Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakmanschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakmanschap

    Dat vond ik toch bij het zien van deze kapconstructie die met met pen- en gatverbindingen ineengestoken was.


    Dezelfde met minder rood


    Groetjes
    Last edited by Guest17; 31 oktober 2012, 15:13.

  • #2
    Re: Vakmanschap

    Goed vanuit de hoeken vertrokken. Het zou een +10 zijn mocht hij(als) zo in de zoeker zijn bepaald Ik schreef 'als'.. Alles mooi scherp, maar haal het rood eruit

    Comment


    • #3
      Re: Vakmanschap

      Technisch goed uitgevoerd maar het beeld zegt me niet veel (persoonlijke smaak).
      Het rood bruin mag van mij minder maar jij kan dit het best inschatten.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Vakmanschap

        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        Technisch goed uitgevoerd maar het beeld zegt me niet veel (persoonlijke smaak).
        Het rood bruin mag van mij minder maar jij kan dit het best inschatten.
        mvg,
        Eddy
        Begrijp het volkomen Eddy, maar ik kom uit de schrijnwerk branche, zij het niet als vakman, maar eerder als zittende werkkracht als je begrijpt wat ik bedoel.
        Maar toch heb ik de arbeiders steeds ten volle gerespecteerd. Zij konden weliswaar niet wat ik kon, maar ik kon zéker niet wij zij konden.......
        Mocht iedereen elkaars werk/inzet respecteren, dan zou het werkende wereldje er heel anders uit zien.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Vakmanschap

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Begrijp het volkomen Eddy, maar ik kom uit de schrijnwerk branche, zij het niet als vakman, maar eerder als zittende werkkracht als je begrijpt wat ik bedoel.
          Maar toch heb ik de arbeiders steeds ten volle gerespecteerd. Zij konden weliswaar niet wat ik kon, maar ik kon zéker niet wij zij konden.......
          Mocht iedereen elkaars werk/inzet respecteren, dan zou het werkende wereldje er heel anders uit zien.
          Groetjes
          en ik begrijp perfect wat je bedoeld hiermee

          Comment


          • #6
            Re: Vakmanschap

            Ik ook, ik werk in de zorg, en veel mensen kunnen dat beroep niet respecteren. Zeggen letterlijk, jij moet anderen hun *** opkuisen, jek!
            Echt laag, gelijk wie, zelfs een vuilnisman dient respect te krijgen, en die nog het meest vanal. Want wie wil dàt nu doen als job.

            Je foto, ik volg, mooi uitgevoerd, maar ook niet echt mijn smaak, alhoewel het bij mij wel iets Chinees oproept hahaha vraag me ook weer niet
            waarom hoor, ik ben zo'n gekko soms...
            Je update kijkt veel aangenamer. En, mooi houtwerk en constructie.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Vakmanschap

              voor mij nog altijd te veel rood precies

              Comment


              • #8
                Re: Vakmanschap

                alhoewel
                de bladeren van de bomen zijn wel goed dus ga ik ervanuit dat het gewoon om een rode houtsoort gaat

                Comment


                • #9
                  Re: Vakmanschap

                  Knappe constructie en knappe foto (je update dan)
                  Mijn man is van de schrijnwerkersstiel en kan dit plaatje hoog waarderen!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vakmanschap

                    tof gedaan !
                    Dit komt me nochthans heel bekend voor, maar ik kan het niet plaatsen..waar is dit?
                    Canon EOS 450D (15/12/08)
                    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                    Statief : Velbon Sherpa 450R

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vakmanschap

                      Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht
                      tof gedaan !
                      Dit komt me nochthans heel bekend voor, maar ik kan het niet plaatsen..waar is dit?
                      Dak boven een zeer recent gerestaureerde dorpswasplaats ergens in de Doubs.
                      Voor de andere kijkers/schrijvers : het hout op zich is niet zo rood maar wordt rood door het te drenken met een product tegen schimmels en insecten. In België wordt er meestal een groene kleurstof toegevoegd aan het drenkproduct om de klant duidelijk te laten zien dat het hout wel degelijk gedrenkt is, in de landen waar houtconstructies meer gebruikt worden, zonder dat ze achteraf bekleed of aan het zicht onttrokken worden, wordt er een rood/bruine kleurstof toegevoegd, omdat groen niet zo mooi is als het zichtbaar blijft.
                      Maar hoe rood het nu precies was hier..... dat zou ik echt niet meer weten.

                      Groetjes en bedankt allemaal
                      Last edited by Guest17; 1 november 2012, 09:52.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vakmanschap

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Dak boven een zeer recent gerestaureerde dorpswasplaats ergens in de Doubs.
                        Voor de andere kijkers/schrijvers : het hout op zich is niet zo rood maar wordt rood door het te drenken met een product tegen schimmels en insecten. In België wordt er meestal een groene kleurstof toegevoegd aan het drenkproduct om de klant duidelijk te laten zien dat het hout wel degelijk gedrenkt is, in de landen waar houtconstructies meer gebruikt worden, zonder dat ze achteraf bekleed of aan het zicht onttrokken worden, wordt er een rood/bruine kleurstof toegevoegd, omdat groen niet zo mooi is als het zichtbaar blijft.
                        Maar hoe rood het nu precies was hier..... dat zou ik echt niet meer weten.

                        Groetjes en bedankt allemaal.
                        Groetjes
                        Mooie uitleg heb je hier gegeven, zo leren we weeral bij. In Oostenrijk gebruiken ze ook zo'n dakconstructies dacht ik. Te lang geleden dat ik er nog geweest ben...Maar dan niet in het rood. Knap in beeld gebracht.
                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vakmanschap

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          ... Maar hoe rood het nu precies was hier..... dat zou ik echt niet meer weten.

                          Groetjes en bedankt allemaal
                          Kan dit jouw herinnering benaderen?



                          Langs twee manieren kom ik ongeveer op dit resultaat.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vakmanschap

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Kan dit jouw herinnering benaderen?



                            Langs twee manieren kom ik ongeveer op dit resultaat.
                            Denk dat je hier meer de werkelijke kleuren benaderd, want dit had ik in eerste instantie ook Dit bedoelde ik dus ook met het rood eruit te halen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vakmanschap

                              Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                              Denk dat je hier meer de werkelijke kleuren benaderd, want dit had ik in eerste instantie ook Dit bedoelde ik dus ook met het rood eruit te halen.
                              Neen sorry, dit was het zeker niet.
                              Hieronder zie je een stuk uit de onbewerkte originele foto.
                              De constructie was wel degelijk spiksplinternieuw, dus die oranje/rode kleur was zeker aanwezig.
                              Over enkele jaren zal dit waarschijnlijk wel iets vervagen, maar nu was het wel degelijk deze kleur.
                              Denk toch niet dat mijn toestel met die instellingen er zo ver zou naast zitten..... allee dat hoop ik toch.


                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X