Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Malle Jaap'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Malle Jaap'

    URL=http://www.freebits.nl/view.php?filename=541grachten02_kg][/URL]
    Last edited by purmer; 28 november 2012, 15:56.

  • #2
    Re: 'Malle Jaap'

    heel mooi beeld
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

    Comment


    • #3
      Re: 'Malle Jaap'

      Vind dit ook maar heb toch wat problemen met de overgang lucht/huizen zie daar een wit lijntje?
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: 'Malle Jaap'

        Ik vind het ook een mooi beeld, maar begrijp niks van de zin onder je foto..... is dit een soort codetaal .
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: 'Malle Jaap'

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          Vind dit ook maar heb toch wat problemen met de overgang lucht/huizen zie daar een wit lijntje?
          Bedankt voor de reactie hierboven. Wit lijntje? In de diepte bedoel je? Das geen lijntje of coke, maar is de lucht(of wolken) wat breekt achter de woningen met het effect van het licht wat erop valt. Foto is enkel in pse aan de randen gesneden en in perspectief verticaal en horizontaal gecorrigeerd. Dit is een van de lastigste onderwerpen, om een toren en een bootmast in één shot recht te krijgen

          Comment


          • #6
            Re: 'Malle Jaap'

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik vind het ook een mooi beeld, maar begrijp niks van de zin onder je foto..... is dit een soort codetaal .
            Groetjes
            Bedankt. Foto genomen om 15 uur plaatselijke tijd, maar mijn klok in de camera stond nog een uur vroeger

            Comment


            • #7
              Re: 'Malle Jaap'

              Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
              Bedankt. Foto genomen om 15 uur plaatselijke tijd, maar mijn klok in de camera stond nog een uur vroeger
              Bedankt voor deze uitleg alvast, maar het gaat mij ook over "polarisatie gebruikt...".
              Bedoel je hiermee dat je een polarisatiefilter gebruikt hebt ?
              Ik dacht dat een pola filter met de zon pal voor of achter je geen enkele functie/nut heeft ?
              Als je hier een pola gebruikte zie je reeds aan de reflectie van het water dat ie niet veel invloed had op de foto, maar misschien bedoel je wel iet heel anders met die polarisatie die je vermeldt....
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: 'Malle Jaap'

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Bedankt voor deze uitleg alvast, maar het gaat mij ook over "polarisatie gebruikt...".
                Bedoel je hiermee dat je een polarisatiefilter gebruikt hebt ?
                Ik dacht dat een pola filter met de zon pal voor of achter je geen enkele functie/nut heeft ?
                Als je hier een pola gebruikte zie je reeds aan de reflectie van het water dat ie niet veel invloed had op de foto, maar misschien bedoel je wel iet heel anders met die polarisatie die je vermeldt....
                Groetjes
                Bovenste gedeelte is gepolariseerd. Dit in verband met de grijze dag. Op dit uur brak even door de wolken de zon door. Mijn polarfilter is verdeeld in twee helften, net zoals mijn grijsfilters, die kan ik naar boven en beneden schuiven in een frame wat op mijn lens wordt gezet en daardoor je beeld in twee verdeeld of 2/3 etc. bijvoorbeeld.

                Comment


                • #9
                  Re: 'Malle Jaap'

                  Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                  Bovenste gedeelte is gepolariseerd. Dit in verband met de grijze dag. Op dit uur brak even door de wolken de zon door. Mijn polarfilter is verdeeld in twee helften, net zoals mijn grijsfilters, die kan ik naar boven en beneden schuiven in een frame wat op mijn lens wordt gezet en daardoor je beeld in twee verdeeld of 2/3 etc. bijvoorbeeld.
                  Nu snap ik het niet meer, een polafilter dat slechts polafilter is in één helft....... Ik die dacht dat een polafilter altijd rond was, uit twee lagen bestond die ten opzichte van elkaar kunnen gedraaid worden, en op het objectief geschroefd werd, en dusdanig de altijd de ganse foto beïnvloed. Maar een halve.......maar laat maar, ik denk dat het alleen nog ingewikkelder wordt en ik dan helemaal tureluur wordt .
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: 'Malle Jaap'

                    Nu snap ik het niet meer, een polafilter dat slechts polafilter is in één helft....... Ik die dacht dat een polafilter altijd rond was, uit twee lagen bestond die ten opzichte van elkaar kunnen gedraaid worden, en op het objectief geschroefd werd, en dusdanig altijd de ganse foto werd beïnvloed. Maar een halve.......maar laat maar, ik denk dat het alleen nog ingewikkelder wordt en ik dan helemaal tureluur wordt . Ik ga wel eventjes googelen, misschien wordt ik toch nog wijzer.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: 'Malle Jaap'

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Nu snap ik het niet meer, een polafilter dat slechts polafilter is in één helft....... Ik die dacht dat een polafilter altijd rond was, uit twee lagen bestond die ten opzichte van elkaar kunnen gedraaid worden, en op het objectief geschroefd werd, en dusdanig altijd de ganse foto werd beïnvloed. Maar een halve.......maar laat maar, ik denk dat het alleen nog ingewikkelder wordt en ik dan helemaal tureluur wordt . Ik ga wel eventjes googelen, misschien wordt ik toch nog wijzer.
                      Groetjes
                      Je hoeft niet te googlen..

                      Comment


                      • #12
                        Re: 'Malle Jaap'

                        heel mooi beeld
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #13
                          Re: 'Malle Jaap'

                          Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                          Je hoeft niet te googlen..
                          Bedankt voor de info. Wist wel van het bestaan af van dit soort filters, maar het was nog nooit bij mij opgekomen dat je op die manier een polarisatiefilter kon maken......
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: 'Malle Jaap'

                            Cokin zekers, vroeger analoog ook gehad met veel filters, alles verkocht met het gedacht, met ps heb je dat niet nodig, toch een originele foto is niet gelijk aan ps
                            mvg Wilfried

                            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                            Comment


                            • #15
                              Re: 'Malle Jaap'

                              Ook mooie gouden reflectie in het water! Vind het een zeer geslaagde foto!

                              Comment

                              Working...
                              X