Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen Nikon D3200 en Nikon D5100...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen Nikon D3200 en Nikon D5100...

    Hallo allemaal,

    Vanaf januari ga ik een avondcursus fotografie volgen en daarom ben ik dus op zoek naar een gepast toestel.
    Na wat googlen zegt mijn gevoel om voor een Nikon te gaan. De D3200 en D5100 lijken mij daarom 2 goede instapmodellen. Probleem is dat ik eigenlijk niet kan kiezen. De 3200 heeft meer pixels maar geen kantelbaar scherm en geen bracketingfunctie (komt in de cursus aan bod).
    Wat de camera zeker goed moet kunnen zijn sportopnames, zijnde de basket van de kinderen. Verder zal het gebruikt worden op vakantie en feestjes.
    Wat de lens betreft had ik gedacht aan de Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD, omdat ik nu al weet als ik 2 aparte lensen koop, ik het na een maand al beu zal zijn om deze steeds te moeten wisselen...

    Wie helpt me de knoop door te hakken ?!

    Alvast bedankt !

  • #2
    Ik vrees dat je met deze lens zowiezo teleurgesteld zal zijn in de snelheid van de autofocus indoor. Ze is namelijk niet zo lichtsterk en dat betekent dat het meestal wat langer duurt om scherp te stellen. En basket is een zeer snelle sport dus...

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen Nikon D3200 en Nikon D5100...

      Als je toch een allround superzoom wil, is de nikon 18-200 zeer goed (snelle focus, enorm goede VR en ook scherp).

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen Nikon D3200 en Nikon D5100...

        Na nog wat verder gegoogled te hebben ben ik tot de ontdekking gekomen dat deze week waarschijnlijk de D5200 gaat voorgesteld worden... Hopelijk wordt het een camera met de voordelen van de D3200 en D5100 samengebundeld, dan moet ik niet meer twijfelen !

        Comment

        Working...
        X