Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jullie mening over Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jullie mening over Sony

    Lieve mensen,

    Paar jaar geleden heb ik een sony A330 aangeschaft. ik ben geen groen blaadje meer op vlak van fotografie ( ook geen prof ) maar ik vindt dat tijd is om een andere toestel te kopen.
    Ik heb ondertussen want bijkomende lenzen gekocht en overstappen naar nikon of Canon vind ik overbodig.
    ik twijfel tussen A 65 en A77...

    raad graag
    gr
    Bianca

  • #2
    Re: jullie mening over Sony

    De voornaamste reden om voor de A77 te gaan is, voor mij althans, de snellere processor. Hierdoor is de buffer clearing time een heel stuk korter. De A77 kan gebruik maken vd UHS-I 95MB/s SD kaartjes, de A65 niet.

    Uit beide toestellen gaan dezelfde foto's komen. Qua autofocus zijn ze ook even snel, hoewel de A77 19AF punten heeft waarvan 11 crosstype en de A65 15 AF punten waarvan 3 crosstype. Ik gebruik altijd het centrale AF punt, dus voor mij is dit niet van belang.

    De A77 heeft meer toeters en bellen maar je moet zelf uitmaken of dit belangrijk is voor u. Op dpreview kan je de specs vergelijken.

    Het mechanisme vh LCD scherm vind ik beter bij de A77. Vooral als je die op een statief hebt staan en de camera lager staat.
    ISO50 bij de A77 tegenover ISO100 bij de A65. Kan handig zijn bij panningshots waardoor je diafragma niet helemaal dicht moet.
    Sluitertijd 1/8000s tegenover 1/4000s.
    Auto ISO limieten kan je instellen op de A77, bij de A65 is dit vast van ISO100-ISO1600.
    Meer auto bracketing opties voor HDR.
    Flash sync socket voor studio flitsers aan te sluiten met kabel, de A65 niet.
    Magnesium body tegenover plastic.

    Misschien nog 1 ding wat de A77 voor heeft, dat is de XFine Jpeg setting. De A65 gaat tot Fine Jpeg. De Xfine setting gebruikt een lagere compressie waardoor je eigenlijk dichtbij een RAW file zit. Dus je hebt wat meer ruimte om de belichting aan te passen tijdens de nabewerking. Voor mij ideaal want werk alleen in Jpeg.
    Last edited by alex606; 8 november 2012, 21:47.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: jullie mening over Sony

      En ter aanvulling van hierboven: twee instelwieltjes op de A77 in plaats van één op de A65, erg handig in de M-stand.
      Puur ergonomisch: beschermkapje (tegen de regen) voor de flitsschoen op de A77.
      ...

      Comment


      • #4
        Re: jullie mening over Sony

        Eigenlijk komt het erop neer: je neemt iets uit de 7-reeks met de typische extra's (zoals 1/8000, 2de wieltje, xFine, magnesium, meer bracketing-opties, wat groter en zwaarder ook...), of je neemt een 5-reeks, bv. a57.
        a65 is eigenlijk een toestel met de typische functionaliteit van een 5-reeks, maar met de sensor van de a77.

        Als je meer voelt voor de iets minder uitgebreide/complexe 5-reeks, dan zou ik eerder een a57 dan a66 kiezen. Met die 16Mp-sensor heb je sowieso een topper.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment

        Working...
        X