Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke equipment voor 2000-2500 eur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke equipment voor 2000-2500 eur?

    heyhey!

    Ik ben van plan nieuwe apparatuur aan te schaffen,

    Uit nieuwsgierigheid ben ik wel eens benieuwd wat jullie zouden aankopen van fotomateriaal met dit budget (2000-2500eur). Voorlopig heb ik nog geen superzoom nodig, die zou ik volgend jaar aankopen voor we op safari gaan Ik weet dat het afhangt van welk lens bereik etc. etc. dat ik zou nodig hebben maar ik zou het gewoon als een open vraag willen houden over wat jullie zouden doen... :-)

    Ik ben benieuwd!!

    Groetjes
    Last edited by ellen_dms; 9 november 2012, 09:10.

  • #2
    Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

    Heb je nu al e.e.a. van materiaal ?
    Wat wil je ermee doen, behalve op safari gaan ?
    En hoeveel kg. mag het pakketje wegen ?

    ps: ik zag net dat je een D7000 verkocht hebt. Wat was er daar mis mee ?
    Last edited by K-2; 9 november 2012, 09:26.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

      En wat je momenteel al hebt van lenzen?
      of start je voledig opnieuw vanaf 0?
      D700 28 - 80mm f./3.5 - 5.6 50mm f./1.8 D80 18 - 135mm f./3.5 - 5.6 SB-900 + Zenitar 16mm f/2.8 + F65
      http://1year104photos.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

        Heb alles verkocht dus niets :-) Gemakkelijk he Kg maakt niets uit... Behalve op safari gaan eigenlijk heel ruim, vnl straatfotografie maar evengoed ook landschap, enkel macro hoeft niet....

        het hoeft niet op mij noodzakelijk gericht zijn ik ben vooral benieuwd naar wat jullie zouden doen

        Comment


        • #5
          Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

          Beetje rare vraag omdat er te veel opties zijn.

          Maar even meedoen:
          Je budget is te laag voor full frame nieuw, maar 2de hands moet wel lukken (zeker voor de body + enkele lenzen)
          - Nikon D700
          - 16-35 VR
          - 50 afs f1.8
          - 85 afs f1.8
          - 70-300 VR/VC (nikon of tamron)

          en mss een spaarpot aanleggen voor een 24-70/f2.8

          Nieuw heb je enkel de keuze voor crop, anders is je budget voor lenzen de laag
          - D7000
          - Sigma 17-50 OS f2.8
          - Tokina 11-16
          - Nikon/tamron 70-300 VR/VC
          - Nikon 50 Afs 1.8
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

            Zou eerst proberen voor je zelf duidelijk te krijgen welke objectieven je wenst. Dan kijken naar de body.
            2000/2500 lijkt veel, maar dat valt best mee. Zeker met de prijzen van de betere objectieven van Nikon/Canon ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

              alles hangt of staat wat je precies wilt gaan fotograferen, ga je veel straatfotografie doen, portret, architectuur, huis tuin en keuken fotografie enz...

              Voor elk is wel een mooi setje samen te stellen al ben je bij Canon, Nikon als je echt goede kwaliteit wilt snel uitgekozen, 1 body plus goede lens en je bent al door je budget heen.
              Je zou ook eens bv je licht op kunnen steken bij Olympus, met name de OM-D serie.
              Kwaliteit is erg goed, zeker voor een mirrorloze camera, prijs is redelijk te noemen, zeker de hoge kwaliteitslenzen !!
              Zo zou je bv voor een 1300 euro een setje aan kunnen schaffen, samen met de kitlens (24-100 lens), die enorm veelzijdig is en ook nog eens goed, je kunt er zelfs haast 1:1 macro mee bereiken en een heel handige motorzoom (handig bij het filmen).
              Koop daarbij (bv) een 12 mm 2.0 (24 mm) lensje en een 100-300 (200-600) zoomlens en je kunt zo op safari.

              Ik heb zelf naast mijn olympus nog een Canon 5D mark 2 plus wat lensspul (alleen L), maar komt de tas haast niet meer uit, sterker nog, de kwaliteit van de JPEG''s die uit de OM-D komen samen met een goed elens (12 mm in dit geval) zijn simpelweg beter en scherper, vooral in de hoeken, dan de 5D samen met een 17-40.
              Nu is dit niet bepaald een hele goed elens, maar ik heb het wel over een combi van 1600 euro tov een combi van 2500 euro, als ik dezelfde kwaliteit wil hebben zal ik al naar een prime van Canon moeten die in sommige gebvallen tweemaal of driemaal zo duur is als de Olympus 12 mm.

              Dus wat wil je precies bereiken en gaan doen.

              Een ding weet ik zeker, met de fotografie die ik beoefen is de Olympus ruim voldoende en ik hou nog wat geld en vooral ruimte over.

              Zou zeggen neem deze in je keuze mee, kan geen kwaad.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                Tja, ik zou kopen waar ik nu het meeste aan heb :
                Nex + 18-200 + 12mm (Sony 16 + 0.75x conv.) + Sigma 19 en 30 + Sony 50/1.8

                Qua toestel kan het dan zo goedkoop of duur zijn als je wil (met dus al dan niet nog redelijk wat over voor die reis): van tweedehands Nex-3/5 van een paar honderd euro, tot Nex-7 van €1000.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                  2500€ kom je niet enorm ver (want je laat precies lijken dat je alles kan kopen wat je maar wil).
                  Ik zou gaan voor een D600 met 24-70, maar daar heb je zelfs nog niet genoeg voor.
                  Op Crop zou ik zeker en vast voor een D7000 gaan, beste crop-camera van het moment! (misschien brengt de D5200 op het vlak van sensor daar wel verandering in).
                  Dit dan met 17-55 2.8 en een 85 1.8 G.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    2500€ kom je niet enorm ver (want je laat precies lijken dat je alles kan kopen wat je maar wil).
                    Ik was idd ook in die richting aan het denken (i.e. niet-full frame met betere/lichtsterke lenzen). Ivm met het laten lijken dat ik alles kan kopen wat ik maar wel is het net het tegenovergestelde... Ik kan en wil er momenteel niet meer aan uitgeven en vind het verdomd moeilijk!!! Moest ik alles kunnen kopen wat ik maar wil dan spreken we over een budget >5000eur en dat is nu ook niet de bedoeling. Vandaar mijn interesse in wat jullie zouden doen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                      Dan: 100% zeker D7000 met 17-55 en 85mm 1.8G.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                        110% je licht op steken bij Mirrorloze camer''a, is de toekomst voor vele takken fotografie is mijn mening, dus ga een sbij de OM-D van Olympus kijken, toplenzen tegen betaalbare prijzen, met een erg hoge kwaliteit en zeker ruim voldoende voor vele doeleinden.
                        Daar kom je met 2500 euro een heel en heel behoorlijk eind.
                        Mijn beste Foto moek nog trekke.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                          Dan: 100% zeker D7000 met 17-55 en 85mm 1.8G.
                          straat fotografie... 35mm f1.8
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            straat fotografie... 35mm f1.8
                            Jep, gebruik ik ook constant (35mm 2.0D dan wel omdat die strookte met mijn toekomstige FX plannen ).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke equipment voor 2000-2500 eur?

                              Als ik je openingspost lees dan is mijn advies hetvolgende ;

                              Spaar gewoon die 2500 € tot je volgend jaar op Safari gaat en koop dan meteen de set die je wenst ! (wel een tijdje voordat je vertrekt zodat je eerst het toestel onder de knie kunt krijgen)
                              Met die 2500€ koop je volgens mij enkel een goede 2de hands body waarop je ginder (op safari) 100% op kunt vertrouwen met die hitte en het stuifzand dat overal tussen kruipt.

                              Achja, nog iets ... wat is volgens jou een "superzoom" ?

                              Over je andere vraag dan, wat zou ik er mee doen met die 2500 € ?
                              Gewoon een allround lenske kopen = 24-70 f2,8 L II (Canon) (en met de overschot eens naar de frituur )

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 10 november 2012, 09:42.
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X