Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cursus Lightroom

    |Hallo,

    Ik werk sinds vandaag met Lightroom, maar kom nog niet helemaal ermee op gang. Weet iemand een goede tutorial of cursus voor dit programma?

    Gr.

    Monica

  • #2
    Re: cursus Lightroom

    Hey Monica,

    Het boek " Adobe Photoshop Lightroom 4 " van Johan W.Elzenga is goed,verkrijgbaar in de internationale boekhandel voor € 19.95.
    Groeten,
    Morgan

    Comment


    • #3
      Re: cursus Lightroom

      Onze zeer gewaardeerde BD-er Piet Van Den Eynde (hier gekend als MoreThanWords) heeft ook een uitstekend boek wat Lightroom betreft. Lightroom 4 ontmaskerd
      Consulteer ook zeker 'ns zijn website: http://morethanwords.be/blog/
      Hij geeft ook regelmatig workshops. Ik heb er zelf een van bijgewoond, en heb er toch veel geleerd!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: cursus Lightroom

        Bedankt, Les
        Monica, Lightroom is inderdaad niet zo simpel als het er uit ziet op het eerste gezicht. Dus je bent zeker niet alleen als je zegt dat je er nog niet helemaal aan uit geraakt.
        Vooral het Bibliotheek-gedeelte en het feit dat Lightroom eigenlijk een database is, kan nogal wat mensen verwarren. Ik heb een en ander zo goed mogelijk proberen uit te leggen in mijn boek Lightroom Ontmaskerd. Er zijn ook meer en meer cursussen Lightroom te vinden.
        Zelf geef ik zoals Les aangeeft af en toe ook een cursus. Voor de tweedaagse in Antwerpen in januari volgend jaar (zie mijn signature) is nog één plaatsje vrij.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

        Comment


        • #5
          Re: cursus Lightroom

          Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
          Bedankt, Les
          Monica, Lightroom is inderdaad niet zo simpel als het er uit ziet op het eerste gezicht. Dus je bent zeker niet alleen als je zegt dat je er nog niet helemaal aan uit geraakt.
          Vooral het Bibliotheek-gedeelte en het feit dat Lightroom eigenlijk een database is, kan nogal wat mensen verwarren. Ik heb een en ander zo goed mogelijk proberen uit te leggen in mijn boek Lightroom Ontmaskerd. Er zijn ook meer en meer cursussen Lightroom te vinden.
          Zelf geef ik zoals Les aangeeft af en toe ook een cursus. Voor de tweedaagse in Antwerpen in januari volgend jaar (zie mijn signature) is nog één plaatsje vrij.

          'k Kan alleen maar zeggen dat Piet's cursus echt de moeite is. Als je de kans krijgt: doen!
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

          Comment


          • #6
            Re: cursus Lightroom

            Hoi Monica,

            Kijk hier ook eens naar, staan nog vele andere cursussen in .
            gratis cursus Excel, gratis cursus Access, gratis cursus Word, gratis cursus PowerPoint, gratis cursus Photoshop, videoclips, video, gratis cursus Office, nederlands, dutch


            groetjes
            NIKON D7100 Nikkor 17-55 / 50-1.8 /Sigma 50-150/Sigma 105 macro

            Comment


            • #7
              Re: cursus Lightroom

              Hou altijd mijn hart vast voor 'gratis cursussen'. Blijkt het om een gratis 'proefhoofdstuk' te gaan. Benieuwd als ik ben, heb ik me even geregistreerd om dat gratis hoofdstuk te downloaden.
              Dit is het antwoord wat ik kreeg:
              Not Found

              The requested URL /cursussen/ondernemersschool-gratishoofdstuk-LIGHTR.pdf was not found on this server.

              Ze geven daar bij gratiscursus.be ook cursussen Dreamweaver. Misschien moeten ze hun eigen gratis cursus maar eens volgen zodat ze correcte links kunnen doormailen naar hun potentiële klanten...
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

              Comment


              • #8
                Re: cursus Lightroom

                Wat zeggen ze in het Engels van een maaltijd?
                There's no...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: cursus Lightroom

                  Op you tube zijn vele filmpjes te vinden die je toch al goed op weg helpen.

                  Mvg
                  Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                  schitterende maltwhisky op de kast

                  Comment


                  • #10
                    Re: cursus Lightroom

                    Ik weet niet waar je woont, maar aan de Henleykaai in Gent staat Lightroom 4 op het programma, mét het boek van Piet . De cursus wordt op 1 semester gegeven, ik weet niet of hij in het tweede semester terug gepland is of niet.

                    Groeten,
                    Heidi

                    Comment


                    • #11
                      Re: cursus Lightroom

                      Wil nu geen reclame maken, maar - ondertussen zit ik in mijn tweede jaar Photoshop - heb ik tijdens mijn jaar Lightroom avondschool het boek " Lightroom ontmaskerd" toch wel echt geapprecieerd.
                      Een must !
                      Ook die cursus : een boek alleen is goed, maar meestal niet zonder goede begeleiding.
                      Type eens CVO in, i.v.m. een gezellige, leerrijke avondschool.
                      Last edited by zoltan; 18 november 2012, 17:50.
                      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: cursus Lightroom

                        Bedankt Zoltan. Altijd leuk positieve feedback te horen wanneer je hard aan een boek gewerkt hebt :-)

                        Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                        Wil nu geen reclame maken, maar - ondertussen zit ik in mijn tweede jaar Photoshop - heb ik tijdens mijn jaar Lightroom avondschool het boek " Lightroom ontmaskerd" toch wel echt geapprecieerd.
                        Een must !
                        Ook die cursus : een boek alleen is goed, maar meestal niet zonder goede begeleiding.
                        Type eens CVO in, i.v.m. een gezellige, leerrijke avondschool.
                        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: cursus Lightroom

                          ik heb ook via een gratis cursus-site een "volledige" cursus te pakken krijgen en het er heel veel uitgeleerd. Ondertussen heb ik ook het boek van Scott Kelby aangeschaft weliswaar iets duurder maar ook zéér goed.

                          Comment

                          Working...
                          X