Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruisverwijderaar !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruisverwijderaar !

    Welk is volgens jullie de beste ruis verwijderaar als plugin voor Photoshop cs6?
    Of zelfs een programma daar buiten misschien?

    Kosten precies overal redelijk wat geld, en daarom wil ik eens wat meningen horen.

    Groeten
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Ruisverwijderaar !

    Ik ben zelf heel tevreden over Topaz Denoise (die gebruik ik als plugin in Photoshop Elements 9, maar die werkt net zo goed in de professionele Photoshop versies).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Ruisverwijderaar !

      Voor mij de Noise Reduction van ACR, deze zit bij je PS. Dus waarom een plugin nodig?

      Comment


      • #4
        Re: Ruisverwijderaar !

        +1 +1
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Ruisverwijderaar !

          Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Voor mij de Noise Reduction van ACR, deze zit bij je PS. Dus waarom een plugin nodig?
          jups, agree!

          Comment


          • #6
            Re: Ruisverwijderaar !

            Ik gebruik Topaz Denoise en bevalt goed
            Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

            Comment


            • #7
              Re: Ruisverwijderaar !

              Het is een feit dat de ruisonderdrukking van Adobe, zowel via ACR 7.2 als via LR4.2, steeds beter wordt. Toch vertrouw ik af en toe mijn ruisonderdrukking toe aan Nik Software, hoewel ik Topaz Denoise ook heb en (weliswaar onregelmatig) gebruik. Wij durven zelfs Topaz Denoise heel sterk toepassen, bv om iets te vervagen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Ruisverwijderaar !

                Afhankelijk van het type camera waarmee je werkt (zelf tot voor kort een Nikon D90/D700, nu D600/D800) vind ik dat je het eigenlijk niet verder dan ACR/LR moet zoeken: ik sta versteld van de kwaliteit van de ruisonderdrukking - zelfs bij de standaardwaardes in Lightroom 4 / ACR 7. Bovendien kan je in Lightroom de ruisonderdrukking zelfs ISO-afhankelijk maken, door ISOspecifieke defaults in te stellen.
                Ik probeer zoveel mogelijk te vermijden om plugins te gebruiken voor ruisonderdrukking. In theorie moet je die immers in het begin van je workflow toepassen, wat wil zeggen dat je voor de rest van je workflow met veel zwaardere 16 bit TIFF bestanden opgescheept zit, wil je qua bewerkingspotentieel nog maar in de buurt komen van wat je met Raw kan. Mocht ik toch al eens een plugin gebruiken, dan is het Dfine van Nik.
                Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                Comment


                • #9
                  Re: Ruisverwijderaar !

                  ISO specifieke defaults? interessant .. vooral omdat ISO specifieke ruiswaarden afhankelijk zijn van het type sensor ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ruisverwijderaar !

                    Dat weet ik ook wel - en dat weten ze bij Adobe ook: als je aparte defaults gaat instellen in Lightroom zijn die ALTIJD camera (en dus sensorgrootte-)specifiek. Daarom vond ik dat het vermelden niet waard. Je kan dan daarbinnen nog eens gaan opdelen volgens ISO, als je dat wil.
                    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ruisverwijderaar !

                      De ruisonderdrukking van Lightroom zou ook goed moeten zijn.

                      Maar ik gebruik Photoshop Elements, en de ruisonderdrukking die daar inzit trekt echt op niets.
                      Onlangs heb ik in onze fotoclub het verschil laten zien tussen de ruisonderdrukking van Elements 9, en die van Topaz Denoise, het verschil was echt verschrikkelijk groot.
                      Als bij die foto de ruisonderdrukking van Elements zo ingesteld was dat de ruis in de achtergrond weg was, dan waren alle details uit de foto ook mee verdwenen.
                      Dezelfde foto "ontruisen" met Topaz Denoise was heel simpel, de achtergrond was netjes ruisvrij, en er was zo goed als geen verschil te zijn in de details van het onderwerp.
                      (Ik had de laptop meegenomen, want op de pc van de fotoclub staat geen Topaz Denoise.)
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ruisverwijderaar !

                        Ik hoor ook goeie dingen over Topaz, alleen vind ik 80$ voor een ruisreductieplugin een beetje duur, als je weet dat je Lightroom (inclusief ruisreductie, een veel uitgebreidere raw-ontwikkelaar dan Photoshop Elements en nog een paar andere modules) kan kopen voor 129 € (en hier en daar goedkoper).
                        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ruisverwijderaar !

                          Heb na het lezen hier ,Topaz Denoise geinstalleerd !
                          Blijkt na wat leren op youtube best mee te vallen in gebruik !
                          Zou hier ergens een nederlandstalige handleiding van bestaan?
                          Alvast bedankt voor de vele reacties op mijn vraag.

                          Groeten
                          http://www.wimbosch.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ruisverwijderaar !

                            Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                            Ik hoor ook goeie dingen over Topaz, alleen vind ik 80$ voor een ruisreductieplugin een beetje duur, als je weet dat je Lightroom (inclusief ruisreductie, een veel uitgebreidere raw-ontwikkelaar dan Photoshop Elements en nog een paar andere modules) kan kopen voor 129 € (en hier en daar goedkoper).
                            Ik ben ook overgeschakeld op Lightroom.
                            Zware toepassing ivm Canon DPP - waarmee ik nog mijn eerste selectie doe - maar het haalt veel meer uit de RAW's van de 7D.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ruisverwijderaar !

                              Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                              Dat weet ik ook wel - en dat weten ze bij Adobe ook: als je aparte defaults gaat instellen in Lightroom zijn die ALTIJD camera (en dus sensorgrootte-)specifiek. Daarom vond ik dat het vermelden niet waard. Je kan dan daarbinnen nog eens gaan opdelen volgens ISO, als je dat wil.
                              ik heb in mijn ACR (cs5) ook presets gemaakt per iso-waarde, dat versnelt de bewerking. Onlangs heb ik noisware comunity edition geïnstalleerd dat levert wel goed werk en is freeware.

                              Comment

                              Working...
                              X