Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde filenumbering op D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde filenumbering op D60

    Ik stel vast dat mijn filenumbering van mijn D60 een reeks nummers voor een tweede maal gebruikt heeft.
    Ik heb het voorbije jaar zo'n 7500 beeldekens getrokken in CRW-formaat.
    Ik heb de gewoonte om deze files steeds op cd te schrijven in numerieke volgorde. Eerst plaats ik ze in een map op mijn PC "CRW voor CD". Wanneer ik 700 mb bij elkaar heb, dan schrijf ik ze weg naar cd en wis ik ze van mijn harde schrijf. Ik bewerkl ze vooraf ook nog en bewaar ze wel als JPG file op mijn harde schijf met het filenumber zodat ik de foto steeds kan terugvinden op CD.
    Dus deze map wordt continue aangevuld met nieuwe CRW's.

    Bij het kopieren naar deze map zegt mijn PC voor zo'n 40 files "In deze map bevindt zich al een bestand met deze naam, wilt u het bestand overschrijven of behouden".
    Dit betekent dat mijn D60 voor zo'n 40 foto's opnieuw is beginnen te tellen.
    Ik weet dat je de teller kunt resetten, maar dat je de teller een beetje achteruit kan gezet worden, lijkt me vreemd.
    Nog iemand van dit fenomeen gehoord, gezien of zelf ervaren?
    Is er een logische verklaring voor te geven.

  • #2
    Misschien heb je die 40 files niet gewist op de CF-kaart en dus tweemaal willen downloaden naar PC?

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Dat is natuurlijk één van de mogelijkheden. Maar vreemd genoeg staat er op de bestanden met dezelfde naam (bvb CRW_7495) telkens een andere afbeelding. En dat zou dan toch niet mogen kunnen.
      En dit is niet één keer, maar 40 keer het geval.
      ksnap er niks van.

      Comment


      • #4
        Hallo loco,

        Is de CF-kaart niet eens gebruikt in bv. een andere camera?
        Toen ik een D60 en 10D samen had werden de kaarten nogal eens gewisseld.
        Daarna was de nummering soms een beetje in de kladder ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Jaja,
          In dit laatste zit misschien wel de mogelijke oorzaak. Mijn andere camera was wel een week op vakantie met mijn zoonlief, maar zelf wissel ik regelmatig van kaartje in de camera. Dit zijn kaartjes van 512 mb. Tot zover normaal.
          Omdat het af en toe allemaal snel moet gaan, durf ik op een rustig moment op een vol geschoten kaartje de niet bruikbare files (zeg maar slechte foto's) verwijderen, om daarna op dit kaarte verder te werken. Op dit kaartje ontbreken dan enkele nummers die misschien opbnieuw opgevuld worden.
          Enfin, zo erg is het ook allemaal niet. Belangrijk is dat mijn archivering niet in de war geraakt. Verder vind ik het nog altijd mijn lievelingscamera die mij nagenoeg zelden of nooit in de steek laat. Behalve dan wanneer op een cruciaal moment de batterij leeg is.

          Comment


          • #6
            Ik heb het gehad met de cf kaart van mijn zoon, die formateerde zijn kaart in mijn camera 10D, en het gevolg was dat ik ruim 150 foto's meer op de teller had staan dan voorheen. Andersom gaat dit ook.

            mvg, drh
            Mvg, drh

            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

            Comment

            Working...
            X