Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LuchtBallon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LuchtBallon

    Hey iedereen !
    Lang geleden dat ik nog iets gepost heb..en feitelijk ook al lang geleden dat ik effectief nog eens echt met fotografie bezig ben geweest .
    Nu heb ik onlangs wel weer heel wat fotos getrokken , met de jeneverfeesten te Hasselt .
    De keuze was niet simpel tussen die honderden verschillende foto's , maar hier is dan toch al 1 selectie , een makkelijke infeite .
    Elke kritiek welkom !
    De Ballon :
    http://imageshack.us/a/img201/8151/img1200i.jpg
    2de was iets tegroot voor op het forum en heb hem simpelweg met 'paint' kleiner gemaakt :
    http://img59.imageshack.us/img59/7387/img1211800x.jpg

    De eerste foto een algemeen scherpte gekozen , 2de foto lag de scherpte op de mand ( een meerpunts-scherptestelling gekozen in AF modus)
    Ik zat infeite uit mijn raam te kijken en ineens zag ik deze in de lucht hangen ..dus maar snel de camera bij de hand genomen , mijn 55-250mm lens zat bijna op zijn uiterste .
    Spijtiggenoeg heb ik deze foto's niet in RAW genomen en heb ook geen progje meer om de instellingen te achterhalen.
    Met snel willen zijn, de settings niet nagezien en gewoon raprap met de hand bijgesteld..
    Eveneens zal ik morgen alles herinstalleren , incl photoshop etc zodat ik het wat 'beter' kan doen allemaal.
    (tegen de volgende keer zorg ik hiervoor , dat is beloofd)
    Last edited by !Bart; 3 november 2012, 18:55. Reden: foto's groter dan max toegelaten afmetingen
    Canon EOS 450D (15/12/08)
    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
    Statief : Velbon Sherpa 450R

  • #2
    Re: LuchtBallon

    de tweede te groot, ik zou de eerste aanpassen
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: LuchtBallon

      idd ik miste de zon een beetje , ik zal eens kijken wat ik kan doen , pc moet terug van alle tools etc voorzien worden incl photoshop dus zal pas morgen zijn
      Fotografie is een beetje verwaterd de laatste tijd bij mij spijtiggenoeg, een drukke 2j achter de rug ...

      Ik vind het spijtig vd 2de..hij had de beste kunnen worden, was de scherpte wat beter geweest , maar die vlam en die vlag hingen perfct vandaar die keuze
      Canon EOS 450D (15/12/08)
      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
      Statief : Velbon Sherpa 450R

      Comment


      • #4
        Re: LuchtBallon

        Het is ook van het ene uiterste in het andere he, mega en mini.
        Zo wordt het toch wel een beetje moeilijk.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: LuchtBallon

          ja daar zeg je het :P sry daarvoor, mja ik heb me slecht voorbereid met het nemen vd foto's ook , volgende posts zullen beter zijn..
          IK hang hier al paar daagjes terug op het forum en dacht , achja waarom niet.. hehe
          Canon EOS 450D (15/12/08)
          Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
          Statief : Velbon Sherpa 450R

          Comment


          • #6
            Re: LuchtBallon

            En daar heb je gelijk in, je leert hier veel bij.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: LuchtBallon

              Idd , ik weet nog toen ik in 2008 ermee begon , mede dankzij de goede kritiekpuntjes , hoe snel je kan verbeteren erin.
              Enige wat je moet doen natuurlijk is veel ermee bezig zijn, ik merk het nu tegenwoordig enorm dat het lang geleden is..die kleine details die je vergeet heh .

              edited : heb de foto wat kleiner gemaakt ;-)
              Last edited by looneycooney; 1 november 2012, 22:47.
              Canon EOS 450D (15/12/08)
              Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
              Statief : Velbon Sherpa 450R

              Comment


              • #8
                Re: LuchtBallon

                de eerste foto is nog steeds te groot vrees ik.

                De kleuren van de ballon zin wel erg flets moet ik zeggen, in werkelijkheid is hij veel mooier
                http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                Comment


                • #9
                  Re: LuchtBallon

                  Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                  de eerste foto is nog steeds te groot vrees ik.

                  De kleuren van de ballon zin wel erg flets moet ik zeggen, in werkelijkheid is hij veel mooier
                  nee hoor
                  je beeldscherm is gewoon te klein

                  Comment


                  • #10
                    Re: LuchtBallon

                    Foto 1 ietsje te groot volgens mij maar maakt mij niet zo veel uit, over de foto: vind de eerste foto goed maar beedje flets zoals baysnake al zecht.
                    Foto 2 vind ik goed hoor, ook beedje flets maar dat vuur dat net in de ballon gaat vind ik tenslotte mooi
                    Vind de foto's wel geslaagd hoor, voorkeus voor mij foto 2
                    Mvg, Dylan.
                    Fotografie is mijn passie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: LuchtBallon

                      gewoon met het gratis programma
                      BDSizer verkleinen tot (max) 900 pixels langs de langste zijde
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: LuchtBallon

                        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        gewoon met het gratis programma
                        BDSizer verkleinen tot (max) 900 pixels langs de langste zijde
                        Kan ook eventueel in Photoshop.
                        bestand scripts Afbeelding / Image proccesor en dan ok / run Uitvoeren

                        Comment


                        • #13
                          Re: LuchtBallon

                          Voor allebei rap je Photoshop opnieuw installeren en aan het werk gaan. De ballons oplichten, de kleuren wat oppeppen....enz.
                          Beetje jammer dat je de foto's toch reeds plaatst aangezien je zelf reeds reeds bij je toelichting schrijft dat je het wat beter kan doen.
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: LuchtBallon

                            Idd Djivan, daar heb je wel gelijk in , maar vond het beetje vervelend hier op het forum te hangen zonder eigen inbreng.
                            Nuja niet getreurd, ik ga nu de cs5 installeren etc en eens op zoek nr mijn canon-software..die ben ik al de hele dag aan het zoeken, khoop dat ik die cd terugvind
                            Maar nu ga ik me terug volop storten op het fotografie-gebeuren , dus verbetering komt er sowieso
                            Enorm bedankt voor de leuke reacties en fijne kritiekpuntjes op de toch wat ruwe fotos


                            ps: ben vandaag al eens terug op stap geweest en iets meer dan 500 foto's genomen van eenzelfde object in zoveel mogelijk verschillende manieren en instellingen.
                            Eens zien wat dat heeft opgeleverd , want moet toch zeggen dat het vinden van de correcte instelling me niet meer zo snel afgaat als vroeger .

                            Grtjs
                            Last edited by looneycooney; 2 november 2012, 17:27.
                            Canon EOS 450D (15/12/08)
                            Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                            Statief : Velbon Sherpa 450R

                            Comment


                            • #15
                              Re: LuchtBallon

                              Moderator Note: Beste,

                              Ik heb uw foto's achter een linkje geplaatst.
                              Dit doordat zij de max toegelaten afmetingen ( 900 pixels langste zijde ) overschreden.
                              2.4. Maximale afmeting van een foto: 900x900 pixels

                              Zodra u de afmetingen hebt aangepast, mag u de foto's terug zichtbaar maken.

                              Indien u nog verdere vragen heeft, mag u mij gerust contacteren.

                              Comment

                              Working...
                              X