Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Craft Backing Board, vertaling?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Craft Backing Board, vertaling?

    Hallo allemaal,

    Tijdens het rondstruinen op internet, op zoek naar hoe anderen thuis een kleine product fotografie studio hebben gemaakt, kom ik vaak als achtergrond 'Craft Backing Board' tegen. Zoals hier

    Het schijnt te komen in meerdere kleuren en schijnt niet duur te zijn. Weet iemand wat de Nederlandse vertaling is? Ik kan er maar niet achter komen.

    Alvast bedankt.
    Een hoop geklungel + Nikon D90 = Mijn Photostream.

  • #2
    Re: Craft Backing Board, vertaling?

    Je toetsenbord daar gebruiken, had je al sneller vooruit kunnen helpen.

    In de meeste gevallen als iemand iets blogt, is dat om informatie grotendeels te delen. Bijkomende vragen stellen, kan dan soms bepaalde informatie verstrekken die je nodig hebt.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Craft Backing Board, vertaling?

      Dat zou je inderdaad denken, iets dat ook gedaan is. Zij halen dat bij hun lokale 'Craft en Art' shop weg. Iets wat ik vertaal naar een winkel dat Hobby/Schilder artikelen verkoopt. Ik ben dus naar een winkel bij mij in de buurt geweest (Pipoos, verkoopt allerlei soorten papier, karton in vele kleuren), echter kunnen zij mij niet vertellen wat het precies is. Wat er het meeste op lijkt is het karton dat in een lijst gebruikt wordt als passe partout, helaas verkopen zij het niet in A1 of A2 formaat, enkel maten als 30x40cm vaak nog met een uitsnede.

      Vandaar dat ik besloten heb om het hier eens te vragen om zo meer mensen te bereiken en zodoende een zoek richting te krijgen.
      Een hoop geklungel + Nikon D90 = Mijn Photostream.

      Comment


      • #4
        Re: Craft Backing Board, vertaling?

        Ik denk dat ze etalagekarton bedoelen. is te koop in een hobbywinkel of winkel voor kantoorartikelen.

        Comment


        • #5
          Re: Craft Backing Board, vertaling?

          Backing board = achterwand en craft= ambacht , ii denk dat je ze hier passe-partout papier voor gebruiken. Dat is 1.5mm dik, verkrijgbaar hier met de gewenste aantal.1.2.3.enz de maat is 1m op 2m Dit kan men zo wel plooien maar niet vouwen ( breekt). Ik weet wel niet in welke kleuren daar ik alleen wit en zwart gebruik. Dit materiaal is zuurvrij.
          Misschien wat ver voor je daar er in je profiel geen plaats, provincie of gelijk wat staat, zelfs niet BE of NL en dan word het moeilijk om gericht te helpen.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Craft Backing Board, vertaling?

            als je zoals ik vanmorgen heb gedaan, de vraag had gesteld, had je al je antwoord grotendeels gehad en het komt overeen ongeveer met hetgeen guido.g zegt, nl het 'karton' dat ze gebruiken achter foto's e.d.
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Craft Backing Board, vertaling?

              Ik heb inderdaad ook het vermoeden dat het passe-partout karton zou moeten zijn, helaas werd ik bij de winkel op het verkeerde been gezet, vandaar toch mijn vraag. Ik denk ook eerder dat het bij een lijstenmaker te koop zou zijn ipv een hobby winkel, ook gezien de link van guido.g. Helaas is die winkel te ver weg, maar ik heb genoeg aanknopingspunten om iets meer in de buurt te vinden.

              Bedankt voor alle hulp.
              Een hoop geklungel + Nikon D90 = Mijn Photostream.

              Comment


              • #8
                Re: Craft Backing Board, vertaling?

                ik ben hier intss een tekenaarswinkel in de buurt binnen geweest.
                Het was niet zo goedkoop als op de blog maar het was dan ook een ander formaat.

                Daar ging het om passe-partout karton en kostprijs zat tss de 15 & 20 euro.
                Formaat van 120 op 80 dus wel stukken groter maar lijkt mij toch wel interessanter.
                Ook verscheidene kleuren beschikbaar.
                Je kan ook natuurlijk de 'borden' versnijden in kleinere formaten, zo bouw je reserve op voor slijtage
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment

                Working...
                X