Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren Texel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurtoren Texel





    Last edited by bommasien; 6 november 2012, 14:55.
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Vuurtoren Texel

    jeetje Sien......
    staat scheef.
    kleuren niet mooi.
    veel ruis.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vuurtoren Texel

      ik vind de kleuren nog wel ok, maar inderdaad scheef en ik vind het een beetje jammer dat de onderkant zo bruusk eindigt.
      - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Vuurtoren Texel

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        jeetje Sien......
        staat scheef.
        kleuren niet mooi.
        veel ruis.
        grt,bouk.
        Hey Bouk, blij dat je terug bent! De kleuren zijn wat ze zijn ,maar 'k heb rechtgezet en ontruist!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Vuurtoren Texel

          Oorspronkelijk geplaatst door dewitbart Bekijk bericht
          ik vind de kleuren nog wel ok, maar inderdaad scheef en ik vind het een beetje jammer dat de onderkant zo bruusk eindigt.
          Ja de scheefstand nu gecorrigeert en de onderkant wat meer gegeven!Dank voor reactie
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Vuurtoren Texel

            oogt pakken beter vind ik!
            - Buying a Nikon doesn't make you a photographer. It makes you a Nikon owner. -
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Vuurtoren Texel

              De update is veel beter, maar toch mis ik hier scherpte.
              Je kan ook de donkere linkerkant van de toren (zowel het oranje als het witte gedeelte)selecteren en nog wat oplichten met schaduwen/hooglichten.
              De toren is in werkelijkheid rood, en hier oogt hij erg oranje, maar dit zou misschien wel met de zon kunnen te maken hebben die er op schijnt, alhoewel ik een pak foto's heb van dezelfde toren in de zon, waar hij wel rood is..... dus ik weet niet wat de reden van je oranje dan wel is.
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Vuurtoren Texel

                Ik denk dat dit is wat Djivan bedoelde qua kleur

                Als je de foto opent in PSE PS dan ga je naar levels klik daar het zwarte pipet aan en ga dan naar rechtsboven en klik op dat zwarte rondje

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurtoren Texel

                  Sien, bouk zijn hart !!!!
                  't Is niet scherp e...
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurtoren Texel

                    Hoi Sien,

                    Kan je ons iets meer vertellen hoe dit beeld tot stand is gekomen en misschien de EXIF gegevens erbij vermelden? Ik wil je graag helpen om ervoor te zorgen dat je volgende foto's scherper zijn, want om eerlijk te zijn heb ik nog maar weinig foto's van jou gezien die echt scherp zijn. Zeker geen verwijt hoor, wil je graag helpen!
                    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurtoren Texel

                      Sien,

                      ik volg hieronder. Eens een test doen met een bonenzak of kersenpitkussentje. Leg dit op de kapo van je auto of dak, stel camera in (geselecteerd focuspunt hier?) en druk af vanop het kersenpitkussentje.
                      Eens benieuwd of hij dan scherper is. En anders je bril afdoen en regelen met de diopter (als je al een bril draagt he)

                      Leuk shot wel

                      Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
                      Hoi Sien,

                      Kan je ons iets meer vertellen hoe dit beeld tot stand is gekomen en misschien de EXIF gegevens erbij vermelden? Ik wil je graag helpen om ervoor te zorgen dat je volgende foto's scherper zijn, want om eerlijk te zijn heb ik nog maar weinig foto's van jou gezien die echt scherp zijn. Zeker geen verwijt hoor, wil je graag helpen!
                      Running is a way of living..

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurtoren Texel

                        Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
                        Hoi Sien,

                        Kan je ons iets meer vertellen hoe dit beeld tot stand is gekomen en misschien de EXIF gegevens erbij vermelden? Ik wil je graag helpen om ervoor te zorgen dat je volgende foto's scherper zijn, want om eerlijk te zijn heb ik nog maar weinig foto's van jou gezien die echt scherp zijn. Zeker geen verwijt hoor, wil je graag helpen!

                        Nu is dit toevallig een beeld dat ik nam met statief Moet er uiteraard bij vermelden dat er een flinke wind stond;
                        iso 100-f5.6-1/125s

                        Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                        Sien,

                        ik volg hieronder. Eens een test doen met een bonenzak of kersenpitkussentje. Leg dit op de kapo van je auto of dak, stel camera in (geselecteerd focuspunt hier?) en druk af vanop het kersenpitkussentje.
                        Eens benieuwd of hij dan scherper is. En anders je bril afdoen en regelen met de diopter (als je al een bril draagt he)

                        Leuk shot wel
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurtoren Texel

                          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                          Nu is dit toevallig een beeld dat ik nam met statief Moet er uiteraard bij vermelden dat er een flinke wind stond;
                          iso 100-f5.6-1/125s
                          Hoi Sien,

                          Is er een reden waarom je dit beeld vanop een statief genomen hebt? Op zich kan dit geen kwaad mits je een aantal zaken in acht neemt. Ik zorg er altijd voor
                          dat de beeldstabilisatie van de lens uit staat indien je die hebt. Wanneer je de beeldstabilisatie aan laat staan indien je op statief trekt gaat de lens de neiging hebben om minimale bewegingsonscherpte van de fotograaf te corrigeren. Klinkt vreemd maar in dit geval zorgt dit voor een tegenovergesteld effect en kan je dus juist bewegingsonscherpte krijgen dmv de beeldstabilisatie. Je zegt ook dat er veeld wind stond? ook dit kan uiteraard een reden zijn waarom je beeld niet scherp genoeg is. Kan je ons ook meedelen op welke focal lenght dit beeld gemaakt is want volgens mij had je deze gewoon uit de hand kunnen nemen? Ook had je uw diafragma nog een beetje mee kunnen dichtnijpen. Bijvoorbeeld naar f8. Je kan veel leren uit je foto's door meerdere beelden te schieten van hetzelfde onderwerp met dezelfde compositie maar andere camerainstellingen. Op deze manier leer je hoe je camera denkt en kan je veel beter bepaalde situaties inschatten.

                          Zijn er nog vragen?
                          “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                          Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuurtoren Texel

                            Ik heb nog een vraagje

                            Hoe stelt Sien scherp? Op één eigen ingesteld punt? Verschillende punten?

                            Dat zijn dan al 3 vragen maar ze kunnen gebundeld worden.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vuurtoren Texel

                              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                              Ik heb nog een vraagje

                              Hoe stelt Sien scherp? Op één eigen ingesteld punt? Verschillende punten?

                              Dat zijn dan al 3 vragen maar ze kunnen gebundeld worden.
                              Sien, ik zou daar ook nog aan willen toevoegen: Manueel of Auto?
                              “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                              Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                              Comment

                              Working...
                              X