Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

knoeien met kleurtjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • knoeien met kleurtjes


    zoek de reiger
    en hoe krijg ik die lichte rand boven de bomen weg zonder kleurverlies van de wolken

    Camera Canon EOS 600D
    Exposure 0.003 sec (1/320)
    Aperture f/5.6
    Focal Length 120 mm
    ISO Speed 100
    Exposure Bias -1 EV


    update groote versie in de link hieronder


    http://farm8.staticflickr.com/7249/8...bfc6c8c9_k.jpg





    zo kwam hij uit het canon doosje


    Last edited by kweetnie; 8 november 2012, 10:54.

  • #2
    Re: knoeien met kleurtjes

    Oorspronkelijk geplaatst door kweetnie Bekijk bericht
    en hoe krijg ik die lichte rand boven de bomen weg zonder kleurverlies van de wolken
    Eerst maar eens nagaan hoe je die rand daar hebt gekregen.
    Eigen schuld hoor.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: knoeien met kleurtjes

      de titel spreekt
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: knoeien met kleurtjes

        Misschien eerst eens schrijven wat je precies gedaan hebt om tot dit resultaat te komen ?
        Ik het het geknoei reeds proberen na te bootsen aan de hand van de originele, maar ik slaag er niet in.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: knoeien met kleurtjes

          ja ik weet het
          het is mijn schuld
          maar ik heb de originele foto denk ik mu tot aan zijn grens gebracht
          en toch is de lucht niet dreigend genoeg

          Comment


          • #6
            Re: knoeien met kleurtjes

            Oorspronkelijk geplaatst door kweetnie Bekijk bericht
            ja ik weet het
            het is mijn schuld
            maar ik heb de originele foto denk ik mu tot aan zijn grens gebracht
            en toch is de lucht niet dreigend genoeg
            Als je niet wil/kun zeggen wat je er mee gedaan hebt...... OK dan.
            Dan kan ik je niet helpen met je vraag "....en hoe krijg ik die lichte rand boven de bomen weg zonder kleurverlies van de wolken"
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: knoeien met kleurtjes

              Als je bij schaduwen/hooglichten : hooglichten hoeveel 58, toonbreedte 100 , straal : 155

              volgens mij moet je aan die toonbreedte werken. ik heb hem tot 100 gebracht en nadien de gebruikelijke veranderingen. Maar echt dreigend werd het nog niet. Ook die mooie gele zonnekant kreeg ik er nog niet in. Maar dat oplichten boven de bomen bleef weg met die toonbreedte.
              Ik zal nog wat zoeken maar volgens mij is dat de toets om het in de positieve zin te krijgen. Ik kan me natuurlijk ook vergissen he. Maar het viel me op.


              Djivan : ik denk dat Kweetnie niet echt meer kan zeggen hoor wat hij allemaal gedaan heeft. Soms zoek je en herzoek je en dan weer en je doet zoveel dat je gewoonweg niet meer weet wat je juist deed en wordt het een knoeiboel. Soms wordt je er radeloos bij en vraag je zoals Kweetnie dit deed om hulp. Bij zoekwerken schrijf ik het begin en wat ik nadien als resultaat goedkeurde. Naar dat doe ik ook weer niet altijd. Soms tot mijn grote ergernis.

              In onze zoektochten kunnen we inderdaad verloren lopen. Kweetnie vraagt gewoonweg hoe wij het zouden oplossen. Hij heeft het originele ook gepost.
              Nu ik heb dit voortgebracht met ook een heleboel zoekwerk maar ik denk dat het nog niet is wat Kweetnie wenste. Ik bekom hetzelfde als jij.


              Maar vanavond, als relaxatie zoek ik nog wat verder.
              Last edited by Loeky; 8 november 2012, 12:54.

              Comment


              • #8
                Re: knoeien met kleurtjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                Als je bij schaduwen/hooglichten : hooglichten hoeveel 58, toonbreedte 100 , straal : 155

                volgens mij moet je aan die toonbreedte werken. ik heb hem tot 100 gebracht en nadien de gebruikelijke veranderingen. Maar echt dreigend werd het nog niet. Ook die mooie gele zonnekant kreeg ik er nog niet in. Maar dat oplichten boven de bomen bleef weg met die toonbreedte.
                Ik zal nog wat zoeken maar volgens mij is dat de toets om het in de positieve zin te krijgen. Ik kan me natuurlijk ook vergissen he. Maar het viel me op.


                Djivan : ik denk dat Kweetnie niet echt meer kan zeggen hoor wat hij allemaal gedaan heeft. Soms zoek je en herzoek je en dan weer en je doet zoveel dat je gewoonweg niet meer weet wat je juist deed en wordt het een knoeiboel. Soms wordt je er radeloos bij en vraag je zoals Kweetnie dit deed om hulp. Bij zoekwerken schrijf ik het begin en wat ik nadien als resultaat goedkeurde. Naar dat doe ik ook weer niet altijd. Soms tot mijn grote ergernis.

                In onze zoektochten kunnen we inderdaad verloren lopen. Kweetnie vraagt gewoonweg hoe wij het zouden oplossen. Hij heeft het originele ook gepost.
                Nu ik heb dit voortgebracht met ook een heleboel zoekwerk maar ik denk dat het nog niet is wat Kweetnie wenste. Ik bekom hetzelfde als jij.


                Maar vanavond, als relaxatie zoek ik nog wat verder.
                bedankt Loeky
                ik heb tot in de laate uurtjes zitten kliederen
                en nu de hele ochtend
                ik zal nu eens bij Gimp en showfoto zoeken naar schaduw en oplichting

                Comment


                • #9
                  Re: knoeien met kleurtjes

                  Ik vind de update geslaagd, kvind het een mooie foto !

                  Comment


                  • #10
                    Re: knoeien met kleurtjes

                    bedankt voor de reacties
                    ga nu met water knoeien
                    worden mijn handen weer schoon van

                    Comment

                    Working...
                    X