Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een bloem en wat vraagjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een bloem en wat vraagjes

    Hoi ik ben hier nieuw en ga een kleine voorstelling geven omdat het misschien wel van belang kan zijn voor het snappen van de kwaliteit enzo.
    Ik ben dus Shana. Ik ben 12 jaar en hou van fotograferen wat ook een passie van mij is geworden. Ik ben hier op gegaan om nog beter te kunnen worden
    en om tips te kunnen krijgen en nog wat dingen.
    Omdat ik nog niet zo oud ben heb ik nog niet de allerbeste camera en heb ook geen andere dergelijken zoals een statief enzo en extra lenzen. Van mij is het een nikon coolpix l25.
    Momenteel is dat nog genoeg voor mij maar ik denk wel dat ik later een betere ga kopen. Ik heb via een ander forum een logo kunnen krijgen. (wees gerust het is een paardenspel en ik heb haar betaald met dat speelgeld.) Rond deze heb ik ook een paar vraagjes.
    Deze foto heb ik ermee getrokken. Kijk je alsjeblieft ook eens naar mijn vragen en antwoord je er alsjeblieft op. Ik zal je dankbaar zijn.




    Ik heb hieronder ook een aantal vraagjes.
    Staat mijn watermerk er goed op en is hij niet te druk enzo.?
    Zou ik mijn watermerkje ergens anders of op een andere manier moeten plaatsen?
    Is de foto niet van te dichtbij getrokken of met een te grote flits? (Ik gebruik invulflits)


    Oja nog even iets over het logo. Op dat spel maken velen (onder andere ik) een website om hun foto's op te zetten en daarom staat die site eronder. Ik weet niet of het hier mag maar moest het niet mogen dan zou ik graag willen dat je dat even vermeld zodat ik hem wat kan wegwerken.

    Zo dat waren mijn vraagjes en alvast een foto.
    Opbouwende commentaar mag en tips mogen altijd. Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Een bloem en wat vraagjes

    hoi shana , de 'stempel' onder links op je foto is er echt te veel aan , het eist veel te veel aandacht op .
    je kijkt dus meer naar de 'stempel' dan naar de bloem .

    kijk zelf eens goed naar de foto , wat vind je er zelf van ?

    Comment


    • #3
      Re: Een bloem en wat vraagjes

      Zou het dan beter zijn hem kleiner te zetten of wat meer in het donkere deel of wat zou ik dan beter doen.
      Ik vind dat de flits bij die wat minder goed is maar hj valt nog mee vind ik qua kleur.

      Comment


      • #4
        Re: Een bloem en wat vraagjes

        Op de volgende foto heb ik het 'watermerkje' wat doorzichtiger gemaakt en wat kleiner en onopvallender.
        Is het beter of niet?


        Comment


        • #5
          Re: Een bloem en wat vraagjes

          Hello Shana, probeer de bloem eens zonder flits en gewoonweg met het aanwezige daglicht. Je zou ze dan beide eens moeten vergelijken. En toon ons die heel even ook hier in dit rubriek onder je eerste foto. Vergeet je watermerk voor een poosje. Voorlopig heb je ze echt nog niet nodig. Zoiets vernietigd immers het aanblik van je foto.

          Comment


          • #6
            Re: Een bloem en wat vraagjes

            Nou ik ga kijken of ik een andere bloem kan vinden hier in huis want die is al verwelkt.

            Comment


            • #7
              Re: Een bloem en wat vraagjes

              Oei arme hond, ook geflits ? Kijk naar die ogen van de hond. En leuk vind ie het niet. Nou shana doet die fliter maar uit. Dieren vang je beter zonder flitser.

              Comment


              • #8
                Re: Een bloem en wat vraagjes

                Goed zo. We kijken er naar uit.

                Comment


                • #9
                  Re: Een bloem en wat vraagjes

                  Op die van mijn hond had ik niet geflitst er zat licht op van de kamer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een bloem en wat vraagjes

                    ik vind het super dat jij op jouw leeftijd bezig bent met het maken van foto's !
                    oefenen oefenen en nog is oefenen zijn ze niet goed ? wissen en opnieuw beginnen !
                    trek je 200 foto's en er zit er 1 heel erg goede tussen dan wis je de andere 199 en heb je een mooi resultaat

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een bloem en wat vraagjes

                      ik vind het super dat jij op jouw leeftijd bezig bent met het maken van foto's !
                      oefenen oefenen en nog is oefenen zijn ze niet goed ? wissen en opnieuw beginnen !
                      trek je 200 foto's en er zit er 1 heel erg goede tussen dan wis je de andere 199 en heb je een mooi resultaat

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een bloem en wat vraagjes

                        Hey Shana, ik vind het ook wel tof dat je zo bezig bent ermee. Jong geleerd....
                        Maar waarom eerst zorgen voor een handtekening? Zou je je niet beter eerst met je foto's zelf bezighouden?
                        Allee ja, is maar een gedacht he. En beetje zagen aan je ouders, 't is bijna de periode om wat centjes te ontvangen...
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een bloem en wat vraagjes

                          hey, leuk dat je hier bent.
                          Hier kan je veel leren

                          Ik zou eens beginnen om niet van zo dicht foto's te nemen. En zoals Couteauke al schreef: veel foto's nemen, en dan eens goed kijken welke je het mooist vindt.

                          en je foto kijkt mooier indien je hem in het midden van de pagina plaatst
                          via de knoppen "bericht bewerken"


                          "meer opties"


                          "centreren"

                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een bloem en wat vraagjes

                            Leuk dat je op zo'n jonge leeftijd al interesse toont in fotografie. Ik moet zelf nog heel veel leren en heb net gisteren mijn eerste DSLR aangekocht, maar ervoor nam ik ook foto's met een coolpix. Je kan dan niet zoveel spelen met de instellingen, maar wel met compositie. Ik denk dat je daar moet mee beginnen met het toestel waarover jij beschikt. Probeer wel de flits weg te laten als het kan.

                            Voor de bloem zou je twee dingen kunnen doen om de foto mooier te maken: Ik vermoed uit wat ik zie dat het een ruiker bloemen in een vaas is. Dan kan je ofwel de volledige vaas fotograferen. Ofwel kan je (en ik denk dat dit je bedoeling was) de bloem nog meer isoleren. Dit kan door nog dichterbij de bloem te komen om de stamper als hoofdonderwerp te hebben en de bloem niet volledig in het beeld te laten lopen.
                            Mogelijks kan je toestel niet meer scherpstellen als je te dicht komt, dus zou je van de foto die er al staat deze kunnen croppen om hetzelfde effect te krijgen. Snap je?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een bloem en wat vraagjes

                              Welkom 'grote/kleine' fotografe Als je interesse al zo vroeg begint, dan wordt je een topfografe
                              Je zal veel tips krijgen hier. Neem ze ter harte, en denk erom,..Nooit geschoten is altijd mis Twijfel je aan bepaalde instellingen of aan de techniek, dan kunt je hier op het forum eens rondkijken, want er zijn genoeg topics waar je met vragen terecht kunt zonder een foto te plaatsen. Verder over je foto zijn er al bruikbare tips gegeven, dus komt het zeker goed in de toekomst. Een belangrijke tip: Laat je niet snel ontmoedigen.
                              Succes

                              Comment

                              Working...
                              X