Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips kerstkaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tips kerstkaartje

    Ik was al wat aan het proberen om mijn Kerstkaartjes voor dit jaar te maken... Hebben jullie misschien een tip over hoe ik dit "probeersel" mooier/leuker kan maken?


  • #2
    Re: tips kerstkaartje

    Forum voor discussies rond het bewerken, afdrukken, presenteren... van digitale foto's , en over andere software die met digitale fotografie te maken heeft.


    Daar zou je al wat moeten kunnen vinden...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: tips kerstkaartje

      Bedankt LesC, maar ik had dat topic ook al gevonden.

      Ik wou gewoon even weten wat jullie van mijn kaartje vinden en eventueel enkele tips krijgen over hoe ik het leuker kan maken...

      Comment


      • #4
        Re: tips kerstkaartje

        De Typesetting kan echt veel beter, leesbaarheid is erg laag, contrast tussen achtergrond en letters is pover, lettertype kan ook beter !

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: tips kerstkaartje

          Inderdaad, het lettertype kan wel beter. En anders, niet op de tekst gelet?

          Comment


          • #6
            Re: tips kerstkaartje

            Niemand die een mening heeft over het kaartje (zonder op de tekst te letten)?

            Comment


            • #7
              Re: tips kerstkaartje

              Ik vindt het kaartje (en de tekst ) héél mooi!
              Ik wenste dat ik dat al kon! Vandaag zal ik er ook eens aan beginnen...
              Canon

              Comment


              • #8
                Re: tips kerstkaartje

                super gemaakt hoor
                lettertype ook mooi beetje donkerder misschien
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: tips kerstkaartje

                  leuk gedaan,
                  kids mogen wel wat prominenter aanwezig zijn wat mij betreft.
                  Probeer de overgang tussen de gefotografeerde grond bij de voetjes wat meer in elkaar te laten vloeien met de rest van de kaart.
                  Deze overgang is niet echt netjes
                  Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tips kerstkaartje

                    Zoals voorganger zegt..de kindjes wat groter in beeld, meer prominenter..de rest (tekst en dergelijke) is in principe bijzaak hoor, maar 't moet wel juist en goed zijn.. dat bezien ze toch niet (behalve als er een fout in staat, dan hebben ze dat allemaal gezien), ze lezen dat automatisch.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • #11
                      Re: tips kerstkaartje

                      Bedankt voor de reactie's!

                      Eljakim, wat zou jij gebruiken om die overgang vloeiender te maken? Ik heb het geprobeerd met de clone stamp en de smudge tool.

                      Comment


                      • #12
                        Re: tips kerstkaartje

                        Hey elfje,
                        't is een lastig plekje daar vanonder. ik ben geen PS goeroe alles behalve.
                        Om dit mooi te krijgen zul je moeten zien dat de kleur van de gefotografeerde en de bijgeplakte achtergrond zo gelijk mogelijk zijn.
                        De foto op zich is best goed gelukt maar iets te druk bij de overgang en de voetjes.
                        Volgende heb ik even ter test gedaan
                        Een flinke krop gemaakt.
                        Met de kloon stempel een kerstbal en pluimpje weg geveegd.
                        Met het gewone retoucheerpenseel de overgangen wat bijgewerkt.

                        't is maar effe rap gedaan maar dit is een mogelijkheid
                        er zullen er zeker zijn die dit beter kunnen .
                        tekst uiteraard aanpassen

                        Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: tips kerstkaartje

                          Ik vind persoonlijk dat het er zo al goed uitziet. Iedereen heeft een eigen mening, misschien is het een mogelijkheid dat je een echt kerst aspect in de achtergrond vervaagd ongeveer 10% zodat deze iets meer opgevuld word, maar doordat je de afbeelding bijna transparant maakt valt het niet op en blijven je 2 kinderen duidelijk het centrale middelpunt
                          Bakkerijmachines

                          Comment


                          • #14
                            Re: tips kerstkaartje

                            Bedankt voor de tips!

                            Wat vinden jullie van deze versie? Beter/slechter dan de vorige? Misschien wordt de aandacht hierdoor wat weggehaald van de minder vloeiende overgang?

                            Comment


                            • #15
                              Re: tips kerstkaartje


                              te druk denk ik
                              Maar goed zo is het altijd wat natuurlijk
                              en te kleine tekst voor op een fotokaart van 10x15 veronderstel ik.
                              Ik kan dit in ieder geval niet lezen op m'n scherm.
                              Blijft een leuke foto van de 2 kids natuulijk.
                              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                              Comment

                              Working...
                              X