Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rivierenhof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rivierenhof

    Hoi,

    heb pas een spiegelereflex, en hier een eerste poging, ISO iets te hoog waardoor beetje korrelig naar mijn zin , graag jullie reacties, alvast bedankt.



    update




    Camera Model: PENTAX (PENTAX K-30)
    Lens Focal Length: 28,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/60 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 400
    Last edited by Thomas D; 11 november 2012, 10:51.
    Pentax K30 ; 18-135mm f/3.5-5.6 WR
    Teachers open the door... You enter by yourself

  • #2
    Re: Rivierenhof

    Waar zie jij die korreltjes? Ik zou gegaan zijn voor een hoger f-getal, om meer scherptediepte te creeëren.
    Veel plezier met je aanwinst.
    Groetjes, Jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Rivierenhof

      Bedankt voor de reactie
      had misschien beter eens een aantal foto's genomen met verschillende instellingen om het verschil te zien, en statief meenemen, met hoger f-getal had ik een langere sluitertijd moeten nemen om de ISO gelijk te houden niet?

      groetjes
      Pentax K30 ; 18-135mm f/3.5-5.6 WR
      Teachers open the door... You enter by yourself

      Comment


      • #4
        Re: Rivierenhof

        Oorspronkelijk geplaatst door Thomas D Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie
        had misschien beter eens een aantal foto's genomen met verschillende instellingen om het verschil te zien, en statief meenemen, met hoger f-getal had ik een langere sluitertijd moeten nemen om de ISO gelijk te houden niet?

        groetjes
        In dit geval was het beter geweest om te schieten vanaf F8, liefst nog wat hoger. Je werkt met 28mm, nu weet ik niet of die camera een crop is, maar indien zo dan moet je je sluitertijd houden op 1,5 x 28 mm, dus minstens 1/60. De iso hou je zo altijd zo laag mogelijk, maar je moet dus zien dat je die 1/60 kan aanhouden. Als je een statief gebruikt mag je een langere sluitertijd gebruiken, want bewegingsonscherpte zal er dan niet zijn. Je moet er dan natuurlijk wel op letten dat die sluitertijd niet té lang wordt, anders wordt he foto overbelicht.

        Over de foto zelf. De compo is niet slecht, maar zoals gezegd mocht hier een hoger f-getal gebruikt worden. Kleuren en contrast mag nog wat bijgewerkt worden.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Rivierenhof

          ik zou er links een stukje afhalen zodat dat brede stuk van het pad weg valt. Dat leidt voor mij iets te veel de aandacht af.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Rivierenhof

            mooie compositie, maar aan de kleuren is nog wat werk aan
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Rivierenhof

              bedankt voor de reacties, heb hem geupdate rekening houdend met de opmerkingen, en qua kleuren, moet zowel het fotograferen als het bewerken onder de knie krijgen, en is een hele boterham
              Pentax K30 ; 18-135mm f/3.5-5.6 WR
              Teachers open the door... You enter by yourself

              Comment

              Working...
              X