Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stelling : Minolta Dynax 7D - prijzenoorlog ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stelling : Minolta Dynax 7D - prijzenoorlog ?

    Hoi,

    Hierbij wil ik graag een stelling deponeren : afgelopen zaterdag ben ik in een fotozaak geweest voor de aankoop van een digitale spiegelreflex.

    Ze adviseerde mij om te wachten omdat de minolta Dynax 7D op komst is en deze waarschijnlijk een prijzenoorlog gaat veroorzaken ??????

    waar of niet waar ? wat zijn jullie verwachtingen ?

  • #2
    Zoals steeds:
    afwachten is de boodschap. Gezien de specificaties die nu al gekend zijn over de Dynax 7D, lijkt het me sterk dat hij de prijs van de 300D of D70 zal evenaren...

    Alleen een bedenking: welke fotozaak was dat? Lijkt me commercieel gezien geen al te goede stap van hun om dat zomaar te verkondigen... Als ik had moeten wachten om een PC te kopen omdat er steeds betere en goedkopere op de markt komen, had ik kunnen wachten tot het jaar nul...

    Dus als je mijn raad wil: als je geen glasservies van Minolta hebt, dan zou ik mijn aanschaf nu overwegen.
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Awel, ik verwacht dat minolta met een pracht van een toestel gaat afkomen, het principe van vr of is in het toestel ingebouwd, 'k moet toegeven ziet er niet slecht uit, en ze hebben in hun a1 en a2 al bewezen, dat hun image stabilisatie werkt, camera zal rond de 1500 euro liggen, geen echt concurentie voor de d70 en de d300 (of wat canon tegen dan uitbrengt).... ziet er dus goed uit.

      Maar ze zijn te laat ! Ik ben al jaren een tevreden minolta gebruiker, en de enige moment dat ik hevig fotografeer, is tijdens de zomer periode, dus ik heb mij ook al een d70 besteld (en zal tegen dan al wat geinvesteerd hebben in lenzen) om dat hij maar verwacht is tegen september, oktober (en dan moeten ze nog kunnen leveren), en ik zie ook dat de meeste die zaten te twijfelen om een dlsr te kopen, nu ook al een d70 besteld hebben. Zodus, ik vrees dat de minolta, juist ietske te laat komt.... om nog echt mee te spelen op de markt, minolta zal met meer dan een dijk van een produkt mogen afkomen, om nog serieus beginnen mee te spelen op de dslr markt.
      To make your dreams come true, wake up

      Comment


      • #4
        Ik vermoed dat deze fotozaak je niet beschouwde als een potentiële klant en geen tijd aan je wilde verspillen. Het doel van een winkel is verkopen, of dat nu Nikon, Canon, Sigma of eender welk merk is.
        Ze konden evengoed zeggen om te wachten op een Nikon met 16Mp die in 2007 verschijnt.
        Ikzelf heb 2 jaar op de 7D gewacht en heb nu toch een D70 gekocht.
        Mijn verzameling Minoltalenzen zal in de koopjeshoek verschijnen zodra er een releasedatum van de 7D bekend is. De D70 heeft geen prijzenoorlog ontketend en evenmin zal de 7D dit doen. Integendeel, de D70 prijs werd enkele dagen na de release zelfs nog verhoogd.

        Comment


        • #5
          Notex,
          wat heb je in je Minolta verzameling zitten?
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            20/2.8
            50/1.4
            50/1.7
            24-50/4
            24-80/3.5
            35-105/3.5
            80-200/2.8 APO
            100-300/4.5 APO
            500/8 mirror
            Minolta DSLR RD175
            Alle lenzen origineel van Minolta. De D7 zal wel héél goede reviews moeten krijgen om mijn D70 met 18-70 en 75-300 terug te doen verkopen.

            Comment


            • #7
              En nog de Sigma 28-300 vergeten

              Comment


              • #8
                @notex,
                gezien je mooie collectie, had ik toch nog ff gewacht, zulle!
                Ik hoop dat je er nog mooi geld voor krijgt...

                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  http://www.konicaminoltaphotoworld.com/cms/index.php?id=304&L=1

                  Comment


                  • #10
                    Oh, wat is het jammer dat Minolta pas nu voluit digitaal gaat met DSLR. Ik was vroeger een tevreden Minolta gebruiker en had zeer goede contacten met Minolta Belgium en kon steeds rekenen op een perfecte service. Enige jaren geleden heb ik alles omgeruild voor Canon digitaal. Ik heb de overstap zo lang mogelijk uitgesteld, tot op de dag dat Minolta mij verzekerde dat een volwaardige DSLR er voorlopig niet inzat. Dit is nu toch al een tijdje geleden. Minolta heeft volgens mij in het (verre) verleden steeds mee aan de top gestaan inzake vernieuwingen, maar met digitaal zijn ze wat achterna blijven hobbelen. Ik heb mij intussen de overstap niet beklaagd, en ben een uitermate tevreden Canon gebruiker geworden. Jammer voor Minolta dat zij een deel van de markt verloren hebben.
                    Indien je met zoveel Minolta materiaal zit, dan is het inderdaad het overwegen waard om even af te wachten wat ze in petto hebben.
                    Of de Dynax 7D een prijzenoorlog gaat veroorzaken weet ik niet, maar de 7 serie heeft steeds voor kwaliteit gestaan. Ik ben benieuwd.
                    Loco

                    Comment

                    Working...
                    X