Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 650 d als back up?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 650 d als back up?

    Hoi
    Nu wil ik mijn eos 1000 vervangen met een andere back up.
    Ik werk met de 60 d als goede Kodak.
    Nu is mijn vraag of ik met de 650d, als back up tevreden ga zijn . Qua prestatie s van het toestel.
    Hij gaat alleszins wel beter zijn als de 1000 d die ik nu liggen heb.
    Grtz canon Joeri
    canon 60d /1000. speedlite 580 ex . canon 100mm2.8f l usm.70-300 canon,17-70sigma
    18 -135 canon.en 18-55 canon ,manfrotto statief.

  • #2
    Re: Canon 650 d als back up?

    Je bent altijd tevreden met een backup camera, want als het goed is gebruik je die nooit.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 650 d als back up?

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Je bent altijd tevreden met een backup camera, want als het goed is gebruik je die nooit.

      Absoluut !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 650 d als back up?

        Dat is ook waar . Af en toe ook wel de bedoeling. Om deze ook te gebruiken als ik met 2 lenzen wil werken .
        En niet steeds wil liggen wisselen op 1 body dan.en dan vond ik de 1000 te min.
        canon 60d /1000. speedlite 580 ex . canon 100mm2.8f l usm.70-300 canon,17-70sigma
        18 -135 canon.en 18-55 canon ,manfrotto statief.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 650 d als back up?

          als ik het goed voorheb, is de sensor toch dezelfde van de 60 & 650, dus dan zit je met een gelijkwaardig toestel, gewoon een paar andere functies die je meer of minder hebt t.o.v. beide toestellen
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 650 d als back up?

            Voor dezelfde prijs koop je een 60D tweedehands en dan heb je gelijkaardige toestellen.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 650 d als back up?

              Als je ze tesamen wil gebruiken is het handig dat de knoppen zoveel mogelijk op dezelfde plaats staan.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 650 d als back up?

                Ik zou dan eerder een tweede 60D kopen. Als je ze naast mekaar wilt gebruiken, is het het gemakkelijkst als alles hetzelfde is op de toestellen.

                Ik weet niet wat voor fotografie je doet, maar ik zou persoonlijk altijd eerder investeren in meer en betere lenzen dan in een extra body.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 650 d als back up?

                  +1

                  back up heeft alleen maar zin als je :

                  a) reportages doet die belangrijk zijn en waar je geen risico mag nemen als eens een camera stuk gaat, bv bruiloften
                  b) je erg snel moet reageren op bepaalde wisselende omstandigheden, veraf, dichtbij, groothoek, tele, zoals soprt bv.
                  je dan op elk toestel een totaal verschillende (goede) lens kunt zetten.

                  dus als je geen van bovenstaande hebt of krijgt dan kun je beter investeren in goed glas en heeft het kopen van een extra (iets mindere) body geen enkel nut, hooguit gemakkelijk en een dure lensdop.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 650 d als back up?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                    +1

                    back up heeft alleen maar zin als je :

                    a) reportages doet die belangrijk zijn en waar je geen risico mag nemen als eens een camera stuk gaat, bv bruiloften
                    b) je erg snel moet reageren op bepaalde wisselende omstandigheden, veraf, dichtbij, groothoek, tele, zoals soprt bv.
                    je dan op elk toestel een totaal verschillende (goede) lens kunt zetten.

                    dus als je geen van bovenstaande hebt of krijgt dan kun je beter investeren in goed glas en heeft het kopen van een extra (iets mindere) body geen enkel nut, hooguit gemakkelijk en een dure lensdop.
                    Ook als amateur vind ik het wel een hele geruststelling dat je niet zonder toestel zal vallen.
                    Een goedkope 2e body (bv een 40D) komt ook van pas in omstandigheden waar er veel kans is op beschadiging of diefstal.
                    Je kan ook al eens iets uitlenen.
                    Hoe minder het kost hoe minder zorgen.

                    Comment

                    Working...
                    X