Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag over flits (420EX)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag over flits (420EX)

    Ik zou willen weten als het mogenlijk is te invulflitsen wanneer ik foto's maak op een fuif, in een discotheek, .. plaatsen waar het redelijk donker is dus. De reden waarom ik wil invulflitsen, om het beeld wat ik wil maken scherp te krijgen en zeker nog sfeer te bewaren van de plaats zelf.
    Wanneer ik mijn sluiter langer draai vb op 1/15e en ik flits, dan heb ik een overbelichting.
    Dus is er een manier om maar een heel klein beetje flitslicht te produceren? In de handleiding staat niet veel geschreven over invulflitsen zelf.


  • #2
    Dit is de manier waarop ik altijd fotografeer op feestjes:
    Camera op M,
    sluitertijd: 1/30 a 1/8s (afhankelijk van lichtomstandigheden),
    diafragma: 5.6,
    Flits op auto (met de 420 EX heb je weinig andere keus.
    Altijd goede resultaten.

    Als de foto's overbelicht zijn, dan wil dat zeggen dat de sluitersnelheid te lang is (ten minste als alles naar behoren marcheert).

    Tip:
    fotografeer in RAW. Als er over- dan wel onderbelichting is dan kun je dat op de computer zonder al te veel problemen oplossen...

    Op de 300D en 420 EX combinatie zit geen flitsbelichtingscompensatie. Niettemin is er een russische crack voor de EOS 300D beschikbaar die maakt dat flitsbelichtingscompensatie mogelijk wordt. (heb het zelf nog niet geprobeerd, maar schijnt goed te werken)...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment

    Working...
    X