Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stephanie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stephanie



    update met minder buis




    Tv( Shutter Speed ) 1/60
    Av( Aperture Value ) 4.5
    ISO Speed 400
    Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II
    Focal Length 21.0mm
    Last edited by couteauke; 4 november 2012, 18:31.

  • #2
    Re: stephanie

    zeker een goeie, ik zou lans alle kanten een beetje snijden, iets minder buis
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: stephanie

      jah ik vond het wel een tof idee , het is in feite een standbeeld in't rivierenhof waar een 'gat' inzit

      Comment


      • #4
        Re: stephanie

        mooi hoor....maar wat een uitleg
        grt erik

        Comment


        • #5
          Re: stephanie

          zeer mooie update

          Comment


          • #6
            Re: stephanie

            haha naar het schijnt willen jullie wat info bij de foto's

            thx for the comments

            Comment


            • #7
              Re: stephanie

              Ik zie een lichte gele zweem in deze mooie foto.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: stephanie

                ja dat klopt , nu zie ik het ook

                dat zal aan mijn 'nabewerkingen' liggen

                Comment


                • #9
                  Re: stephanie

                  heb je ook geprobeerd om Stefanie tegen de boom te zetten ipv net achter dat standbeeld? Lijkt mij ook ne leuken
                  Running is a way of living..

                  Comment


                  • #10
                    Re: stephanie

                    Oorspronkelijk geplaatst door couteauke Bekijk bericht
                    haha naar het schijnt willen jullie wat info bij de foto's

                    thx for the comments
                    Iso, sluitertijd en diafragma is voldoende. Camera en lens vind ik ook nog wel interessant.
                    Er zit inderdaad een gele sluier over haar gezicht en over de buis.

                    Voor de rest vind ik het een zeer geslaagde foto.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: stephanie

                      hey runnerken tegen de boom is misschien ook leuk ja , dat is toen niet in me opgekomen

                      Ja zibro klopt ... ik krijg hem helaas niet weg ik heb nog extreem weinig kennis dus ik zal wat moeten experimenteren.
                      haha oké oké in het vervolg weer net dat iets minder info dan

                      ik ben al wel blij met het resultaat , ik zal eens een boek moeten kopen ofzo om wat meer kennis op te doen over die sluiertoestanden , ik heb gewoon een leuke camera en dikwijls toffe ideeen dus nu dat computergedoe nog onder controle krijgen
                      Last edited by couteauke; 4 november 2012, 18:29.

                      Comment


                      • #12
                        Re: stephanie

                        De uitsnede van de update is beter maar nog beter - mijns inziens -
                        was het om bij de ruimte om het kijkgat links 2x zoveel te hebben als
                        rechts. Links naast de boom zit een plek die volledig is uitgebrand
                        (jammer). Het staat heel stoer om veel manuele instellingen te doen.
                        Zelf doe ik dat hoogst zelden tot bijna nooit. Je kan je camera heus wel
                        vertrouwen. IK had in dit geval op haar gezicht scherp gesteld en met
                        de life view het histogram gecontroleerd op het voorkomen van uitbranden.
                        Het eventueel te donkere eindresultaat had je kunnen bijwerken met iets
                        als 'lighten shadows (PS-E).
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: stephanie

                          Dat van die instellingen...
                          ik versta da niet, Plaatwerker. Kan je da even duidelijk maken? Wat ik er nu onder versta is dat jij geen instellingen verandert tijdens het stellen van de foto?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          De uitsnede van de update is beter maar nog beter - mijns inziens -
                          was het om bij de ruimte om het kijkgat links 2x zoveel te hebben als
                          rechts. Links naast de boom zit een plek die volledig is uitgebrand
                          (jammer). Het staat heel stoer om veel manuele instellingen te doen.
                          Zelf doe ik dat hoogst zelden tot bijna nooit. Je kan je camera heus wel
                          vertrouwen. IK had in dit geval op haar gezicht scherp gesteld en met
                          de life view het histogram gecontroleerd op het voorkomen van uitbranden.
                          Het eventueel te donkere eindresultaat had je kunnen bijwerken met iets
                          als 'lighten shadows (PS-E).
                          Running is a way of living..

                          Comment


                          • #14
                            Re: stephanie

                            De enige manier om je camera te 'leren begrijpen' is om uit die auto modus te komen en stoer lopen doen in de manuele settings .
                            jep inderdaad er is een plek die volledig is uitgebrand , en ja klopt dat is jammer maar ik heb er meer aan als je mij verteld hoe het komt dat dat punt volledig is uitgebrand dan dat je me vraagt om in auto foto's te trekken want dat ben ik alleszins niet van plan .

                            Comment


                            • #15
                              Re: stephanie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
                              Dat van die instellingen...
                              ik versta da niet, Plaatwerker. Kan je da even duidelijk maken? Wat ik er nu onder versta is dat jij geen instellingen verandert tijdens het stellen van de foto?
                              Wel, met mijn compact G11 verplaats ik eventueel het scherpstel- en
                              belichtingspunt en controleer het histogram op de belichting. Zonodig
                              regel ik alleen bij met de = en - voor over- en onderbelichting (dat kan
                              je bij jouw Exif zien bij 'Esposure bias'). En ik gebruik vrijwel altijd 'spotmeting'.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X