Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het springstaartje en de druppel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het springstaartje en de druppel

    Eindelijk terug het seizoen van de springstaartjes.
    Momenteel echt massa's nieuwe kleintjes in de tuin te vinden. Hier alvast eentje tussen mini druppels op een blad van de gele waterlis.




    Grtz,
    Kurrrt

  • #2
    Re: Het springstaartje en de druppel

    Heeel erg knap, die druppel erbij maakt het echt een topper
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Het springstaartje en de druppel

      Bedankt Jos

      Grtz,
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Het springstaartje en de druppel

        Wat zijn ze klein, kleiner dan de druppel.
        Mooi om te zien.

        groetjes

        moniq
        groetjes, moniq (BD1321BE)

        A picture paints a thousand words

        Comment


        • #5
          Re: Het springstaartje en de druppel

          Die vind ik nu nooit hé, ik moet dringend weer eens op zoek ..

          Knap man
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Het springstaartje en de druppel

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Die vind ik nu nooit hé, ik moet dringend weer eens op zoek ..

            Knap man

            Momenteel is de nieuwe lichting nochtans massaal vertegenwoordigd hier in de tuin. Op vochtig hout en bladeren zou je ze toch vrij makkelijk moeten vinden als je weet naar welke kleine stipjes je moet kijken. Als je wat bruusk nadert zie je ze hun naam eer aandoen en springen ze direct de hoogte in.
            De jonge exemplaren zijn vrij bleek en heel klein (0,8mm). Eens ze wat ouder en groter (1,2 - 2mm) zijn zijn ze mooier gekleurd. Geel tot paars en met vlekken is het meest voorkomend hier.

            Natuurlijk zie je pas door de geschikte lens de details die ze zo koddig maken Succes met de zoektocht

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Het springstaartje en de druppel

              Knap die druppeltjes als referentie in beeld geplaatst. Zo kan je de grote van het springstaartje goed inschatten.

              (als een mens kon springen als dit diertje, zou hij over de Eiffeltoren komen)

              Groeten,
              Eric

              Comment


              • #8
                Re: Het springstaartje en de druppel

                mooie frisse plaat.

                grtz david

                Comment


                • #9
                  Re: Het springstaartje en de druppel

                  knappe verhouding hier te zien, ook de scherpte mag er zeker wezen
                  das toch echt met een loop rond lopen denk ik
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het springstaartje en de druppel

                    Eht super met die druppel erbij ! Zo klein !! Knap vastgelegd en bedankt voor je uitleg ook
                    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het springstaartje en de druppel

                      Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                      knappe verhouding hier te zien, ook de scherpte mag er zeker wezen
                      das toch echt met een loop rond lopen denk ik
                      Voor de moment spot ik ze nog makkelijk zonder hulpmiddelen Ondertussen weet ik ze wel makkelijk te vinden of waar ik moet zoeken natuurlijk.
                      Ze juist in de flinterdunne DoF krijgen bij een vergroting van meer dan 3 of 4x is vaak wat moeilijker. Zeker als er geen direct licht opvalt.

                      Ze gewoon registrerend vastleggen is niet zo moeilijk. Ze mooi in een totaalbeeld krijgen qua compo en omgeving is dikwijls wat anders. Je kan ze niet zomaar oppakken en zetten waar je ze graag zou hebben.
                      Vanwege het ontbreken van een scherpstelring is het maken van een mooie compo met deze lens niet zo vanzelfsprekend. Dus met dit totaalbeeld met de druppels erbij ben ik ook wel best tevreden

                      Grtz,
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het springstaartje en de druppel

                        prachtig hoe je die piepkleine wezentjes hier zo in detail kan bekijken ,wat is macro toch heerlijk en leerrijk ,knap gedaan Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het springstaartje en de druppel

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                          Voor de moment spot ik ze nog makkelijk zonder hulpmiddelen Ondertussen weet ik ze wel makkelijk te vinden of waar ik moet zoeken natuurlijk.
                          Ze juist in de flinterdunne DoF krijgen bij een vergroting van meer dan 3 of 4x is vaak wat moeilijker. Zeker als er geen direct licht opvalt.

                          Ze gewoon registrerend vastleggen is niet zo moeilijk. Ze mooi in een totaalbeeld krijgen qua compo en omgeving is dikwijls wat anders. Je kan ze niet zomaar oppakken en zetten waar je ze graag zou hebben.
                          Vanwege het ontbreken van een scherpstelring is het maken van een mooie compo met deze lens niet zo vanzelfsprekend. Dus met dit totaalbeeld met de druppels erbij ben ik ook wel best tevreden

                          Grtz,
                          Kurt
                          Ik heb ondertussen zelf ook een MP-E 65 en kan dit enkel bevestigen ! Bijzonder moeilijk om bij deze vergroting met dergelijke onderwerpen tot dit resultaat te komen, ook qua flitslicht trouwens. Hééél knap ! Hoedje af voor dit werk !
                          Master the craft, and the art will follow.
                          Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                          http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het springstaartje en de druppel

                            yes die grappige kleintjes zijn er weer
                            een pracht opname van dit kleine ding
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                            Comment

                            Working...
                            X