Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips opvouwbare achtergronden buiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips opvouwbare achtergronden buiten

    Hallo,

    ik ga binnenkort 2 opvouwbare achtergronden kopen voor mijn paardenfotografie.
    De achtergronden gaan niet in een studio gebruikt worden maar buiten, met natuurlijk licht. (dus geen lampen)
    Nu vroeg ik mij af wat de beste instellingen zijn voor het fotograferen met achtergrond?
    Ik heb al gelezen dat je best met spotmeting schiet, en wat onderbelicht. Kopt dat?
    Dus ik zoek wat meer info hierover wat de beste instellingen zijn

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Tips opvouwbare achtergronden buiten

    waarom de nood aan achtergronden?
    buiten (op een manege) vind je toch rap een mooie achtergrond?

    of gaat het om iets specifiek?
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Tips opvouwbare achtergronden buiten

      Niet altijd, heb al veel gehad dat er nergens iets bruiksbaars was.

      Maar het gaat ook om iets specifieks om mijn aanbod wat uit te breiden.
      Heb al gezien bij een andere fotografe dat die achtergronden in de smaak vallen

      Comment


      • #4
        Re: Tips opvouwbare achtergronden buiten

        Oorspronkelijk geplaatst door MaaikeFotografie Bekijk bericht
        De achtergronden gaan niet in een studio gebruikt worden maar buiten, met natuurlijk licht. (dus geen lampen)
        Nu vroeg ik mij af wat de beste instellingen zijn voor het fotograferen met achtergrond?
        Ik heb al gelezen dat je best met spotmeting schiet, en wat onderbelicht.
        je moet je niet bekommeren om de achtergrond... doch om de voorgrond! Het paard vermoed ik... vermits je met continue, natuurlijk licht werkt, kan je dit niet beinvloeden... kies dus de juiste belichting voor je onderwerp. Dat doe je door je onderwerp te verplaatsen, of door jezelf te verplaatsen. En zorg dat je achtergrond der mate opgesteld staat dat het voor jou de juiste belichting krijgt.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Tips opvouwbare achtergronden buiten

          en meet eventueel het opvallend licht met een aparte meter zodat je juist belicht ongeacht het een wit of een zwart paard is.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Tips opvouwbare achtergronden buiten

            Ok dankje al voor de duidelijk uitleg

            Comment

            Working...
            X