Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Den Bosuil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Den Bosuil


    iso 200
    belichtingstijd 2sec
    f/4.5

    update
    iso 800
    f/22
    belichtingstijd 25sec
    Last edited by couteauke; 7 november 2012, 21:34.

  • #2
    Re: Den Bosuil

    ik vind hem goed , alleen zie ik juist wat ruis boven de wolken , misschien krijg ik dat nog wel weg

    De foto is een dagelijks beeld , het is mijn uitzicht vanaf mijn terras

    kan iemand me uitleggen hoe ik dit kan verbeteren ? aangezien ik het vanaf mijn terras trek kan ik dit veel oefenen
    Last edited by couteauke; 5 november 2012, 19:59.

    Comment


    • #3
      Re: Den Bosuil

      Oorspronkelijk geplaatst door couteauke Bekijk bericht
      ik vind hem goed , alleen zie ik juist wat ruis boven de wolken , misschien krijg ik dat nog wel weg

      De foto is een dagelijks beeld , het is mijn uitzicht vanaf mijn terras

      kan iemand me uitleggen hoe ik dit kan verbeteren ?
      Als je hem goed vindt, dan hoef ik hem niet meer te beoordelen, want dat is verloren moeite dan
      Om je vraag te beantwoorden i.v.m. ruis..Dit is geen ruis maar een vorm van banding. Altijd een lastige om weg te krijgen wanneer zichtbaar. Komt 'vaak' door een te open diafragma te gebruiken bij avond/nachtfotografie.
      Zijn er nog vragen, dan horen wij dit wel.

      Comment


      • #4
        Re: Den Bosuil

        ik begin men camera beter te begrijpen , ik was al langer met de belichtingstijd bezig maar nu had ik in een filmpje op youtube ontdekt dat je ook nog de diafragma kan aanpassen, voor jullie waarschijnlijk heel logisch voor mij een nieuwe wereld die open gaat

        omdat de sluitertijd erg lang stond ben ik op men dak gekropen (crazy as hell) zodat ik de camera kon positioneren op het dak (het dak diende dus als statief)
        het enige wat me nu nog stoort is het straffe licht op het bovenste verdiep , ik denk dat het enige dat ik nu nog kan veranderen de iso lager zetten , of wachten tot het licht op het bovenste verdiep uit gaat

        Comment


        • #5
          Re: Den Bosuil

          Véééééél beter je update, leuk dat je er de moeite voor gedaan hebt !!! 't Wordt beloond ook.
          Dat lichtje boven stoort mij niet.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Den Bosuil

            jah bedankt ! ik weet nu ook dat ik een statief wil

            update , statief gekocht morgen komt het aan , dan kan ik hem nog eens proberen
            Last edited by couteauke; 7 november 2012, 21:06.

            Comment


            • #7
              Re: Den Bosuil

              je 2e is idd beter,
              je foto's mogen iets groter hoor: max 900 pixels langs de langste zijde, ook het bestand mag rond de 500 kb, nu heb je iets van een 67 kb!!.

              en je foto kijkt mooier indien je hem in het midden van de pagina plaatst
              via de knoppen "bericht bewerken"


              "meer opties"


              "centreren"

              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Den Bosuil

                bedankt voor de tips ja ik denk dat dat door imageshack komt , ik kan geen album aanmaken op dit forum , om de 1 of andere reden heb ik daar geen rechten toe ?

                Comment


                • #9
                  Re: Den Bosuil

                  Je moet lid zijn daarvoor hoor.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Den Bosuil

                    Je update is een totaal andere foto.
                    Je had daarom beter een nieuw topic geopend.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Den Bosuil

                      Djivan:

                      daar ben ik het niet mee akkoord , het gaat om dezelfde foto maar opnieuw getrokken zo kunnen ook andere beginners leren/zien aan de exif wat het verschil is .
                      om het forum overzichtelijk te houden heb ik het in hetzelfde topic geplaatst . ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit storend zou zijn voor medegebruikers.

                      @jilltje : ik ben toch lid of zie ik dat verkeerd?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Den Bosuil

                        Oorspronkelijk geplaatst door couteauke Bekijk bericht
                        Djivan:

                        daar ben ik het niet mee akkoord , het gaat om dezelfde foto maar opnieuw getrokken zo kunnen ook andere beginners leren/zien aan de exif wat het verschil is .
                        om het forum overzichtelijk te houden heb ik het in hetzelfde topic geplaatst . ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit storend zou zijn voor medegebruikers.
                        Dit is niet dezelfde foto en ben het volledig eens met Djivan. Beetje eigenwijs? Wat is er mis om een nieuw topic te starten

                        Comment


                        • #13
                          Re: Den Bosuil

                          Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                          Dit is niet dezelfde foto en ben het volledig eens met Djivan. Beetje eigenwijs? Wat is er mis om een nieuw topic te starten
                          Heb ik dat niet net hierboven uitgelegd ? niet gezien ? beetje eigenwijs ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Den Bosuil

                            Oorspronkelijk geplaatst door couteauke Bekijk bericht
                            Djivan:

                            daar ben ik het niet mee akkoord , het gaat om dezelfde foto maar opnieuw getrokken zo kunnen ook andere beginners leren/zien aan de exif wat het verschil is .
                            om het forum overzichtelijk te houden heb ik het in hetzelfde topic geplaatst . ik kan geen enkele reden bedenken waarom dit storend zou zijn voor medegebruikers.
                            Och ja, doe maar op dan.
                            Groetjes

                            Comment

                            Working...
                            X