Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rangschikking 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rangschikking 1100D

    Beste,

    ik neem nu al een tijdje foto's met mijn canon 1100D en twee ultrasonic lenzen (70-200 en 17-50). Het is (voor mij althans) een leuk toestel en zéker voor die prijs! Maar, bewegende onderwerpen blijven hardnekkig mislukken. Keer op keer slaag ik er niet in om onze spelende doggies vast te leggen, en onze windhond die een sprintje doet blijkt al helemaal onmogelijk om te 'bevriezen'.
    Mijn beperkte kennis zegt dat m'n toestel niet krachtig genoeg is dus ga ik zoeken naar alle mogelijke info op het net. Uiteraard lees je gauw dat krachtpatsers als bijv de 7D heel wat beter zijn dan mijn instapmodel en beter geschikt zijn voor sportfotografie.
    ECHTER, CAMERASTUFFREVIEW rangschikt mijn 1100 een pak hoger in de algemene lijst dan een 7D,60D én 600D. Laten dit nu net de drie toestellen zijn waartussen ik twijfel om aan te schaffen!!
    Uit hun test blijkt dat je met een 60D een speelgoedtreintje dat met een snelheid van 1km/u op je af komt héél moeilijk of nauwelijks scherp kan vastleggen...
    Ik wéét nu helemaal niet meer van welk hout pijlen maken en hoop echt dat hier wat praktijkervaringen zullen volgen om me hier uit te helpen!

    alvast bedankt op voorhand

    bart

  • #2
    Re: rangschikking 1100D

    Laat u niet afleiden door die incorrecte sites, de 7D is Canon's beste crop frame voor sport en zal een enorme vooruitgang zijn.

    Comment


    • #3
      Re: rangschikking 1100D

      Ik verwacht eigenlijk niet anders, maar soms zou een mens toch kantelen.... Voor 'ruis' bjvoorbeeld krijgt de D7 7.5 op tien terwijl de 1100 bijna negen op tien krijgt! U begrijpt dat dit voor een leek als mezelf behoorlijk verwarrend kan overkomen. Laat staan als je dan nog je wederhelft moet overtuigen ... ha!

      Comment


      • #4
        Re: rangschikking 1100D

        Heb ook met een 60D een airshow gedaan en dat viel reuze mee. Zou me verbazen dat je met een 60D en laat staan een 7D geen "bewegende" onderwerpen kan vastleggen.
        Heb je wat info over je foto's die mislukken: ISO/diafragma en vooral sluitertijd?
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: rangschikking 1100D

          Oorspronkelijk geplaatst door soleil Bekijk bericht
          Beste,

          ik neem nu al een tijdje foto's met mijn canon 1100D en twee ultrasonic lenzen (70-200 en 17-50). Het is (voor mij althans) een leuk toestel en zéker voor die prijs! Maar, bewegende onderwerpen blijven hardnekkig mislukken. Keer op keer slaag ik er niet in om onze spelende doggies vast te leggen, en onze windhond die een sprintje doet blijkt al helemaal onmogelijk om te 'bevriezen'.
          Mijn beperkte kennis zegt dat m'n toestel niet krachtig genoeg is
          bart
          Het toestel is prima, je kennis is te beperkt.
          Als je niks weet , gaat het met geen enkele camera lukken.
          Je weet wat je te doen staat.
          Mocht je nu toch nog denken: duurder toestel, meer kans op gelukte foto's , dat is meestal simpelweg niet waar.

          Comment


          • #6
            Re: rangschikking 1100D

            Beste, mijn kennis is inderdaad héél beperkt maar oefening baart kunst en ik maak vooruitgang op alle vlak BEHALVE bij snel bewegende beelden. Op den duur begint een mens toch een klein beetje te twijfelen...

            Comment


            • #7
              Re: rangschikking 1100D

              Ik had vroeger een 400D, waarmee de 1100D vergelijkbaar is van prestaties, en met snel bewegende beelden lukte het ook niet echt goed.
              Dat is best te begrijpen, hiervoor heb je een camera (en lenzen) nodig die de informatie sneller verwerken.
              Je lenzen zijn OK.
              Misschien toch even nakijken of je de juiste camerinstellingen gebruikt, voor bewegende onderwerpen is dit AI SERVO.

              Comment


              • #8
                Re: rangschikking 1100D

                Bij een max shutterspeed van 1/4000 (die van de 1100d) kan je met gemak een rennende hond bevriezen hoor!! Daar is je huidige camera meer dan snel genoeg voor.
                Wat lukt er niet aan je foto's? Is het alleen bewegings onscherpte (=de beweging van de hond) of is het focus onscherpte (=de hond zelf is niet is focus)??
                Daar zijn verschillende oplossingen voor en heb je écht geen duurdere camera voor nodig!
                Met mijn "oudere" 1000d krijg ik met de juiste instelling nagenoeg alles scherp...

                Comment


                • #9
                  Re: rangschikking 1100D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Het toestel is prima, je kennis is te beperkt.
                  Als je niks weet , gaat het met geen enkele camera lukken.
                  Je weet wat je te doen staat.
                  Mocht je nu toch nog denken: duurder toestel, meer kans op gelukte foto's , dat is meestal simpelweg niet waar.
                  Of met andere woorden : trek uw plan !

                  Comment


                  • #10
                    Re: rangschikking 1100D

                    Oorspronkelijk geplaatst door koffiebaas Bekijk bericht
                    Bij een max shutterspeed van 1/4000 (die van de 1100d) kan je met gemak een rennende hond bevriezen hoor!! Daar is je huidige camera meer dan snel genoeg voor.
                    Wat lukt er niet aan je foto's? Is het alleen bewegings onscherpte (=de beweging van de hond) of is het focus onscherpte (=de hond zelf is niet is focus)??
                    Daar zijn verschillende oplossingen voor en heb je écht geen duurdere camera voor nodig!
                    Met mijn "oudere" 1000d krijg ik met de juiste instelling nagenoeg alles scherp...
                    Inderdaad, het is nodig om te vermelden als de hond "bewogen" is of niet scherp in focus.
                    Snel bewegende voorwerpen vragen meestal om goede lichtomstandigheden, dit om de sluiter zeer kort te zetten zonder de gevoeligheid te drastisch te moeten opdrijven. 1/4000 is ruimschoots voldoende.
                    Het kan natuurlijk zijn dat de hond naar je toe rent en dat de focus niet volgt omdat je een verkeerde instelling hebt (maar ik ben genen Canon-mens). Anders gezegd : het kan zijn dat je altijd focust bij iedere duw op de sluiterknop, in dat geval moet je maar eens proberen op continu autofocus.

                    Veel succes, met de hond van mijn zoon is het ook zo'n nachtmerrie om hem deftig in beeld te krijgen. Een jonge Alaskan Malumute van 50 kg die hapt naar iedere lens en je vervolgens tegen de grond loopt is ook niet ideaal
                    Blijven oefenen : kortere sluiter en ctu autofocus en het zal wel lukken. En de motor op de hoogste snelheid helpt ook wel eens.

                    Comment


                    • #11
                      Re: rangschikking 1100D

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Laat u niet afleiden door die incorrecte sites, de 7D is Canon's beste crop frame voor sport en zal een enorme vooruitgang zijn.
                      Een 1D Mk IV is ook een crop camera, en die is toch nog een heel pak beter/sneller

                      Maar je hebt gelijk wat betreft een 7D, het zal inderdaad een serieuze vooruitgang zijn tegenover TS zijn 1100D

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: rangschikking 1100D

                        camera op ai servo instellen mooi meepannen met de doggies en een vlugge sluitertijd gebruiken. minumum 1/800st voor je 200mm lens. En veel oefenen.
                        groot diafragma bv. 2.8 beperkte scherptediepte (niet de volledige hond zal scherp zijn) kleiner diafragma bv 7.1 de volledige hond zal scherp zijn. (dit is louter fictief en te zien hoe de hond naar je toe loopt natuurlijk...)
                        scherpstelpunt midden en spotmeeting gebruiken uiteraard autofocus .
                        (probeer terwijl je aan het meepannen bent dan ook je middenste scherpstelpunt op de ogen te richten of er tussen...)
                        hopelijk heb je hier wat aan.
                        groetjes
                        http://500px.com/lishapics

                        Comment


                        • #13
                          Re: rangschikking 1100D

                          Oorspronkelijk geplaatst door soleil Bekijk bericht
                          Beste, mijn kennis is inderdaad héél beperkt maar oefening baart kunst en ik maak vooruitgang op alle vlak BEHALVE bij snel bewegende beelden. Op den duur begint een mens toch een klein beetje te twijfelen...
                          Beste,
                          het fotograferen van dingen die bewegen is ook een van de moeillijkste opgaven.
                          Dat leer je niet in een dag.
                          Omdat je kennis nog zo beperkt is, kan ik je aanraden om maar nog eens een half jaartje
                          te oefenen met "pannen". Ik was pas na ong. 1 1/2 jaar een beetje tevreden over het fotograferen met een DSLR.
                          En dat terwijl ik al meer dan 10 jaar fotografeer. (8 1/2 jaar met bridge)
                          Succes met oefenen.
                          Paul

                          Comment


                          • #14
                            Re: rangschikking 1100D

                            Lieve mensen,

                            hartelijk bedankt voor elke reactie, alle hulp is welkom en voor mij zéér nuttig! Ondertussen troost ik mezelf als ik hoor dat het geen gemakkelijk onderwerp is. Een paddestoel geeft je ontelbare kansen om opnieuw te proberen terwijl onze windhond elke keer op het onverwachts uit de startblokken schiet als een kogel uit een geweer om na een korte sprint terug rustig naast ons te wandelen...maar ik wil en zal haar ooit perfect in beeld hebben in volle actie!
                            bart lingier

                            Comment


                            • #15
                              Re: rangschikking 1100D

                              Plaats eens een "mislukte" voorbeeldfoto, dan help ik je er zo doorheen...

                              Comment

                              Working...
                              X