Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handige rugzak voor trektochten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handige rugzak voor trektochten

    Lowepro heeft 2 "nieuwe" rugzakken ontwikkeld...

    De Rover Pro AW series
    2 versies zijn gemaakt, eentje voor minder fotomateriaal en eentje voor wat meer fotomateriaal.


    Persoonlijk vind ik het wel zeer interessante rugzakken om zowel wat fotomateriaal als kampeermateriaal in kwijt te geraken.
    Heeft iemand al deze rugzakken kunnen uitproberen?

    De rugzakken zjin toch al te koop bij Cameranu.nl voor zo'n 270 tot 300 Euro het stuk.
    Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

  • #2
    Re: Handige rugzak voor trektochten

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

    Comment


    • #3
      Re: Handige rugzak voor trektochten

      Het grote fototassen/rugzakken topic is eigenlijk opgericht voor mensen hun rugzakken te posten (die ze gebruiken) zodat andere die gelijkaardig materiaal hebben snel en gemakkelijk kunnen zien in welke rugzak hun materiaal kan passen waardoor ze niet telkens bij elke aankoop van een nieuw objectief of accessoire een nieuwe rugzak moeten aankopen.

      Deze topic (dus van de trekrugzak) is gemaakt om een heel specifieke doelgroep te bereiken.
      Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

      Comment


      • #4
        Re: Handige rugzak voor trektochten

        Ik heb me altijd al afgevraagd of het ideaal is om dergelijke rugzakken te gebruiken voor echte trektochten.
        Zelf ga ik, nooit zonder camera, graag op trektocht door de bergen. Maar steeds wordt ik geconfronteerd met plaatsgebrek...

        Daarom dat ik altijd mijn gewone cameratas, in combinatie met een oertlieb zak, in mijn gewone rugzak steek.
        Wanneer ik kijk naar foto's van rugzakken, speciaal ontworpen voor camera, heb ik steeds mijn bedenkingen hoe men nog een slaapzak, matje, kledij, kookgerief, e.d. erbij kan steken.

        Comment


        • #5
          Re: Handige rugzak voor trektochten

          @Wyffels, ik ga het niet zeggen dat hij super is voor de combinatie zeker niet als je een paar weken gaat trekken.
          Indien je een aantal dagen gaat trekken heb je snel al minder mee. Onlangs had ik een filmpje gezien van een andere fabrikant (sorry ik ben de naam en het filmpje kwijt), hier kon je de bijgeleverde camerazak vastmaken op uw borst maar persoonlijk vind ik dat niet zo praktisch.

          Deze van Lowepro is misschien wel handig als je met 2 mensen gaat trekken en dat een persoon een normale trekrugzak neemt.
          Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

          Comment


          • #6
            Re: Handige rugzak voor trektochten

            Omdat wij, vooral op vakanties vaak lange(re),soms meerdaagse, tochten lopen, ben zelf al weer een tijdje in het bezit van de Click Elite Contrejour 35. Hoewel ze deze tas op de website van Click Elite specifiek neerzetten als ski-rugzak, is hij ideaal voor lange wandeltochten. Er kan (te) veel fotospul in in een groot compartiment met goede padding wat een vertrouwd gevoel geeft. Daarnaast blijft er verbazend veel ruimte over voor anders spullen waarom kampeer en slaapspullen en extra kleding. Eventueel is er nog een iets grotere versie. Kan eventueel wat extra foto's maken maar op internet veel over te vinden. Goede schouder en heupriemen, plek voor statief, ingang aan de zijkant voor snelle toegang tot de camera, etc. Heb geen aandelen trouwens ;-)

            klein fotootje, in dit geval weinig extra spul mee. Was maar een kort wandelingetje

            http://www.vincentriemersma.com

            Comment


            • #7
              Re: Handige rugzak voor trektochten

              Dit is een spiksplinternieuwe serie tassen van Lowepro die ik zag op de Photokina in Keulen. Een mooi ontwerp, stevig, comfortabel én met echte trekkers-features - zakjes op de buikriem, anti-zweterige-rugsysteem (),...

              Zelf heb ik al een Pro Trekker 600 AW die ik ook erg handig vind .

              www.lowepro.com/rover-pro-aw

              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #8
                Re: Handige rugzak voor trektochten

                Toch denk ik dat in de Lowepro meer andere dingen inkunnen buiten het fotomateriaal (zoals kleren en kampeermateriaal) dan de Click Elite.
                Maar je krijgt dan wel meer materiaal in de Click Elite, we gaan altijd moeten comprimeren tenzij we een sherpa inhuren telkens als we gaan wandelen .
                Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                Comment


                • #9
                  Re: Handige rugzak voor trektochten

                  Oorspronkelijk geplaatst door photoken Bekijk bericht
                  Toch denk ik dat in de Lowepro meer andere dingen inkunnen buiten het fotomateriaal (zoals kleren en kampeermateriaal) dan de Click Elite.
                  Maar je krijgt dan wel meer materiaal in de Click Elite, we gaan altijd moeten comprimeren tenzij we een sherpa inhuren telkens als we gaan wandelen .
                  De Lowepro zakken lijken inderdaad iets groter. Of dat werkelijk zo is moeilijk te beoordelen als je ze niet naast elkaar hebt. Ik vind vooral het gemak om bij de camera te komen een voordeel van de Click Elite. Via de zijopening is de camera eenvoudig te pakken net als een slingshot tas (hoewel dit minder ideaal is als je volbepakt loopt!). Daarnaast kan via de rugkant het camera compartiment opengeritst worden. Dit vind ik een voordeel tov een los camera compartiment (hoewel dat als voordeel heeft dat als je de camera niet meeneemt je deze ruimte anders kunt benutten).

                  Kwa kwaliteit lijken ze gelijkwaardig. Prijzen ook. Dus het zal op persoonlijke smaak aankomen
                  http://www.vincentriemersma.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handige rugzak voor trektochten

                    Ik ben van mening dat je beter een goede gewone rugzak kunt kopen (bijv. Deuter) en dan bijv. het onderste compartiment zelf inricht voor je cameraspul.
                    Heb voor m'n lenzen en m'n cam in beschermde tasjes gekocht die in dit compartiment passen.
                    Voordeel van een gewone rugzak is dat ze kwa draagcomfort alle fototassen riant overtreffen.
                    Surfzeeuw
                    Panasonic G3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handige rugzak voor trektochten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Surfzeeuw Bekijk bericht
                      Ik ben van mening dat je beter een goede gewone rugzak kunt kopen (bijv. Deuter) en dan bijv. het onderste compartiment zelf inricht voor je cameraspul. Heb voor m'n lenzen en m'n cam in beschermde tasjes gekocht die in dit compartiment passen. Voordeel van een gewone rugzak is dat ze kwa draagcomfort alle fototassen riant overtreffen.
                      Die stelling durf ik zeker in twijfel trekken. Dan heb je nog geen Pro Trekker 300 AW, 400 AW, of 600 AW gebruikt. De Rover Pro AWs hebben trouwens alles wat ik verwacht van een goede rugzak...Een goede buikriem, comfortabele schouderriemen, zakjes op de buikriem, een ventilatiesysteem, de mogelijkheid om de tassen met materiaal te verwijderen indien nodig,...

                      Ik heb deze tassen kunnen proberen op de Photokina in Keulen in september, met fotomateriaal erin en ik vond 'm alleszins erg goed zitten. Op een langere toch heb ik 'm helaas nog niet kunnen testen, maar dat komt nog wel .

                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handige rugzak voor trektochten

                        Ik zou gewoon om te beginnen wel enkel de camera componenten willen hebben dat in de Rover Pro zitten maar jammer genoeg zijn deze niet afzonderlijk te koop.
                        Er zijn gelijkaardige te koop maar deze zien er zo goed uit dat de rest er minder uitziet . Daarmee ga ik een F-stop ICU aanschaffen voor in mijn trekrugzak te steken ipv de 300 euro te spenderen aan de rover pro...
                        Maar als ik meer trektochten ga doen zal ik de rover pro toch wel aanschaffen.

                        De Click Elite zoals hierboven ook vermeld wordt heeft ook een geweldige review maar jammer genoeg heeft hij dan weer iets minder volume.
                        Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Handige rugzak voor trektochten

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Die stelling durf ik zeker in twijfel trekken. Dan heb je nog geen Pro Trekker 300 AW, 400 AW, of 600 AW gebruikt. De Rover Pro AWs hebben trouwens alles wat ik verwacht van een goede rugzak...Een goede buikriem, comfortabele schouderriemen, zakjes op de buikriem, een ventilatiesysteem, de mogelijkheid om de tassen met materiaal te verwijderen indien nodig,...
                          Zien er inderdaad alwel wat beter uit. Maar nog steeds is de polstering van de heup- schouderbanden nog niet van dezelfde kwaliteit en comfort van de gewone rugzak. Zeker niet als je flink wat kilo's cam spul meesjouwt.
                          Tevens is de prijs natuurlijk belachelijk in vergelijking met een gewone rugzak welke je voor ruim onder de Eur 100,- kunt kopen.
                          Maar zo heeft ieder z'n voorkeur / prioriteit.
                          Wil alleen maar aandragen dat met een klein beetje hobby'en je een goede trekkingrugzak kunt hebben voor een mooi bedrag.
                          Surfzeeuw
                          Panasonic G3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Handige rugzak voor trektochten

                            Ondertussen heb ik nog verder gezocht en ben ik op het volgende uitgekomen :
                            De F-stop ICU's. Deze verdelers zijn al een mini rugzak dat je in uw eigen rugzak kan plaatsen. Dus ideaal om te combineren met uw bestaande trekzak zonder zware investeringen te maken. Je hebt verschillende maten erin en ook smallere voor als je kleinere camera's gebruikt of zonder grip werkt.
                            Dus deze ICU's zijn handig als je gaat trekken in het buitenland. Je kan de ICU uit uw trekzak halen en meenemen als handbagage en de rest zo inchecken.

                            Ook de rugzakken van F-stop zien er wel schitterend uit. In Maart ga ik normaal eens naar Cameranu.nl en zal ze daar eens grondig bekijken en testen .
                            Canon EOS 50D + grip, , Canon EF 100mm F2.8 L IS USM, Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM II,

                            Comment

                            Working...
                            X