Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De workshop die je moet volgen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De workshop die je moet volgen!

    Beste mensen,

    Ik was op zoek naar een workshop voor het gebruik van een on camera flash en hoe je deze met nieuwe technieken kan gebruiken.

    Met het gedacht dat dit 'the place to be' was om goede workshops te vinden, kwam ik tot de conclusie dat er wel enkele posts zijn maar geen verzameling van.
    Misschien hierbij een goede initiatief om alles wat workshops betreft te bundelen in één topic. Wat denken jullie ervan?

    Ik kan misschien ook van start gaan met enkele goede vragen om deze topic in gang te krijgen.

    1) Heb je al workshops gevolgd? Zo ja, welke?
    2) Hoe was je ervaring met het volgen van deze workshops?
    3) Heb je zelf al een workshop gegeven, of geef je er nog? Zo ja, over wat precies?
    4) Wat zoek je in een workshop? Waar let je op bij het zoeken van een workshop?
    5) Wat vind je negatief/positief aan een workshop (algemeen)?


    Hierbij ook ineens mijn zoektocht.

    Met vriendelijke groeten,

    Neil
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: De workshop die je moet volgen!

    Tot nu toe beperkt mijn workshop ervaring tot een gratis workshop natuurfotografie in het vrijbroekpark Mechelen. Die leuk was maar weinig nieuws bracht
    Maar op mijn verlanglijstje staat de cursus 'inhoud en compositie' van openphoto.be.

    Comment


    • #3
      Re: De workshop die je moet volgen!

      1) Als je een webinar mag beschouwen als een workshop, ja.
      - Adobe (NL)
      - Nik Software (Piet Van den Eynde ) (NL)
      - Lightroom (Piet Van den Eynde) (NL)
      - Topaz (EN)
      2) Heel goed, altijd al iets van opgestoken.
      3) Nee, begin ik niet aan (nog steeds te weinig ervaring.)
      4) Bijleren natuurlijk, er is ergens altijd iets dat je nog niet wist.
      5) Een echte workshop (of die beter is dan een webinar laat ik in het midden) is mij te duur.

      (In het tijdschrift "Photoshop Magazine" zijn iedere maand heel interessante workshops te vinden.)


      Grtz, RF
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: De workshop die je moet volgen!

        De workshop kleurbeheer bij marc-en-ciel. Zou iedereen moeten volgen!

        Comment


        • #5
          Re: De workshop die je moet volgen!

          Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
          Ik was op zoek naar een workshop voor het gebruik van een on camera flash en hoe je deze met nieuwe technieken kan gebruiken.
          Op uw site profileert u zich onomwonden als een professioneel fotograaf met jarenlange ervaring,
          zal een workshop over dergelijke basistechnieken dan geen tijdverlies zijn ?

          mvg
          I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

          Comment


          • #6
            Re: De workshop die je moet volgen!

            Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
            De workshop kleurbeheer bij marc-en-ciel. Zou iedereen moeten volgen!
            Dat lijkt me ook al stukken interessanter.

            mvg
            I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

            Comment


            • #7
              Dat is in Bilzen wat te ver

              Comment


              • #8
                Re: De workshop die je moet volgen!

                Bilzen ver? Maar zijn gelld waard!

                Comment


                • #9
                  Re: De workshop die je moet volgen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                  De workshop kleurbeheer bij marc-en-ciel. Zou iedereen moeten volgen!
                  Kan je wat meer uitleg over deze workshop erbij plaatsen aub. Ik woon in Bilzen ( dus niet ver voor mij )

                  Mvg John
                  http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                  Comment


                  • #10
                    Re: De workshop die je moet volgen!

                    1) Ja, bij Bart Heirweg heb ik enkele workshops (verschillende locaties) landschapsfotografie en macro gevolgd en bij Piet Van den Eynde over fotobewerking en ééntje geleid door deze twee personen waar je begint met het maken van landschapsfoto's en die vervolgens leert bewerken.
                    2) Het was een uitstekende investering. Belangrijk daarbij is dat de groep niet te groot is en vrij homogeen wat betreft fotovaardigheid, zodanig dat de lesgever voldoende tijd heeft om zich met elke deelnemer bezig te houden (wat bij de gevolgde workshops het geval was).
                    3) Neen
                    4) Fouten en moeilijkheden die ik ondervind bij het fotograferen wegwerken en nieuwe locaties ontdekken (Ik ben vooral geïnteresseerd in landschapsfotografie) en nieuwe technieken leren. Ik let op de grootte van de groep, op wat er geboden wordt, en op de prijs.
                    5) Een goede workshop is zelf proberen, maar met de ondersteuning van een expert. Je leert op korte tijd veel omdat jouw problemen specifiek worden aangepakt. Ik denk dat je toch al best wat voorkennis hebt om echt resultaat te halen. Zonder voorkennis, verlies je te veel tijd aan basistechnieken. Ik denk dat dan een "persoonlijke workshop" (een lesgever voor een deelnemer) meer aangewezen is.
                    Geniet van foto's maken

                    Comment


                    • #11
                      Re: De workshop die je moet volgen!

                      Ik heb zo net mijn eerste "examen" achter de rug.Ik volg 1ste jaar fotografie van de lbc.
                      Misschien niet de super opleiding die sommige willen maar ik heb er al veel van opgestoken en we zitten in een heel goede groep,dus veel lachen.
                      Na de vakantie 2de examen,dit gaat dan over lightroom.
                      Nadien 2de pakket.......


                      mvg
                      Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                      schitterende maltwhisky op de kast

                      Comment


                      • #12
                        Re: De workshop die je moet volgen!

                        Heb deze 2 weken geleden gevolgd, was zeer interessant. Hij werkt steeds met groepjes van max. 4 man.
                        Was voor mij wel een eindje rijden. Ook de andere lijken me de moeite waard.


                        Ziehier enkele van mijn resultaten (2de van boven - Ronny Boom)
                        Last edited by RBOOM; 28 december 2012, 11:22.
                        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: De workshop die je moet volgen!

                          Iemand al eentje van deze workshops gevolgd?
                          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                          Comment

                          Working...
                          X