Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test Yongnuo YN-622C TTL trigger voor nog geen €100,-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test Yongnuo YN-622C TTL trigger voor nog geen €100,-

    Ik heb een volledige test geschreven over de Yongnuo YN-622C TTL trigger. Lees meer op mijn blog.
    Deze trigger kun je voor minder dan €100,- per set aanschaffen en heeft dezelfde functie als een 580EX II in master mode, maar werkt met radio sturing.
    Via mijn blog kun je nog extra €10,- korting krijgen.
    De YN-622C is helaas alleen beschikbaar voor Canon.

  • #2
    Re: Test Yongnuo YN-622C TTL trigger voor nog geen €100,-

    Hallo
    Ik heb gezien dat bij Qflash.nl wel deze trigger voor Nikon te krijgen is.
    Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

    Comment


    • #3
      Re: Test Yongnuo YN-622C TTL trigger voor nog geen €100,-

      heb ook setje aangeschaft na lezen van jou blog en een gunstige review op http://www.steeletraining.com/tutori...c/yongnuo.html
      mis enkel de mogelijkheid deze trigger ook te gebruiken als afstandsbediening voor camera , daar blijf ik mijn phottix stratoII multi voor gebruiken.
      Roger

      Comment


      • #4
        Re: Test Yongnuo YN-622C TTL trigger voor nog geen €100,-

        Ik sta op het punt om me een setje YN-622C TTL triggers te bestellen, maar ik zit nog met één vraag;
        Kan ik deze gebruiken in combinatie met mijn RF602 triggers, waarvan ik er al enkele bezit...

        Kan ik bvb de YN-622C gebruiken om mijn hoofdlicht te besturen (met TTL-functie), en de RF602 blijven gebruiken om de achtergrondlichten te regelen (zonder TTL). Moet ik dan zowel de YN622C én de zender van de RF602 beiden boven op mijn camera plaatsen?

        Eigenlijk was het mijn bedoeling om gewoon een extra RF602 ontvanger te bestellen, maar toen kwam ik bij de nieuwe triggers uit, en voor minder dan 100 euro lijkt me dat wel een serieuze meerwaarde.
        Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

        Comment


        • #5
          Re: Test Yongnuo YN-622C TTL trigger voor nog geen €100,-

          Hallo Fenix,

          Ja dat kan wel, de YN622C is niet compatible met de RF602, maar je kunt de zender van de RF602 op de YN622C plaatsen en deze op de camera plaatsen en zo werken ze wel samen, zie ook de blog van Flashhavoc: http://flashhavoc.com/yn622c_review. De RF602 zal dan wel alleen voor manual flitsers gebruikt kunnen worden (zoals je zelf al aangeeft) maar hou er wel rekening dat de TTL in de war kan raken als je extra licht gaat toevoegen die niet met de TTL meting mee doen. Je zult met flits compensatie de TTL flitsers moeten corrigeren of de flitsers via de YN622C ook manual aansturen. Je kunt dan de flitsers via de YN622C dan nog steeds vanaf je camera bedienen en dat is wel zo prettig.

          Comment


          • #6
            Re: Test Yongnuo YN-622C TTL trigger voor nog geen €100,-

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Hallo Fenix,

            Ja dat kan wel, ...
            Bedankt voor het antwoord, ik ga me vanavond een setje bestellen!
            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

            Comment

            Working...
            X