Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste ervaringen 70-300 DO

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste ervaringen 70-300 DO

    Juist ontvangen. Dus nog geen echte beoordeling maar een eerste impressie.

    Lens is heel klein zelfs extended blijft ze klein. Ze is wel heel dik zeker als je de 58 mm lens in rekening brengt. Voelt stevig aan en goed gebouwd. Er valt heel goed mee te werken op je body. De zoomring is wel zwaar. Er moet zo te zien heel wat glas verplaatst worden. AF is heel snel niet zo snel als 200mm prime maar als je de focusafstand fix houdt doet ie niet onder eigenlijk. De IS is echt heel goed een stuk beter dan op een 28-135. Heb een 300mm shot gemaakt met een sluitertijd van 1/15 en dat is scherp???? Waarschijnlijk geluk maar dan nog wow.

    De beelden zien er goed uit dat dreamy effect waarvan sprake heb ik nog niet gehad. Scherpte is minder dan 200 prime maar tja dat haalt geen enkele zoomlens. Heb nog niet kunnen vergelijken maar mijn eerste gevoel aan de beelden is dat hij scherper is dan een 28-135. Zal dat nog wel eens testen.

    Volgend is een 100% crop van een 115mm beeld op F5.6 (helemaal open is hier F5) ontwikkeld via C1(niks moeten veranderen) en dan toch finisher action op losgelaten want mijn C1 staat op no sharpening.



    Zegt nog niets natuurlijk maar ziet er mijn inziens ok uit voor een 100% crop zo goed als wijd open.

    De lens zelf voldoet dus perfect aan wat ik wou of de beelden nu goed genoeg gaan zijn om ze te houden zien we nog wel.

  • #2
    hoi Kevlar,

    mooie foto lijkt mij. En wat moet dat lenske dan wel kosten?

    Grz Chriko
    Wat moet dat moet zoals het moet.

    Comment


    • #3
      Blijft die lens zo scherp op 300mm, want mijn 75-300 (zonder IS) is tot 200mm ook vrij goed (vanaf f9).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        lijkt me Ok die lens, zeker voor een crop te zijn echt mooi scherp
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Verleidelijk!
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Niet verkeerd!
            Heb je hem in de USA besteld?
            Ik heb hem in Europa nog nergens gezien.......

            Comment


            • #7
              Voor een crop noem ik dit 'gemiddeld scherp'.
              Je kan natuurlijk niet beoordelen of het bewegingsonscherpte is of het glas, daarvoor zou je meer moeten testen. En het is op 115 mm, op 300 wijd open zal de kwaliteit mijn inziens afnemen.

              Voor wat staat DO ?

              Comment


              • #8
                DO= diffractive optics....


                Even geleend op Dpreview: "This is the first DO lens to be released by Canon since it astonished the photographic community with the award winning EF 400mm f/4 DO IS USM: A lens approximately 26% shorter and 36% lighter than any lens of comparable specifications. Use of the new three-layer DO lens drastically reduces the overall length and weight of the lens system increasing the refractive power of each lens element and reducing the spaces between elements. Chromatic aberration normally associated with increased compactness was corrected by positioning the Three-layer type DO lens on the front lens side. This, coupled with the correction of spherical aberration through the use of aspherical surfaces, delivers high image quality and high levels of resolution and contrast, rivalling the performance of Canon’s legendary L-series lenses."
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Voor zover dat op een scherm te beoordelen is, niet veel details en scherpte.

                  Comment


                  • #10
                    In de verpakking zit ook nog een CD met photoshop-ultrasharpen.
                    Op één foto kan je niet beoordelen maar er is nog werk aan.
                    The Sky is the limit. Digital Gigi

                    Comment


                    • #11
                      Wel ik ben wel verbaasd dat sommigen deze 100% crop zooo slecht lijken te vinden.

                      Nu de DO lenzen hebben niet de pretentie van optisch de beste lenzen op de markt te zijn. Dat zijn ze niet en zullen ze nooit zijn. De bedoeling van de DO lenzen is optisch de beste te zijn in een compact formaat met een licht gewicht. Dat laatste is alvast geslaagd. Een 70-200 F4 is een pak groter weegt ong. evenveel maar heeft geen IS en 100 mm minder bereik. Daarentegen zal deze scherper zijn over het hele bereik.

                      Het komt er dus op neer dat deze lens een soort van gulden middenweg zou moeten zijn tussen draagbaarheid opvallendheid en optische kwaliteiten. Als de lens altijd presteert zoals hier boven over zijn hele bereik dan ben ik supergelukkig maar zoals Phille zegt dat zal wel niet.
                      Deze lens heeft zijn eerste opdracht voor mij reeds volbracht ze handig om mee te werken, snel, uitstekende IS, licht en klein. Optisch is het nog veel te vroeg om er echt mijn gedacht over te zeggen en ben nog niet zeker of ze op dat vlak goed genoeg is want ze is ook heel duur.

                      @Eric21 : yep heb ze uit de VS laten komen via bhphoto maar ze is daar ondertussen van de site.
                      @Black Bandit: op 300 mm lijkt het ook mee te vallen zelfs wijd open maar je moet niet optisch de absolute top verwachten he. Ik post een dezer dagen wel eens wat crops met verschillende diafragma's en brandpuntafstanden. Ben alleen nog op zoek naar een goed onderwerp waar ik ook gemakkelijk vergelijkingen mee kan maken met mijn andere lenzen.

                      Comment


                      • #12
                        mss eens een zelfde foto maken met je 70-200 en deze lens beide op 200 mm en dan op statief zodat we iets echt kunnen beoordelen wijd open ...

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Kevlar
                          Ik post een dezer dagen wel eens wat crops met verschillende diafragma's en brandpuntafstanden. Ben alleen nog op zoek naar een goed onderwerp waar ik ook gemakkelijk vergelijkingen mee kan maken met mijn andere lenzen.
                          Niet dat ik liefhebber ben van het te pletter testen van lenzen, maar als je het dan toch vraagt: een bakstenen muur liegt nooit...
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Phille
                            mss eens een zelfde foto maken met je 70-200 en deze lens beide op 200 mm en dan op statief zodat we iets echt kunnen beoordelen wijd open ...
                            Ontzettend slecht idee... Je hebt meteen zin om die 70-300 terug te sturen.
                            Pieter
                            --
                            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Pieter G.
                              Originally posted by Kevlar
                              Ik post een dezer dagen wel eens wat crops met verschillende diafragma's en brandpuntafstanden. Ben alleen nog op zoek naar een goed onderwerp waar ik ook gemakkelijk vergelijkingen mee kan maken met mijn andere lenzen.
                              Niet dat ik liefhebber ben van het te pletter testen van lenzen, maar als je het dan toch vraagt: een bakstenen muur liegt nooit...
                              Ja ik denk dat het zoiets moet worden (wel saai) nu er nog 1 vinden waar ook de lichtomstandigheden niet constant veranderen want bijv die 70-200 heb ik zelf niet en leen ik meestal van een vriend wanneer ik die nodig had.

                              Comment

                              Working...
                              X