Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na Canon nu Nikon met een fabrieksfout ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Na Canon nu Nikon met een fabrieksfout ?

    Na de problemen met het uitkomen van de 5D MkIII light leakage blijkt nu ook Nikon met hun D600 een probleem te hebben.
    Weliswaar geen licht lekkage maar een probleem met een lek in het sluiterhuis waardoor er extra veel stof op de sensor schijnt terecht te komen.

    We tend not to get too excited about sensor dust problems here; we clean sensors on every camera after every rental, so it's just routine. When we started carrying the Nikon D600 they all arrived with a fair amount of dust, but that's pretty routine, too. Manufacturing and shipping can be a dusty experience. When [...]


    Toestellen worden alsmaar duurder, de kwaliteitscontroles daarentegen ....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Na Canon nu Nikon met een fabrieksfout ?

    Ik denk dat men tegenwoordig gewoon op zoek gaat naar lage loon en productie kosten met de gevolgen vandien. Zal uiteraard gewoon een engeneering foutje zijn.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Na Canon nu Nikon met een fabrieksfout ?

      Je bent een beetje laat...

      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Na Canon nu Nikon met een fabrieksfout ?

        Het zou niet om stof gaan maar olieplekjes. Van wat ik heb begrepen zou het niet alleen om de D600 gaan, maar ook D800/D7000.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Na Canon nu Nikon met een fabrieksfout ?

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          Het zou niet om stof gaan maar olieplekjes. Van wat ik heb begrepen zou het niet alleen om de D600 gaan, maar ook D800/D7000.
          Die olieplekjes is al een gekend fenomeen geweest bij Nikon Alex, was bij de D3, D3s en D3x ook al het geval maar dat was opgelost na enkele sensorcleanings !
          Hier zou het wel degelijk om stof gaan dat afkomstig is uit een mankement (een onderdeel wat wegklapt schraapt langs de coating van de behuizing) , het keert steeds opnieuw terug spijtig genoeg ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment

          Working...
          X