Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stefanie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stefanie




    Update:


    Last edited by Sproet; 1 november 2012, 08:23.
    Heb nog zoveel te leren :)

  • #2
    Re: Stefanie

    Waarom heb je dit leuke portret niet mooier afgewerkt?
    Als ik in PS-E bij het histogram de auto-knop gebruik wordt het veel feestelijker.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Stefanie

      Bedankt Plaatwerker... je hebt helemaal gelijk.
      Ik heb een update geplaatst.
      Heb nog zoveel te leren :)

      Comment


      • #4
        Re: Stefanie

        en die is véél beter
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Stefanie

          Ik had voor mijzelf ook al een update gemaakt.
          Met PS-E, histogram/niveaus en dan de auto-knop.



          Dat is een bewerking waarbij zowel de belichting als (een deel van) de
          kleurzweem wordt aangepakt. En nu wil ik graag weten wat jullie vinden
          van het resultaat. Niet omdat ik denk dat ik het beter doe maar om jullie
          mening te weten over de kwaliteit van deze bewerking.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Stefanie

            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Ik had voor mijzelf ook al een update gemaakt.
            Met PS-E, histogram/niveaus en dan de auto-knop.



            Dat is een bewerking waarbij zowel de belichting als (een deel van) de
            kleurzweem wordt aangepakt. En nu wil ik graag weten wat jullie vinden
            van het resultaat. Niet omdat ik denk dat ik het beter doe maar om jullie
            mening te weten over de kwaliteit van deze bewerking.
            De huidskleur is in jouw update wel natuurlijker, maar ik zit een beetje in twijfel met het haar. Alleen TS weet welke kleur haar de werkelijkheid is, en dat zal ik dus moeten afwachten Ook het contrast tussen het rood en wit in de kleding zit prima.
            Alleen, wat was de bedoeling van TS? Als ik af en toe eens portretjes maak gebruik ik zelfs geen softbox meer, en zet mijn led-lightboxje op mijn camera, waar ik soms wel eens de kleurplaatjes verwissel van wit naar geel/oranje en lilla/rose om zo een speciaal kleureffect te bekomen op het invallicht. Hiermee wil ik aantonen dat je dan speciaal kleureffect krijgt in het haar zoals in je update aanwezig is.
            Last edited by purmer; 1 november 2012, 12:42.

            Comment


            • #7
              Re: Stefanie

              Inderdaad de kleuren bij de bewerking van Plaatwerker zijn veel warmer.
              Echter dit is een kindje met een heel lichte huid (is ook nog maar net weer uit het ziekenhuis) en hoogblonde krullen.
              De haren bij de bewerking van Plaatwerker zijn veel geler dan dat ze in werkelijkheid zijn.

              Ik volg op dit moment een opleiding digitale fotografie bij het CVO in Lommel.
              We zijn nu bezig met module 3 waarbij als onderdeel de basis wordt gegeven voor studiofotografie en portretten.
              Dit is voor mij dan ook puur een oefening, want normaal maak ik foto's van de kids met gewoon daglicht... via het raam of buiten.
              Heb nog zoveel te leren :)

              Comment


              • #8
                Re: Stefanie

                Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
                Inderdaad de kleuren bij de bewerking van Plaatwerker zijn veel warmer.
                Echter dit is een kindje met een heel lichte huid (is ook nog maar net weer uit het ziekenhuis) en hoogblonde krullen.
                De haren bij de bewerking van Plaatwerker zijn veel geler dan dat ze in werkelijkheid zijn.

                Ik volg op dit moment een opleiding digitale fotografie bij het CVO in Lommel.
                We zijn nu bezig met module 3 waarbij als onderdeel de basis wordt gegeven voor studiofotografie en portretten.
                Dit is voor mij dan ook puur een oefening, want normaal maak ik foto's van de kids met gewoon daglicht... via het raam of buiten.
                Kijk, dat verklaart al e.e.a. Veel succes met de opleiding En, met deze wetenschap in het achterhoofd, dan is je update naar mijn mening een prima update

                Comment


                • #9
                  Re: Stefanie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
                  Inderdaad de kleuren bij de bewerking van Plaatwerker zijn veel warmer.
                  Echter dit is een kindje met een heel lichte huid (is ook nog maar net weer uit het ziekenhuis) en hoogblonde krullen.
                  De haren bij de bewerking van Plaatwerker zijn veel geler dan dat ze in werkelijkheid zijn.

                  Ik volg op dit moment een opleiding digitale fotografie bij het CVO in Lommel.
                  We zijn nu bezig met module 3 waarbij als onderdeel de basis wordt gegeven voor studiofotografie en portretten.
                  Dit is voor mij dan ook puur een oefening, want normaal maak ik foto's van de kids met gewoon daglicht... via het raam of buiten.
                  Dankjewel voor de feed back.
                  Ik weet nu dat ik toch wat wantrouwend moet blijven ten aanzien van deze PS-E bewerking.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stefanie

                    Je persoonlijke update vind ik het best, die van Plaatwerker te geel voor deze blondine.
                    Het rood en wit is bij TS ook het best.
                    Succes met je opleiding.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stefanie

                      Volg eddy007,grts Jozef
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stefanie

                        niet slecht, maar te gespannen
                        weinig kinderen voelen zich goed in een studio
                        mvg Wilfried

                        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stefanie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                          niet slecht, maar te gespannen
                          weinig kinderen voelen zich goed in een studio
                          Grappig zoals iedereen dat op zijn eigen wijze interpreteert.
                          Op mij kwam ze redelijk ontspannen en zelfs licht geamuseerd over.
                          Alsof ze wist dat ze na de foto's iets lekkers zou krijgen.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stefanie

                            Inderdaad heel grappig.
                            Dit was moeilijk een studio te noemen.. het was gewoon hier in de woonkamer bovenop de tafel.
                            Ze vond het helemaal geweldig om op moeke's tafel te mogen zitten.

                            In ieder geval wel iedereen bedankt voor het kijken en de leuke commentaren!
                            Heb nog zoveel te leren :)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stefanie

                              ik lees toch een studio-oefening
                              pak de kinderen op een niet verwacht moment, en je gaat meer resultaat hebben
                              dat is mijn ervaring
                              mvg Wilfried

                              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                              Comment

                              Working...
                              X