Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor avond/nacht fotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor avond/nacht fotografie.

    Over twee weken gaan we met de basis fotocursus groep 's avonds foto's maken. Ik zou graag een paar bijzondere foto's maken en daarvoor wat tips/ideeën van jullie hebben.
    Waar ik b.v. aan denk is een schaars verlicht gebouw. Ik zet mijn camera op statief er voor en zet de sluitertijd op 30 sec. (kan helaas niet langen) en met een zaklamp beschijn ik een deel van het gebouw. Of ik laat de licht bundel bewegen over het gebouw. Ik zie dan wel wat het oplevert.

    Wie heeft er nog meer leuke ideeën?
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Tips voor avond/nacht fotografie.

    De meeste camera's kunnen bvest langer als 30s in de B-stand met een afstandsbediening.

    30s kan best te lang zijn, is niets over te vertellen als de verlichting niet weet.

    Zet je ruisonderdrulkking lange sluitertijden aan.



    Ga eens tussen de camera en een goed verlichte achtergrond, die redelijk ver is, staan en ga bewegen en zet je flits op het 2de gordijn.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tips voor avond/nacht fotografie.

      @hjanssen,

      mijn camera (Canon SX20is) heeft geen B stand.
      Volgens mij zit er ook geen ruisonderdrukking op.
      En ik betwijfel ook of ik op 2e gordijn kan flitsen. Maar ik kan allicht proberen of zoiets wil lukken.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #4
        Re: Tips voor avond/nacht fotografie.

        Altijd handig om eerst te weten welk toestel de vraagsteller heeft.
        Fotografie is leren kijken.
        http://johanluyckx.weebly.com

        Comment


        • #5
          Re: Tips voor avond/nacht fotografie.

          Op het eerste gordijn flitsen(kan eigenlijk niet op een compact, want die heeft geen gordijn) kan ook, maar dan moet je een timer, afstandsbediening of een ander gebruiken om af te drukken.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Tips voor avond/nacht fotografie.

            Bedankt voor de waardevolle tips. Hier kan ik vanavond wel wat mee gaan doen.
            Website: cameraobschuura.nl
            Twitter: @CameraObSchuura
            FaceBook: Cameraobschuura

            Comment

            Working...
            X