Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan de oever van Lydum Å

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aan de oever van Lydum Å

    iedere avond was ik hier te vinden, op 5 minuutjes wandelen van ons vakantiehuisje
    de ene keer al spectaculairder dan de andere keer

    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: aan de oever van Lydum Å

    mooi scherp en goede combo,maar zou de schaduwen een beetje oplichten
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

    Comment


    • #3
      Re: aan de oever van Lydum Å

      Oorspronkelijk geplaatst door rdirky45 Bekijk bericht
      mooi scherp en goede combo,maar zou de schaduwen een beetje oplichten
      Een beetje flink dan.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: aan de oever van Lydum Å

        heb hem opgeklaard Michel.
        je moet maar zeggen als hij weg moet.
        __________________________________________________ _
        Sony A580 en wat glas.

        Comment


        • #5
          Re: aan de oever van Lydum Å

          Mooie compo, maar eerlijkheidshalve: is de opgelichte versie toch de betere
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: aan de oever van Lydum Å

            Als het licht niet meezit is het moeilijk om een mooie foto te maken.
            Ook oplichten maakt hem niet mooier, wachten op beter licht en dan maar schieten.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: aan de oever van Lydum Å

              Zoals voorganger reeds opmerkte, oplichten kan, maar bij natuurfotografie komt het 'niet altijd' de foto ten goede. Hier moet je dusdanig oplichten dat de weerspiegeling in verhouding ten opzichte van het ruimtelijke verstoord raakt. Zelf zou ik de foto helemaal niet oplichten en zo laten, eventueel een aangepaste tekst waarbij de kijker begrijpt dat er schaduwen aanwezig zijn.

              Comment


              • #8
                Re: aan de oever van Lydum Å

                Een hele mooie noenkelMi. En laat je niet overhalen om van een avondfoto een dagfoto te maken.
                Ik heb het eens geprobeerd en voor mij persoonlijk zou ik alleen de oever aan de overkant ietsje (echt ietsje) oplichten. Meer niet.
                In de volledig opgelichte versie is er niks natuurlijks meer aan.
                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: aan de oever van Lydum Å

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Een hele mooie noenkelMi. En laat je niet overhalen om van een avondfoto een dagfoto te maken.
                  Ik heb het eens geprobeerd en voor mij persoonlijk zou ik alleen de oever aan de overkant ietsje (echt ietsje) oplichten. Meer niet.
                  In de volledig opgelichte versie is er niks natuurlijks meer aan.
                  Groetjes
                  Volgens mij is dit een foto overdag genomen maar door het slechte licht lijkt dit wel avond.
                  Akkoord met jou niet teveel oplichten, helpt niet.
                  mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: aan de oever van Lydum Å

                    Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                    Volgens mij is dit een foto overdag genomen maar door het slechte licht lijkt dit wel avond.
                    Akkoord met jou niet teveel oplichten, helpt niet.
                    mvg,
                    Eddy
                    Ah, ik had niet naar het juiste uur van opname gekeken, maar omdat noenkelMi schreef '...iedere avond was ik hier te vinden...' dacht ik dat hij dan ook 's avonds genomen was . Hij heeft mij op een verkeerd been gezet zeg maar .

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: aan de oever van Lydum Å

                      Dat is een mooie noenkel, vind de opgelichte niet mooi, niet realistisch. Die kleuren...?
                      Misschien eens subtiel proberen maar vind hem ook wel goed zo. Mooie reflexie op het water.

                      Kan je uur opname dan achterhalen in de exif's? Ik dacht dat het uur stond voor de tijd je hem opslaat, dus na de bewerkingen?
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment


                      • #12
                        Re: aan de oever van Lydum Å

                        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                        Dat is een mooie noenkel, vind de opgelichte niet mooi, niet realistisch. Die kleuren...?
                        Misschien eens subtiel proberen maar vind hem ook wel goed zo. Mooie reflexie op het water.

                        Kan je uur opname dan achterhalen in de exif's? Ik dacht dat het uur stond voor de tijd je hem opslaat, dus na de bewerkingen?
                        Bij Opanda zie je beide : de datum van laatste wijziging en deze van de originele opname (staat iets lager).
                        Deze foto zou genomen zijn om 14u24.44, dus duidelijk overdag.
                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: aan de oever van Lydum Å

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Bij Opanda zie je beide : de datum van laatste wijziging en deze van de originele opname (staat iets lager).
                          Deze foto zou genomen zijn om 14u24.44, dus duidelijk overdag.
                          Groetjes
                          En daarom vind ik de bewerking van rdirky45 goed.
                          Het donkere van noenkelMi begrijp ik helemaal niet.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: aan de oever van Lydum Å

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            En daarom vind ik de bewerking van rdirky45 goed.
                            Het donkere van noenkelMi begrijp ik helemaal niet.
                            Als je deze foto neemt, zie je onmiddellijk op je schermpje dat ie donker is. Blijkbaar was dit de werkelijkheid op dat ogenblik, want anders ben ik ervan overtuigd dat noenkelMi hem onmiddellijk opnieuw had gemaakt.... want zo'n broekje is hij toch niet meer hé.
                            Groetjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: aan de oever van Lydum Å

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Als je deze foto neemt, zie je onmiddellijk op je schermpje dat ie donker is. Blijkbaar was dit de werkelijkheid op dat ogenblik, want anders ben ik ervan overtuigd dat noenkelMi hem onmiddellijk opnieuw had gemaakt.... want zo'n broekje is hij toch niet meer hé.
                              Groetjes
                              Jawel hoor.
                              Door het vele licht (onder en boven) heeft de camera het land te donker
                              gemaakt. En wat de camera anders doet dan onze ogen moeten we maar
                              een beetje corrigeren, toch?
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X