Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landscape - De Teut III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landscape - De Teut III



    f/18
    1/6 sec
    ISO-100
    18mm
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Landscape - De Teut III

    Een mooie qua zicht/compo, maar zou het kunnen dat je de struikjes op de voorgrond en rechts een beetje teveel opgelicht hebt ?
    Dat is althans de indruk die ik heb.
    Ook een klein beetje overdreven met die zonsondergang, alhoewel de kleuren mooi zijn, komen ze me wat overdreven over.
    Het ziet er me wel de moeite uit om er eens te komen....... ware het niet zo ver.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Landscape - De Teut III

      Ik moest even de originele foto terug bekijken om zeker te zijn, maar die struikjes op de voorgrond hebben gele blaadjes en waren zo wat de enige struiken die nog wat licht opvingen van de zon.

      Ik sta hier enkele meters boven het dal. Alles beneden lag voornamelijk in de schaduw, terwijl waar ik stond en die struikjes nog de laatste zonnestralen konden opvangen. Ik heb de shadows wel een beetje opgelicht, omdat anders alles te donker was, hierdoor zijn die struiken ook mee opgelicht. Maar op de originele foto vielen ze ook wel al op tov de rest van de planten.

      En de lucht, ja die heb ik een beetje donkerder gemaakt waardoor de kleur van de lucht en de zon beter tot zijn recht kwam. Vergeleken met hoe ik mijn foto's vroeger bewerkte, ivm kleur, ben ik hier nog voorzichtig geweest. Saturation +5, Vibrance +10. (Vroeger zat ik hier dikwijls aan Sat +25, Vibr +40. )


      Ik moet wel bekennen dat ik bij landschappen graag wat kleur in mijn foto's heb. Sommige zeggen mij dat mijn landschap foto's soms wat weg hebben van een schilderij. Van deze foto is er zelfs iemand die hem op grote canvas wil hebben.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Landscape - De Teut III

        Ik vind hem mooi Rudy, je hebt mooi contrast gecreërd, mooie zonsondergang. Alle, op cavas, dat is een eerbetoontje he.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Landscape - De Teut III

          Keuze van de fotograaf de kleuren, en op zich nog geenszins zo onaardig hoor Maar..Kijk eens goed, want de foto helt iets af naar rechts...Probeer maar Ga hier uit van je verticalen op de weerspiegeling.

          Comment


          • #6
            Re: Landscape - De Teut III

            ik vind hem top !

            Comment


            • #7
              Re: Landscape - De Teut III

              neen, het klopt niet echt
              langs de ene kant is het een mooie foto
              langs de andere kant een lelijk schilderij

              neen, niet mijn smaak
              maar dat had je wss al begrepen
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment

              Working...
              X