Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

    Hey

    Ik heb enkele uren zitten surfen op het net, maar ik geraak er maar niet uit, dus waarom niet gewoon raad vragen aan mensen die er echt iets van weten

    Ik ben 16 (bijna 17) en ik wil dus graag een camera. Maar mijn levensstijl is nogal wild: feestjes, scouts,... Dus wou ik een iets stevigere camera die wel wat kan verdragen (vallen, beetje water/bier,...) maar wel binnen het budget blijft (max 150 euro, is niet zo veel, maar ben ook nog maar 16 hé)

    Maar (hier komt het) iemand vertelde mij dat die "robuuste" camera's slechtere foto's pakken. Ik weet (opgezocht en vergeleken) dat ze meestal minder zoom hebben, maar zijn er voor de rest verschillen die invloed hebben op de kwaliteit vd foto's. Trekt een gewone compact van 135euro even goede foto's als een robuuste cam van 135 euro?

    Ik dacht aan deze robuuste:
    Olympus TG-320

    Alvast bedankt!
    Lukas

  • #2
    Re: Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

    Ik heb een een fujifilm xp30 en die werkt enkel goed als er veel licht is en de reactie snelheid is zoals die van een compact van 10 jaar geleden. Dus ik denk dat in dat budget je beter bent met een gewone compact.

    Comment


    • #3
      Re: Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

      Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
      Ik heb een een fujifilm xp30 en die werkt enkel goed als er veel licht is en de reactie snelheid is zoals die van een compact van 10 jaar geleden. Dus ik denk dat in dat budget je beter bent met een gewone compact.
      Ik heb even die fujifilm xp30 opgezocht, en al de reviews klagen over de gps, maar niet echt over de reactie snelheid. Je mag zulke modellen niet vergelijken met die dure reflexcamera's en dergelijken...

      Iemand anders nog ervaring met robuuste camera's?

      Comment


      • #4
        Re: Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

        Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie Bekijk bericht
        Ik heb even die fujifilm xp30 opgezocht, en al de reviews klagen over de gps, maar niet echt over de reactie snelheid. Je mag zulke modellen niet vergelijken met die dure reflexcamera's en dergelijken...

        Iemand anders nog ervaring met robuuste camera's?
        Ik had zelf hoge verwachtingen toen ik de specs van het toestel had gezien maar toch is dit een enorme tegenvaller, en de specs van die TG-320 zijn gelijklopend.
        Geloof me zelfs met mijn ALDI(medion) compactje van zeker 8jaar oud heb ik minder missers dan met die XP30, hoe vaak de kinderen reeds uit beeld zijn als je daar foto's mee maakt en zeker als er geflitst moet worden. En dan heb ik nog niet over de ruis (en hoe snel die op automatisch naar zijn hoogste iso gaat) in vgl met een nikon coolpix van een 80 eur een jaar of 4 oud, de autofocus laat ook erg de wensen over. Ik gebruik nu nog enkel op het strand en voor de kindjes om zelf foto's te maken.



        shoot/ deed een tijdje terug een vergelijking van dat soort toestellen

        Olympus heeft blijkbaar wel een goed toestel maar die prijs ligt wel een stuk hoger

        Comment


        • #5
          Re: Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie Bekijk bericht
          Maar (hier komt het) iemand vertelde mij dat die "robuuste" camera's slechtere foto's pakken. Ik weet (opgezocht en vergeleken) dat ze meestal minder zoom hebben, maar zijn er voor de rest verschillen die invloed hebben op de kwaliteit vd foto's.
          Dat lijkt mij heel logisch: een fabrikant kan een betere camera in een goedkoop doosje stoppen dan in een duur doosje, kortom je betaalt voor de robuuste behuizing en dat gaat ten koste van de camerakwaliteit.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Dat lijkt mij heel logisch: een fabrikant kan een betere camera in een goedkoop doosje stoppen dan in een duur doosje, kortom je betaalt voor de robuuste behuizing en dat gaat ten koste van de camerakwaliteit.
            Dus met mijn budget toch beter een gewone compact kopen?

            Comment


            • #7
              Re: Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotonewbie Bekijk bericht
              Dus met mijn budget toch beter een gewone compact kopen?
              yep, en het zou mij niet verwonderen als daar een soort van rubberen hoesjes voor bestaan die het geheel wat beter bestemd tegen schokken maakt.

              Comment


              • #8
                Re: Advies nodig: robuuste camera of simpele compact?

                Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                yep, en het zou mij niet verwonderen als daar een soort van rubberen hoesjes voor bestaan die het geheel wat beter bestemd tegen schokken maakt.
                Bestaan zulke hoesjes dan? ö

                Heeft bovendien iemand een aanrader voor een compact 100-130 euro?

                Comment

                Working...
                X