Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • test


  • #2
    Re: test

    nog een beetje aan het zoeken hoe dat hier werkt !
    mijn eerste foto in A stand
    commentaar graag ( nog veel leren )

    Comment


    • #3
      Re: test

      Instellingen aub? Kan het woord kopiëren bijna niet meer horen of zien Kijk zo doe ik het, en zet de drie belangrijkste items(iso, diafragma en sluitertijd/belichting) onder de foto, dat bespaart mijn medeleden hier een hoop kopieerwerk
      Last edited by purmer; 5 november 2012, 21:01.

      Comment


      • #4
        Re: test

        Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
        Instellingen aub? Kan het woord kopiëren bijna niet meer horen of zien
        Date Time Original 2012:11:04 10:59:49
        Exposure Time 1/30
        F Number f / 8
        Exposure Program Aperture priority
        ISO Speed Ratings 400
        Metering Mode Pattern
        Flash Flash did not fire
        Focal Length 55mm
        White Balance Auto white balance
        Make NIKON CORPORATION
        Model NIKON D40

        Zaten in de foto.
        mvg Bruno D.G.
        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

        Comment


        • #5
          Re: test

          Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
          Date Time Original 2012:11:04 10:59:49
          Exposure Time 1/30
          F Number f / 8
          Exposure Program Aperture priority
          ISO Speed Ratings 400
          Metering Mode Pattern
          Flash Flash did not fire
          Focal Length 55mm
          White Balance Auto white balance
          Make NIKON CORPORATION
          Model NIKON D40

          Zaten in de foto.
          Snap het Bruno Maar het is eenvoudiger als we dat kopieerwerk kunnen achterwege laten en direct beoordelen. Bedankt maat

          Comment


          • #6
            Re: test

            Als men op Auto schiet kan men enkel de compo beoordelen, de rest heb je niet in de hand.
            Compo dus : hij staat wat scheef, huis staat op een sterk punt das goed, bij iets beter weer teruggaan .
            Persoonlijk spreekt het totaalbeeld mij niet aan maar dat is voorkeur .
            A stand, dus diafragma, dit is in mijn ogen goed gekozen maar zoals ik schrijf de rest doet het toestel naar eigen goeddunken.
            Als je kan nabewerken .....de kleuren zijn iets te flets voor mij.
            Verder welkom en blijven oefenen en posten vallen en opstaan,... je kent dat wel
            Last edited by Bruno D.G.; 5 november 2012, 21:17.
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

            Comment


            • #7
              Re: test

              De foto staat (sorry, je hebt gelijk Bruno ) niet helemaal recht. Maar daar is alles zo een beetje mee gezegd, en ik ga u proberen te helpen, ok? Je hebt gekozen voor een te lange belichtingstijd, en je iso mag naar beneden, bv. 200/250 Er is voldoende licht aanwezig. Er zijn zelfs fotografen die voor iso 100 gaan hier. Het diafragma f8 is een goede keuze. Door deze instellingen te gebruiken krijg je hier een overbelichte foto, waarbij de kleuren heel erg flets overkomen. Je lucht is nogal uitgebrand en dit is zelfs in pse niet meer te redden, denk ik.
              Maar ik zie dat u al vanaf 2011 lid ben hier?
              Last edited by purmer; 5 november 2012, 21:57.

              Comment


              • #8
                Re: test

                Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                Maar ik zie dat u al vanaf 2011 lid ben hier?
                Dat wil niets zeggen he... Kijk eens bij zijn recent gesarte discussies.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: test

                  Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                  Maar het is eenvoudiger als we dat kopieerwerk kunnen achterwege laten en direct beoordelen. Bedankt maat
                  ik ben dat hier nu al meerdere keren tegengekomen: om de exifs te weten te komen dat men hier blijkbaar moet kopiëren
                  waarom?!?
                  ofwel Opanda ofwel Photome downloaden.
                  Gewoon rechtsklikken op de foto en dan ziet men de exifs...

                  over foto...
                  volg ik de comments van Bruno en Purmer, alhoewel ie toch niet echt schuin staat - afgaande op het huisje.
                  ook had ik dat half rechterpaaltje eraf gecropt.

                  Je foto mag hier ook groter geplaatst worden: max 900 pixels aan de langste zijde
                  en als bestand mag ie ongeveer 500 kb hebben (de jouwe heeft 91 kb)

                  ik zou er zoiets van gemaakt hebben

                  Maar ik snap ook de bedoeling van deze foto niet, er staat nu niets speciaals op ofzo.

                  en je foto kijkt mooier indien je hem in het midden van de pagina plaatst
                  via de knoppen "bericht bewerken"


                  "meer opties"


                  "centreren"

                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: test

                    Bij mij gaat dat ook niet hoor noenkel, heb nu opanda geinstalleerd he, en als ik dan met rechtermuisknop werk,
                    krijg ik een schermpje, dat de foto de exif informatie niet ondersteund? Tell me more, tell me more... ♪
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #11
                      Re: test

                      Ik vermoed dat deze foto zo uit de camera is gerold.
                      Het huisje staat idd op een sterk punt.
                      Ik zou een volgende keer een stapje dichterbij gaan staan om het hekwerk er niet op zou staan.

                      Comment


                      • #12
                        Re: test

                        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                        Bij mij gaat dat ook niet hoor noenkel, heb nu opanda geinstalleerd he, en als ik dan met rechtermuisknop werk,
                        krijg ik een schermpje, dat de foto de exif informatie niet ondersteund? Tell me more, tell me more... ♪

                        Ik gebruik EXIF Viewer ook niks knippen en plakken ( en is gratis !! )
                        mvg Bruno D.G.
                        Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: test

                          Haha, Bruno, ik geloof dat ik met alles op de sukkel ben de laatste tijd?????
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: test

                            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            Haha, Bruno, ik geloof dat ik met alles op de sukkel ben de laatste tijd?????
                            Vandaag schijnt het zonnetje, het zal wel beter gaan !
                            Komt allemaal in orde, blijven plezier hebben in de foto's dat is het voornaamste.
                            We hebben allemaal wel eens mindere periode's zeker ?
                            mvg Bruno D.G.
                            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: test

                              Tuurlijk
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X