Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Romantische wandeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Romantische wandeling

    24mm
    f8,0
    1/800
    iso200
    mvg,
    Eddy

    Smaken verschillen

  • #2
    Re: Romantische wandeling


    Heel goed de sfeer te pakken.
    Misschien een ietsje te koud in kleurtemp?
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: Romantische wandeling

      Een topper volgens mij

      Maar wat ik dus niet snap. De meesten (alij ik toch) zouden de ISO ophoog smijten. Hier dus maar 200 ingesteld.
      Op wat baseren jullie je?
      Running is a way of living..

      Comment


      • #4
        Re: Romantische wandeling

        Weer een hele mooie Eddy.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Romantische wandeling

          Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
          Een topper volgens mij

          Maar wat ik dus niet snap. De meesten (alij ik toch) zouden de ISO ophoog smijten. Hier dus maar 200 ingesteld.
          Op wat baseren jullie je?
          Waarom ISO naar omhoog doen
          Je gaat alleen ruis maken en met een sluitertijd van 1/800 heb ik nog héél veel ruimte vooraleer de ISO naar omhoog moet.
          mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

          Comment


          • #6
            Re: Romantische wandeling

            Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
            Een topper volgens mij

            Maar wat ik dus niet snap. De meesten (alij ik toch) zouden de ISO ophoog smijten. Hier dus maar 200 ingesteld.
            Op wat baseren jullie je?
            Eerst en vooral zou ik je aanraden van eens een boekje te lezen over fotografie en de basiskennis bij het maken van een foto (dat is niet denigrerend of slecht bedoeld)

            De meesten baseren zich op de drie voornaamste elementen bij het maken van een foto.

            Diafragma....Sluitersnelheid....ISO(filmgevoelighe id)

            Wanneer je een foto neemt met een welbepaald (door jou gekozen) diafragma past daarbij volgens de lichtomstandigheden een sluitersnelheid die afhankelijk is van de door jou gekozen filmgevoeligheid.
            Om onscherpte door beweging van de fotograaf te voorkomen moet de sluitersnelheid hoog genoeg zijn.

            Is de sluitersnelheid te laag dan kan men de filmgevoeligheid opschroeven tot zodanig dat de sluitersnelheid gepast is.

            Opgepast...Hoe hoger de ISO hoe meer ruis.

            Welke snelheid is gepast? Hangt van je hand af maar de stelregel is 1,5 maal de brandpuntsafstand.


            Dus.....bij fotografie uit de hand....met een voldoende sluitersnelheid...je iso steeds zo laag mogelijk houden.
            met statief..de iso steeds zo laag mogelijk, want het statief (een goed toch) staat stevig en geeft geen bewegingsonscherpte.


            Snappie? Maar voor je eigen best...neem eens een boekje ter hand...
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

            Comment


            • #7
              Re: Romantische wandeling

              Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
              Een topper volgens mij

              Maar wat ik dus niet snap. De meesten (alij ik toch) zouden de ISO ophoog smijten. Hier dus maar 200 ingesteld.
              Op wat baseren jullie je?
              Eens googelen en je zult tips vinden waar je enkele uren zoet mee bent.
              Meest terugkomende tip is je camera/witbalans op bewolkt instellen, zeker niet op zon, dit om mooiere kleuren te bekomen.
              En de rest van de tips zul je zelf wel lezen zeker .
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Romantische wandeling

                Ik begin vanaf iso 400 te bibberen... Ik hou er ook niet van om die in de lucht te doen gaan, en mijn camera geeft snel ruis. (D200)
                Google is iedereen's vriend, maar vooral zelf proberen en ondervinden.
                't Is een mooie eddy.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: Romantische wandeling

                  Hoi Eddy,
                  Weer een erg mooie foto, met aandacht voor een goede compositie.
                  Ik vind de kleurtjes niet realistisch, maar voor alle duidelijkheid, wel mooi !
                  Geeft letterlijk en figuurlijk "kleur" aan het forum.
                  Groeten,
                  Johan
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Romantische wandeling

                    Weer een hele mooie!
                    Ik zie dat je voor deze gekozen hebt voor F8, terwijl je voor sommige andere landschapsfoto's kiest voor F16. Is deze dan genomen met een andere lens of heeft dit een andere reden? Om overbelichting tegen te gaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik wil bijleren
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Romantische wandeling

                      Ik hoop dat ik die info ook zal terugvinden in de cursus die ik momenteel aan het volgen ben

                      dank voor de tips

                      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Eerst en vooral zou ik je aanraden van eens een boekje te lezen over fotografie en de basiskennis bij het maken van een foto (dat is niet denigrerend of slecht bedoeld)

                      De meesten baseren zich op de drie voornaamste elementen bij het maken van een foto.

                      Diafragma....Sluitersnelheid....ISO(filmgevoelighe id)

                      Wanneer je een foto neemt met een welbepaald (door jou gekozen) diafragma past daarbij volgens de lichtomstandigheden een sluitersnelheid die afhankelijk is van de door jou gekozen filmgevoeligheid.
                      Om onscherpte door beweging van de fotograaf te voorkomen moet de sluitersnelheid hoog genoeg zijn.

                      Is de sluitersnelheid te laag dan kan men de filmgevoeligheid opschroeven tot zodanig dat de sluitersnelheid gepast is.

                      Opgepast...Hoe hoger de ISO hoe meer ruis.

                      Welke snelheid is gepast? Hangt van je hand af maar de stelregel is 1,5 maal de brandpuntsafstand.


                      Dus.....bij fotografie uit de hand....met een voldoende sluitersnelheid...je iso steeds zo laag mogelijk houden.
                      met statief..de iso steeds zo laag mogelijk, want het statief (een goed toch) staat stevig en geeft geen bewegingsonscherpte.


                      Snappie? Maar voor je eigen best...neem eens een boekje ter hand...
                      Running is a way of living..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Romantische wandeling

                        Wat bedoel je juist?

                        Altijd WB op bewolkt zetten of alleen bewolkt bij zonsondergangen en dergelijke?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Eens googelen en je zult tips vinden waar je enkele uren zoet mee bent.
                        Meest terugkomende tip is je camera/witbalans op bewolkt instellen, zeker niet op zon, dit om mooiere kleuren te bekomen.
                        En de rest van de tips zul je zelf wel lezen zeker .
                        Groetjes
                        Running is a way of living..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Romantische wandeling

                          kan mijn ogen niet van die wolken houden, knap...

                          grtz david

                          Comment


                          • #14
                            Re: Romantische wandeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                            Wat bedoel je juist?

                            Altijd WB op bewolkt zetten of alleen bewolkt bij zonsondergangen en dergelijke?
                            Voor zonsondergangen natuurlijk hé !!!
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Romantische wandeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Hoi Eddy,
                              Weer een erg mooie foto, met aandacht voor een goede compositie.
                              Ik vind de kleurtjes niet realistisch, maar voor alle duidelijkheid, wel mooi !
                              Geeft letterlijk en figuurlijk "kleur" aan het forum.
                              Groeten,
                              Johan
                              Wat bedoel je met niet realistisch ? Het blauw uurtje trachten te vinden en dan kom je deze kleuren wel tegen. Dit duurt soms maar 10'.
                              Perman zou de kleuren nog warmer maken, zo zie je maar dat smaken verschillen. Het voornaamste voor mij is dat je het mooi vindt, merçi.

                              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                              Weer een hele mooie!
                              Ik zie dat je voor deze gekozen hebt voor F8, terwijl je voor sommige andere landschapsfoto's kiest voor F16. Is deze dan genomen met een andere lens of heeft dit een andere reden? Om overbelichting tegen te gaan? Gewoon uit nieuwsgierigheid, ik wil bijleren
                              Dit heeft meer te maken met nonchalance (soms vergeten aan te passen van vorige opname). De laatste tijd gebruik ik nogal veel f13 (het hangt ook wel af van de scherptediepte die ik wil en de sluitertijd).
                              Als ik een langere sluitertijd wil (effect stromend water of wolken) dan zal ik f22 gebruiken.
                              Mijn Nikon lens 24mm-70mm is wel scherp van f2,8 tot f22 (f19 en f22 is wat softer).
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X