Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

appelboomgaard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • appelboomgaard

    Graag jullie mening!

    Ik ben op dit gebied nog een absolute leek. Dus alle tips zijn welkom!




    update: palen rechtgezet


    ExposureTime: 1/50"
    Aperture: F11.0
    ExposureProgram: Manual
    MeteringMode: Multi-segment
    Flash: Off, Did not fire
    ISO: 400
    WhiteBalance: Manual
    FocalLength: 28.0 mm
    Last edited by Sid.k; 10 november 2012, 16:02. Reden: update
    Canon EOS 550D
    Facebook

  • #2
    Re: appelboomgaard

    Ok, dan gaan we helpen Pak het origineel erbij en ga daarvan terug uit. Zet de palen recht via perspectiefcorrectie Als je het niet begrijpt, stuur me dan even via pm het origineel en dan maak ik een voorbeeld Succes

    Comment


    • #3
      Re: appelboomgaard

      Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
      Ok, dan gaan we helpen Pak het origineel erbij en ga daarvan terug uit. Zet de palen recht via perspectiefcorrectie Als je het niet begrijpt, stuur me dan even via pm het origineel en dan maak ik een voorbeeld Succes
      Daar zal ik mij straks eens aan wagen. Had er zelf nog niet bij stilgestaan.
      Update volgt!
      Canon EOS 550D
      Facebook

      Comment


      • #4
        Re: appelboomgaard

        Vooral die zwarte palen niet rechtzetten. Ik hoop toch dat purmer deze niet bedoelde, want die staan effectief altijd schuin om de kracht van de spandraden beter op te kunnen vangen. Purmer maak hier gewag van palen..... dat is dus zeer onduidelijk.
        De bruine achterliggende of achterstaande palen staan wel ietsje scheef, dus baseer je maar daarop bij het rechten.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: appelboomgaard

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Vooral die zwarte palen niet rechtzetten. Ik hoop toch dat purmer deze niet bedoelde, want die staan effectief altijd schuin om de kracht van de spandraden beter op te kunnen vangen. Purmer maak hier gewag van palen..... dat is dus zeer onduidelijk.
          De bruine achterliggende of achterstaande palen staan wel ietsje scheef, dus baseer je maar daarop bij het rechten.
          Groetjes
          Nee..de zwarte palen zijn spanpalen, das juist, die komen mee naar voren in het verticaal corrigeren.

          Comment


          • #6
            Re: appelboomgaard

            Ik heb de achterste palen rechtgezet. Met mijn weinige PSkennis is dat al een hele prestatie (Mijn vrouw is gelukkig een goede hulplijn )

            Hoe valt de foto voor de rest mee? Kleur, compo, ...
            Canon EOS 550D
            Facebook

            Comment


            • #7
              Re: appelboomgaard

              Je komt al aardig in de buurt, voordat je de laatste en 2e update plaatst even goed blijven kijken, want hier werk je met dieptezicht, maar ook symmetrisch. Dat wil zeggen dat meten van afstanden tussen objecten heel belangrijk is.
              Dus de afstand in de voorgrond van de spanpalen moeten gelijk zijn en de zijdelingse afstanden ook. Je centraal dieptepunt ligt dan meestal in het midden van de foto
              Plaats dus niet te snel je update, maar ga eens rustig aan de slag en neem gewoon een meetlat en leg die op het scherm, maar in pse zitten ook maatstaafjes.

              Comment

              Working...
              X