Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uploaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uploaden

    Hay,

    Als ik foto's upload naar de site hier dan sla ik ze op in Photobucket.
    Ik laat de foto dan ook door Photobucket naar het juiste formaat verkleinen.
    Nu is het zo dat de foto toch wel een stukje minder scherp is dan als het hier zo op de comp. is.
    uploaden ergens anders naar toe of is een andere oplossing?

    Ps het zal wel vaker hier besproken zijn maar hoe zoek je dat op he.

    groetjes.
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

  • #2
    Re: Uploaden

    ben de enige zeker
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

    Comment


    • #3
      Re: Uploaden

      Sorry, ik gebruik photobucket niet.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Uploaden

        Verklein je foto's zelf naar het juiste formaat (BD-Sizer zal nog wel ergens te vinden zijn zeker -zelfs de vroegere gratis versie-).
        Dan is je probleem waarschijnlijk opgelost.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: Uploaden

          oh oke.
          Dus niet laten verkleinen door photobucket.
          Nadeel alleen vind ik dat je een grote en kleine versie op je pc hebt staan.
          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

          Comment


          • #6
            Re: Uploaden

            Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
            oh oke.
            Dus niet laten verkleinen door photobucket.
            Nadeel alleen vind ik dat je een grote en kleine versie op je pc hebt staan.
            Niet noodzakelijk he, maak bv in photoshop een handling aan om je foto's te verkleinen en wat op te scherpen,daarna
            kan je deze op veel sites gratis gaan bewaren, neem nu bv. Picasa, daar kan je onnoemelijk veel foto's in kleine bestanden op kwijt,
            heb je ze nodig, dan kan je deze meteen gaan linken of gebruiken op photobucket of een andere deler, ook een idee is m deze meteen
            in een formaat van 900px langste zijde op te slaan, is een mooi formaat dat op de meeste websites toegestaan is, en anderen kunnen
            er niet veel mee aanvangen.

            Comment


            • #7
              Re: Uploaden

              Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
              Nadeel alleen vind ik dat je een grote en kleine versie op je pc hebt staan.
              Ik verwijder altijd gelijk de kleine versie als die geplaatst is.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Uploaden

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Niet noodzakelijk he, maak bv in photoshop een handling aan om je foto's te verkleinen en wat op te scherpen,daarna
                kan je deze op veel sites gratis gaan bewaren, neem nu bv. Picasa, daar kan je onnoemelijk veel foto's in kleine bestanden op kwijt,
                heb je ze nodig, dan kan je deze meteen gaan linken of gebruiken op photobucket of een andere deler, ook een idee is m deze meteen
                in een formaat van 900px langste zijde op te slaan, is een mooi formaat dat op de meeste websites toegestaan is, en anderen kunnen
                er niet veel mee aanvangen.
                Zo'n handeling kun je met alle foto's in een paar klikken doen?
                Doe alle foto's altijd apart.
                Hoe maak je zo'n handeling?

                Groetjes
                Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                Comment


                • #9
                  Re: Uploaden

                  Handelingen venstertje openen, ergens rechtsboven aan de balk met met lagen en kleuren venster

                  nieuwe handeling(action) starten

                  alle handelingen voor het verkleinen, opslaan en afsluiten van de foto doen

                  recorden stoppen

                  nu kun je voor elke foto op het icoontje van de handeling klikken of via file|automate|batch hier de handeling selecteren en waarop je hem wil toepassen, bv alle open foto's en op ok klikken.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uploaden

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Handelingen venstertje openen, ergens rechtsboven aan de balk met met lagen en kleuren venster

                    nieuwe handeling(action) starten

                    alle handelingen voor het verkleinen, opslaan en afsluiten van de foto doen

                    recorden stoppen

                    nu kun je voor elke foto op het icoontje van de handeling klikken of via file|automate|batch hier de handeling selecteren en waarop je hem wil toepassen, bv alle open foto's en op ok klikken.
                    Zeer bedankt voor je uitleg al snap ik er niks van. (sorry)
                    is er misschien een linkje met plaatjes hoe dat te doen?
                    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uploaden

                      Als je voldoende Engels verstaat, kun je bv googlen naar "Photoshop action resize images". Dat levert een aantal geschikte hits op. Dit zijn er maar enkele:

                      Looking to batch resize your images in Photoshop, fast? We share a step-by-step method for easy resizing (it takes seconds!).

                      How to create an action and running a batch to resize multiple photos (10-100 photos) at the same time. *For whatever reason the actions palette is not displ...


                      Maar zoals boven al gezegd: jij moet het resizen doen, en niet overlaten aan Photobucket, waar je geen controle over hebt.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X