Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Night scene & spelen in de tuin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Night scene & spelen in de tuin

    Night Scene
    Dit was eigenlijk een project voor een fotowedstrijd van mijn studentenkring.
    Ik wil even als eigen commentaar zelf geven dat ik geen gebruik heb gemaakt van een statief (omdat ik deze nog niet heb) en hierdoor ik de belichtingstijd niet zo heel lang heb kunnen maken.
    Dus ik weet dat de foto's "korrelig" zijn. Deze zijn circa 22.30h getrokken met mijn Nikon D5100 VR18-55mm. Straatverlichting is de enigste belichting die ik hiervoor heb gebruikt.

    1. Het Arenbergpark



    2. Het Arenbergpark



    3. Campus van de wetenschappen


    Moderator Note: Beste Stefanie, voor je foto's post toch best eens de reglementen lezen a.u.b.
    Uw foto's zijn niet alleen veel te groot, u heeft er ook teveel gepost.
    Gelieve de foto's conform de reglementen aan te passen en bij uw eerstvolgend bezoek terug zichtbaar te plaatsen.
    Last edited by Stefanie_S; 12 november 2012, 09:21.

  • #2
    Re: Night scene & spelen in de tuin

    Te groot, te veel.
    RTFM
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Night scene & spelen in de tuin

      Mijn excuses. De foto's waren al slechts 75% van hun grootte. Bij deze zijn ze opnieuw verkleind.

      Comment


      • #4
        Re: Night scene & spelen in de tuin

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie_S Bekijk bericht
        Mijn excuses. De foto's waren al slechts 75% van hun grootte. Bij deze zijn ze opnieuw verkleind.
        Lees a.u.b. de forumregels, je foto's zijn nog te groot (max 900pix langste zijde)
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Night scene & spelen in de tuin

          ik kan hier maar 1 tip geven:
          om nachtfoto's te maken: gebruik een statief

          voor de rest: Lles eens de gouden tips van Black B@ndit ivm nachtfotografie.
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Night scene & spelen in de tuin

            Yep, hier op het forum mogen de foto's maar 900 pixels langs de langste zijde tellen.
            Nog even verkleinen dus (en daarmee vaak ook een beetje naverscherpen, het verkleinen geeft wat onscherpte).

            Over de foto's:
            Om nachtfoto's te maken, heb je normaal inderdaad een statief nodig. Maar je kunt ook je onderwerp kiezen naar je uitrusting.
            En dat is in de eerste twee heel goed gelukt, vind ik. En vooral dan de eerste. Dat vind ik een heel sfeervolle foto, en die korrel past daar wel bij.
            Ook de gele kleur, het is haast een sepia-prent.

            Het laatste gebouw zou mooi geweest zijn met een statief, omdat alles nu een beetje bewogen is. Dus die vind ik minder geslaagd.
            Die struik had er vooraan misschien nog af gemogen, maar dat is lastiger te beoordelen in het donker.

            Maar die eerste mag gewoon zo blijven, hoor. Statief of niet

            Comment


            • #7
              Re: Night scene & spelen in de tuin

              Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
              Nog even verkleinen dus
              ik denk dat dit al gebeurd is
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Night scene & spelen in de tuin

                Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                ik denk dat dit al gebeurd is
                Yep, zag het ook toen ik het topic nog eens opende... Mijn excuses

                Comment


                • #9
                  Re: Night scene & spelen in de tuin

                  Haha, ja ik had per ongeluk nog eens de verkeerde instellingen genomen bij mijn verkleining in mijn programma en heb het dan zo spoedig mogelijk correct gedaan

                  Normaal zal een statief mijn eerst volgende aankoop worden, ik was vooral benieuw naar commentaren op het concept.
                  Ik ga proberen (wanneer ik een statief heb) de laatste foto opnieuw te nemen. Zonder struik dan inderdaad.

                  Bedankt voor je commentaar al

                  Comment


                  • #10
                    Re: Night scene & spelen in de tuin

                    buiten alles wat hierboven al gezegd is denk ik dat je iets beter mag zoeken naar een interessant onderwerp of boeiend gebouw .
                    deze foto's klik je eigenlijk snel weer weg omdat ze niet zo erg boeiend zijn . ik wil niet zeggen dat ik het zelf beter kan ofzo hoor .

                    Comment

                    Working...
                    X