Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veenmol 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veenmol 2



    Waarschijnlijk een vrouwtje, is een vijf cm. lang, in de zomer hoor je bij zonsondergang een zacht tjirpen en tot op de dag van vandaag nooit geweten welk beest daar verantwoordelijk voor is.
    Last edited by Notidanodon; 5 november 2012, 13:07. Reden: sensorvlek

  • #2
    Re: Veenmol 2

    Mooie weergave van dit beestje dat hier vroeger ook massaal voorkwam. Heb ze als kind ook nog met hopen opgeraapt als mijn vader de hof omspitte

    Kleuren wel iets te warm.
    Scherpte, detail en DoF heel goed

    Hooglichten van de voorgrond eventueel nog wat temperen indien mogelijk?

    Grtz,
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Veenmol 2

      Staat erg mooi in beeld.
      Volg mijn voorganger.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: Veenmol 2

        Knap, vind deze mooier van compo als je 1e
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Veenmol 2

          Op deze foto is goed duidelijk hoe het beestje aan z'n naam komt. Mooie plaat, vind deze ook sterker dan je eerste versie.

          Comment


          • #6
            Re: Veenmol 2

            Het is de eerste keer dat ik dat zie, had er nog nooit van gehoord, wel een mooie scherpe en een zachte BG

            Comment


            • #7
              Re: Veenmol 2

              Echt een prachtig beestje.
              Fijn dat je nog een 2e hebt gepost. Vind deze ook mooier dan de vorige.

              Comment


              • #8
                Re: Veenmol 2

                Bedankt voor de reactie's, @Kurt; bedankt voor de gegronde tips, voorgrond selectief de hooglichten temperen en warmte koeler

                Comment


                • #9
                  Re: Veenmol 2

                  Deze wroeter mooi weergegeven, met een beter standpunt dan de vorige versie.

                  De warme kleur is al aangehaald, komt volgens mij door de AUTO WB.
                  (Heb het uitgeprobeerd in Adobe RAW met het pipetje op het grijze deel van het vleugeltje en de kleuren werden hierdoor veel natuurlijker.)

                  Groeten,
                  Eric

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veenmol 2

                    deze is een heel stuk beter van compositie dan je eerste
                    wel al van dit beestje gehoord maar zelf nog nooit tegengekomen
                    staat er mooi op
                    Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                    Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veenmol 2

                      prachtig hoor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veenmol 2

                        Ik vind het een zeer mooie opname en super goede DOF en scherpte. De warme kleuren vind ik eigenlijk wel mooi.
                        Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                        www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veenmol 2

                          Prachtige plaat, mooie waarneming. Ze maken idd een typisch geluidje wat van behoorlijke afstand te horen is.
                          http://500px.com/KennyDeBoeck

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veenmol 2

                            knap shot hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X