Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Borstelharen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Borstelharen

    _____
    Last edited by extrazone; 26 juni 2014, 20:35. Reden: 9/1 ipv 9/10

  • #2
    Re: Borstelharen

    Zo close wordt het soms als totaalbeeld iets minder sprekend of duidelijk, maar ik vind het in elk geval een knap stackresultaat
    Misschien in landschapsformaat en zonder de monddelen en meer beeld van de ogen sterker??

    Wat is eigenlijk de grootste maatstaf van vergroting dat je kan halen met uw set-up?

    Grtz,
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Borstelharen

      Voor mij gaat het bij extreme macro meer om de details dan het totaalbeeld, daarom is deze zo realistisch en technisch mogelijk opgenomen, het staand formaat versterkt dit nog eens.

      Een onderwerp van 1,75mm breed vult bij deze maatstaf al het gehele beeld bij een staand formaat en een van 2,6mm het beeld van een liggend formaat.( Sensor size 23.6x15.8/9).
      Hierdoor kan je nooit het gehele kopje in beeld krijgen als dit ongeveer 5mm is.

      Een liggende formaat met de ogen als onderwerp zou een andere foto zijn, zal het zeker eens uitproberen.

      De grootste maatstaf met deze opstelling en een omgekeerde 28mm f/2.8 ai-s is 10/1, net op de grens tussen macro en micro.


      Groeten,
      Eric

      Comment


      • #4
        Re: Borstelharen

        Technisch gezien heb ik zo iets van 'amai da's wel straf' en ook tof dat je ons laat weten hoe je het hebt gedaan.

        Maar de foto zelf vind ik ook ietsje minder. Alé, hij spreekt minder aan om dat je eigenlijk niet echt ziet wat het is. Ik denk inderdaad ook dat met de ogen er wel bij, dat het een heel bijzonder resultaat zou geven. Maar toch wel een knappe prestatie hoor !
        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

        Comment


        • #5
          Re: Borstelharen

          Oorspronkelijk geplaatst door Vossie Bekijk bericht
          Technisch gezien heb ik zo iets van 'amai da's wel straf' en ook tof dat je ons laat weten hoe je het hebt gedaan.

          Maar de foto zelf vind ik ook ietsje minder. Alé, hij spreekt minder aan om dat je eigenlijk niet echt ziet wat het is. Ik denk inderdaad ook dat met de ogen er wel bij, dat het een heel bijzonder resultaat zou geven. Maar toch wel een knappe prestatie hoor !
          Ik volg dit wel een beetje. Ik besef dat je bij extreme macro geen totaalbeeld mag verwachten, maar hier had ik ook graag de ogen erbij gezien, als het dan toch kon. Maar dan had je wellicht nog maar opnames nodig gehad om te stacken.
          Maar voor de rest wel prima gedaan hoor !!
          Master the craft, and the art will follow.
          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

          Comment

          Working...
          X