Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid CF kaart belangrijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelheid CF kaart belangrijk?

    Hoi,

    heb net een powershot pro1 en vroeg me af of de snelheid van de CF kaart belangrijk is voor deze camera.

    Het is sowieso geen 'actiecamera', daar is de AF te traag voor. En ik trek ook nooit heel veel foto's kort na elkaar.

    IS er dan een groot verschil tussen bv. een sandisk ultraII en een 'gewone' sandisk, dus zonder die ultraII?
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

  • #2
    Als je nooit heel veel foto's kort na elkaar trekt, dan ga je nooit het verschil merken tussen een snelle en een minder snelle CF-kaart.
    Of het zou moeten zijn dat je een snelle kaartlezer gebruikt. Dan zal een snelle CF sneller gedownload zijn op je PC.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Hallo Amest, ten eerste proficiat met je nieuwe camera.

      Canon en diverse review site's raden wel snellere kaarten aan, 8 mp wegschrijven is heel wat en als je in de toekomst met Raw wil gaan werken is het zelfs noodzakelijk.

      De gewone Sandisk kaarten zijn zelfs traag te noemen en staan niet goed bekend om hun snelheid.

      De Sandisk ultra II is een heel ander verhaal, op dit moment behoren ze bij de snelste die in de handel zijn, ook de Ridatta 52X zijn zeer snel.

      Succes met je nieuwe camera.

      Groeten Omega.

      www.digiwaart.nl

      Comment


      • #4
        Als het kleine prijsverschil je niet tegenhoudt, kies dan meteen voor de snelste die je kunt vinden. Je volgende cam zal dat zeker weten te appreciëren....
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Originally posted by CooMa
          Als het kleine prijsverschil je niet tegenhoudt, kies dan meteen voor de snelste die je kunt vinden. Je volgende cam zal dat zeker weten te appreciëren....
          Dat was ook mijn eerste gedacht (van die volgende cam ),

          maar zoooo klein is het prijsverschil nu ook weer niet 177euro voor 1GB en 218 voor ultraII. Toch wel 25%. IS dat heeel veel ? Misschien niet. Maar dat wordt 80euro in totaal.

          In ieder geval heb ik er 2 besteld (ultraII) maar hoop alleen maar dat die op tijd geleverd worden, voor mijn verlof.

          De niet ultra's zouden sneller leverbaar zijn vandaar.
          Groetjes,
          Arvid


          Reis- en fotowebsite

          Comment


          • #6
            Volgens Rob Galbraith is het verschil heel groot. Er staat geen CF-card-test op zijn site voor jouw camera, maar wel voor bijv. de 300D:
            http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6425

            Sandisk Ultra II 512MB 1303K/sec 1275K/sec
            Sandisk "standard" 512MB 724K/sec 736K/sec
            1e getal: Write Speed - Large Fine JPEG4
            2e getal: Write Speed - Raw .CRW4

            Maar of die site nou helemaal objectief is of dat het een marketingtooltje van Sandisk is......

            Nikon D70 links: www.nikond70.nl
            Mijn D70-foto's: www.nikond70.nl/fotos

            Comment


            • #7
              Voor de D100 en D70 zijn de verschillen respectievelijk nog veel groter (zeker D70).

              De D100 doet met een lexar 40speed CF card meer dan 2.2 en de D70 met de Ultra II kaartjes meer dan 4.1 Mbps

              Ik redeneer ook zo, liever een snelle kaart, in elke toekomste body of camera haal je je investering er telkens weer uit.

              Zo zat ik met de D100 vroeger echt te boksen tegen trage schrijfsnelheden van de microdrives en nu heb ik er een pak minder last van ... ('k durf er al eens een lekker burst doorjagen )

              Comment


              • #8
                bij directshopper konden ze niets garanderen van levertijd en wilden ook niet toesturen vooraleer het geld op hun rekening staat. Maar aangezien het geld nog niet overgeschreven is, werd het toch veel te krap.

                Heb dan maar bij PIN besteld eentje van ridata 52x van 2GB en ineens een reservebatterij want stel u voor dat je op reis in de bergen zonder reservebatterij zou zitten, wreed vervelend.

                Dat was er allemaal in stock en zou op 4 dagen geleverd kunnen worden. Dus na de vele goede reacties hier over PIN (in andere topics via search) heb ik het maar gewaagd.

                En nu afwachten.

                In ieder geval allemaal bedankt voor de commentaar
                Groetjes,
                Arvid


                Reis- en fotowebsite

                Comment

                Working...
                X