Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersgeluk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnersgeluk?

    ik heb net een canon eos 1100 D gekocht en uit een hele reeks eerste foto's vond ik dit wel een mooie , ik heb nooit eerder foto's getrokken en dit is men eerste camera . Het zou mij een plezier doen moesten jullie je mening geven over deze foto . mvg Couteauke




  • #2
    Re: beginnersgeluk?

    Je hebt allesinds wel oog voor een het andere dan het gewone.
    De foto op zich zegt mij nu niet zoveel, beetje eentonig van kleur en het onderwerp dat
    je wilde fotograferen springt er nu ook niet echt uit. Maar je bent op goeie weg denk ik.
    Leuke achtergrond, was de ketting (?) scherper had je een leuke scherptediepte gecreëerd.

    Proficiat met je nieuwe camera, welkom hier, en veel plezier met je nieuwe hobby die hopelijk een passie wordt.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: beginnersgeluk?

      welkom hier
      de foto, compo kan beter, de onderste ring mocht er helemaal op, nu heb je geen eindpunt in de foto
      scherpte is ook niet wat het moet zijn, redelijk drukke achtergrond
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: beginnersgeluk?

        had descherpte op het kelfje gelegd, maar als eerste foto kan dit tellen vind ik.
        Running is a way of living..

        Comment


        • #5
          Re: beginnersgeluk?

          Ik vind je compositie wel leuk, het is wat abstract, wat ik wel mooi vind, en je hebt de ketting niet voorspelbaar in het midden geplaatst.
          Het achtergrondpatroon trekt ook aan.
          Je foto mist wel een beetje focus (wat probeer je te vertellen?) en de ketting is niet scherp. Onderaan heb je niet goed afgesneden.
          Maar ga zo door zou ik zeggen!

          Comment


          • #6
            Re: beginnersgeluk?

            wat ik een beetje spijtig vind is dat er aan de ketting onderaan een autoband hangt , het is dus niet zo eenvoudig om de onderkant mooi in beeld te krijgen ...
            ik vind zelf ook de achtergrond goed zo , ik denk dat een minder drukke achtergrond niet zo mooi zou zijn .

            aangezien het dicht bij huis is kan ik teruggaan en proberen om het deze keer wat anders aan te pakken , proberen hem wat scherper te krijgen
            het is in ieder geval het proberen waard

            bedankt iedereen voor de comments

            Comment


            • #7
              Re: beginnersgeluk?

              ik vind de foto een beetje te donker

              Comment


              • #8
                Re: beginnersgeluk?

                Geen exif? Spijtig dat beginners die meestal niet meegeven.
                Onderwerp te donker, onscherp. afgesneden..
                Hop, naar een volgende foto. Al doende leert men.
                perman
                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                Comment


                • #9
                  Re: beginnersgeluk?

                  hey perman ,

                  volgende keer komt er gelijk alle info bij

                  hopelijk vergeven jullie me de ontbrekende info van men eerste foto

                  ik zal eens even nakijken of ik dit nog heb want ik geloof dat ik deze raw had getrokken .
                  ik ben wel een echte beginner dus sorry voor de foutjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginnersgeluk?


                    Bij je origineel (als je die nog hebt) zit zeker de exif. Je kan die nog altijd bijplaatsen.
                    Best laat je de exifs in de ingezonden foto zitten (dat zijn geen top-geheimen nietwaar)
                    Dan kunnen anderen je eventueel ook op het punt van instellingen eventueel bijsturen.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment

                    Working...
                    X