Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 en onbereikbaar stof....:-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 en onbereikbaar stof....:-)

    Goede vrienden,

    Mijn D70 is nauwelijks een weekje oud.
    Euh...ik ben vandaag 55 geworden....
    Maar dat is O.T. natuurlijk

    Het gaat over stof.
    Deze morgen stelde ik vast dat er een stofdeeltje(s) in de
    zoeker te zien was.
    Alles lijkt mij "proper": de lenzen, de spiegel enz. enz.
    Dus moet het een ding zijn dat achter de spiegel is geraakt.
    Vermist je het zoekerhuis bij de D70 niet kan verwijderen kan ik of de
    verkoper er niks aan doen.
    In Aartselaar zouden ze dat wellicht wel kunnen.
    De D70 is geen D1 en de sealing is niet je dat vermoed ik
    Moet ik daar mee leren leven is de vraag....
    Of toch even binnen brengen in Aartselaar?

    Het zou tot zaterdag kunnen als ik het toestel meegeef aan de verkoper. Waarom zo vlug?
    Nu maandag 10 mei is er "cursus" cd-cleanen bij H. De Beukelaer & Co.
    Jan van Bogemann in Genk wil hem wel meenemen en vragen wat er kan gedaan worden. Vriendelijke man, die Jan

    Toen ik er was heeft Nathalie nog de ccd zuiver gemaakt van mijn S2 Pro. Dit toestel komt niet van bij hen.
    Het kostte me slechts 10 euro i.p.v. 50 euro dat sommigen durven vragen.
    Als je een toestel bij hen koopt dan wordt deze service gratis gedaan.
    Waarom vertel ik dat allemaal?
    Wel het gaat hier toch over service en dat vind ik belangrijk in deze tijden

    Vriendelijke groeten,
    Theo

    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Originally posted by theokus
    Euh...ik ben vandaag 55 geworden....
    Van harte proficiat.

    Vriendelijke man, die Jan
    Dat wist ik al langer.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      in plaats van zo'n ellenlange epistels te schrijven kan je misschien eens je matglas inspecteren.... DAT is naar alle waarschijnlijkheid de plek waar dat stofje zich bevindt....het matglas bevindt zich "in het dak" van je camerahuis dus aan de bovenkant en is heel eenvoudig proper te blazen met een peertje...

      Eigenlijk had je dat kunnen weten dat het niet achter de spiegel zit, want tijdens die ene frctie dat de eigenlijke foto genomen wordt, klapt de spiegel omhoog en zie je door de zoeker : niets...

      Stef

      Comment


      • #4
        Originally posted by Stef
        in plaats van zo'n ellenlange epistels te schrijven kan je misschien eens je matglas inspecteren.... DAT is naar alle waarschijnlijkheid de plek waar dat stofje zich bevindt....het matglas bevindt zich "in het dak" van je camerahuis dus aan de bovenkant en is heel eenvoudig proper te blazen met een peertje...

        Eigenlijk had je dat kunnen weten dat het niet achter de spiegel zit, want tijdens die ene frctie dat de eigenlijke foto genomen wordt, klapt de spiegel omhoog en zie je door de zoeker : niets...

        Stef
        Stef, daar is vandaag naar gekeken omstreeks 14:34uur
        Daar is met 3 mensen naar gekeken
        Daar is geblazen, slechts door één iemand
        En het stofje is in de D70 op zijn plaats gebleven
        Ik woon in de Hazelarenlaan 19 in Hasselt.
        Kom maar ff langs...dan bespaar ik jou lange epistels

        Dag Stef

        Groetjes van Theo met zijne vélo

        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          LOL theo,

          als je wil dat ik naar je toestel kijk moet jij tot hier komen, niet andersom

          effe serieus nu : je hebt het toch wel degelijk over het MATGLAS, en niet over de spiegel he....? als daar niets abnormaals te zien is, en je ziet ookgeen stof op je foto, noch op je lenzen, dan zit dat stofje naar alle waarschijnlijkheid aan de binnenkant van je zoekertje....en heeft het ook geen enkel gevolg aan je foto's, maar is het enkel irritant voor jezelf...

          of je daar dan kosten wil aan doen moet je voor jezelf uitmaken....

          Stef

          Comment


          • #6
            Originally posted by Stef
            LOL theo,

            als je wil dat ik naar je toestel kijk moet jij tot hier komen, niet andersom

            effe serieus nu : je hebt het toch wel degelijk over het MATGLAS, en niet over de spiegel he....? als daar niets abnormaals te zien is, en je ziet ookgeen stof op je foto, noch op je lenzen, dan zit dat stofje naar alle waarschijnlijkheid aan de binnenkant van je zoekertje....en heeft het ook geen enkel gevolg aan je foto's, maar is het enkel irritant voor jezelf...

            of je daar dan kosten wil aan doen moet je voor jezelf uitmaken....

            Stef
            Stef,
            Het klopt volkomen wat je zegt!
            't Zit in de zoeker.
            Geen gevolgen voor mijn foto's dus.
            En het is vervelend vooral omdat het een fonkelnieuwe D70 is.
            Ik krijg daar iets van hee
            Mijn S2 Pro is nu een jaar oud, is eigenlijk OOK een prosumer camera en die zoeker is zo klaar en zuiver als vers wijwater van Lourdes ,

            vriendelijkste groeten,
            Theo
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7

              Of toch even binnen brengen in Aartselaar?
              Heb met De Beuckelaer gebeld en kreeg te horen dat men niet meer "even kan langskomen" met een D70. Men moet eerst naar zijn verkoper gaan om een garantieformulier in te laten vullen. Pas dan mag je het toestel samen met dit formulier bij de Beuckelaer afgeven. Je D70 sneller terugkrijgen dan na 8 à 10 dagen is niet meer mogelijk. Iemand zeer recent betere ervaringen gehad bij de Beuckelaer?

              Comment


              • #8
                Originally posted by notex

                Of toch even binnen brengen in Aartselaar?
                Heb met De Beuckelaer gebeld en kreeg te horen dat men niet meer "even kan langskomen" met een D70. Men moet eerst naar zijn verkoper gaan om een garantieformulier in te laten vullen. Pas dan mag je het toestel samen met dit formulier bij de Beuckelaer afgeven. Je D70 sneller terugkrijgen dan na 8 à 10 dagen is niet meer mogelijk. Iemand zeer recent betere ervaringen gehad bij de Beuckelaer?

                Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het poetsen van de CCD van een D70 veel moeilijker is dan die van een D100.De CCD van de D70 ligt als het ware ingebed in een "plastic kaderke" die er rond zit en er boven uit steekt.Waarschijnlijk gaat men die "omkadering" moeten verwijderen om goed en vlot te kunnen poetsen want je moet je vuil steeds over de rand van de CCD poetsen om ervan af te zijn.

                Bij een D100 heb je zo geen plastic kaderke rond de CDD en kan je zelf vlot poetsen en netjes het stof over de rand swipen.

                Phille vertelde ons vorige vrijdag tijdens onze maandelijkse bijeenkomst dat het cleanen van een D70 minder makkelijk is.Vandaar waarschijnlijk dit bericht van De Beukelaer.Is natuurlijk niet zo'n prettig nieuws
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Stof verwijderen onder garantie... HAHAHA... Leuk nieuws voor als je camera verjaart! Dat ze er een ionenkanon bijleveren ...

                  Comment


                  • #10
                    @Koen

                    Bij mij moet er geen stof verwijderd worden. Op het matglas zit wel een Thailands stofje maar dat mag er gerust blijven wonen .

                    Bij mijn D70 gaat het over de AF die niet op oneindig kan scherpstellen. Zelfs wanneer ik (met gebruik van statief) manueel op oneindig scherpstel en dan naar AF overschakel wordt de focus terug naar dichterbij gebracht. Dit gebeurt met zowel de 18-70 kitlens, een 35-70 als met een Sigma 75-300. De 35-70 en de 75-300 doen het wel correct op een analoge Nikon. De kitlens heb ik nog niet op de analoge body durven monteren.
                    En ja,...focus-instelling staat op AF-S.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by roadrunner
                      Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het poetsen van de CCD van een D70 veel moeilijker is dan die van een D100.De CCD van de D70 ligt als het ware ingebed in een "plastic kaderke" die er rond zit en er boven uit steekt.Waarschijnlijk gaat men die "omkadering" moeten verwijderen om goed en vlot te kunnen poetsen want je moet je vuil steeds over de rand van de CCD poetsen om ervan af te zijn.

                      Bij een D100 heb je zo geen plastic kaderke rond de CDD en kan je zelf vlot poetsen en netjes het stof over de rand swipen.

                      Phille vertelde ons vorige vrijdag tijdens onze maandelijkse bijeenkomst dat het cleanen van een D70 minder makkelijk is.Vandaar waarschijnlijk dit bericht van De Beukelaer.Is natuurlijk niet zo'n prettig nieuws
                      Ik heb het al aan den lijve mogen ondervinden. Komt er onlangs iemand bij mij over de vloer om zijn D70 te "stofzuigen", en ik met een groot gebaar die swab erin want ja, die sensor is toch groter dan van mijn 10D. Guess what... die plasticrand zit in de weg. Ik dus het breekmes bovengehaald - nee niet om die plasticrand weg te snijden, maar om de swab een beetje smaller te maken - en uiteindelijk toch de sensor kunnen schoonvegen. Maar zelfs al is je swab smal genoeg, dan nog is het niet makkelijk werken. Die rand blijft in de weg zitten, en die kleine Nikon lensmount - Canon heeft een grotere diameter - helpt ook niet.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by notex

                        Of toch even binnen brengen in Aartselaar?
                        Heb met De Beuckelaer gebeld en kreeg te horen dat men niet meer "even kan langskomen" met een D70. Men moet eerst naar zijn verkoper gaan om een garantieformulier in te laten vullen. Pas dan mag je het toestel samen met dit formulier bij de Beuckelaer afgeven. Je D70 sneller terugkrijgen dan na 8 à 10 dagen is niet meer mogelijk. Iemand zeer recent betere ervaringen gehad bij de Beuckelaer?


                        verleden week naar ginder gereden en op toestel een half uurtje gewacht. waren heel vriendelijk
                        hebben nog gezegd kom maar gerust de volgende keer ipv het zelf te proberen
                        Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
                        Lidmaatschap : BD0225BE
                        franky@rosscom.be

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Pieter G.
                          Ik heb het al aan den lijve mogen ondervinden. Komt er onlangs iemand bij mij over de vloer om zijn D70 te "stofzuigen", en ik met een groot gebaar die swab erin want ja, die sensor is toch groter dan van mijn 10D. Guess what... die plasticrand zit in de weg. Ik dus het breekmes bovengehaald - nee niet om die plasticrand weg te snijden, maar om de swab een beetje smaller te maken - en uiteindelijk toch de sensor kunnen schoonvegen. Maar zelfs al is je swab smal genoeg, dan nog is het niet makkelijk werken. Die rand blijft in de weg zitten, en die kleine Nikon lensmount - Canon heeft een grotere diameter - helpt ook niet.

                          Voor mij zou dit een ramp zijn want ik wissel erg vaak van lenzen en ik heb graag dat de camera properkes is.Zelfs op F29 wil 't stof eraf
                          Danny's Photosite

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb dus denkelijk ook een stofje in de zoeker niks erg voor de foto's maar ik moet er de ganse tijd naar kijken, heel irritant.
                            Iemand enig idee hoe ik het eruit krijg?
                            Groetjes,

                            Rudi Petitjean

                            NATURE GALLERY

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by steward
                              Ik heb dus denkelijk ook een stofje in de zoeker niks erg voor de foto's maar ik moet er de ganse tijd naar kijken, heel irritant.
                              Iemand enig idee hoe ik het eruit krijg?
                              Steward,

                              Op mijn vraag i.v.m. back focus aan Nikon kreeg ik dit als antwoord:
                              "Er is geen algemeen probleem van back focus gemeld.
                              Dat dit probleem zich bij een individuele gebruiker voordoet is natuurlijk wel mogelijk. Wij raden u aan het toestel binnen te brengen bij uw dealer voor een nazicht van de camera."

                              Ik heb dezelfde vraag gesteld i.v.m. dat stof in de zoeker.
                              Mijn verkoper gaf als antwoord: "De D70 is gene D1, dus de sealing zal wel 'anders' zijn".
                              Ik weet echt niet meer of dat stof er was voor ik de camera in gebruik nam. Dit euveltje treedt nu meer en meer op bij andere gebruikers.
                              Wat zouden de criteria zijn voor Nikon eer dit probleempje een algemeen probleem wordt

                              Gelukkig heeft dit geen invloed op de foto's.
                              Ik begrijp het argument van de verkoper maar ik kan dat niet zomaar aanvaarden. Alle argumenten ten spijt: ik heb er toch geld voor neergeteld, voor deze D70
                              Wanneer gaan ze (willen ze...) mij/ons eens begrijpen?
                              Alles relativeren kan positief klinken maar een beetje zwanger is even raak als volledig zwanger

                              Volledige vriendelijke groeten
                              Theo

                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X