Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poging tot low-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • poging tot low-key

    of

    update:gecropt
    Last edited by rdirky45; 31 oktober 2012, 10:23.
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

  • #2
    Re: poging tot low-key

    Tja ik vind dit knap!
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: poging tot low-key

      Mijns inziens geslaagd.
      Scherpte op de ogen had iets beter mogen zijn (spotmeting?).
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: poging tot low-key

        Heel knap! Voor mij mag er vanboven nog een stuk af, tot iets boven de oren, dan wordt je blik meer geaccentueerd.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: poging tot low-key

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Heel knap! Voor mij mag er vanboven nog een stuk af, tot iets boven de oren, dan wordt je blik meer geaccentueerd.
          Ja, maak deze maar vierkant vanaf de onderrand.
          Dan komen de ogen ook op een mooie plaats.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: poging tot low-key

            Is een mooie !! En die ogen zeg! Mooi, zou ook croppen.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: poging tot low-key

              zoals de tips aangegeven heb ik gekropt. of
              __________________________________________________ _
              Sony A580 en wat glas.

              Comment


              • #8
                Re: poging tot low-key

                Enig minpuntje is nog de scherpte op de ogen, voor de rest is 'm voor mij af zo
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: poging tot low-key

                  Volgens mij een mooie, maar ik ben te weinig (om niet te schrijven NIET) onderlegd om hierover verder commentaar te geven.
                  Weet zelfs niet wat low key betekent en ga er me ook niet in verdiepen. Het gewone is al moeilijk genoeg voor mij.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: poging tot low-key

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Volgens mij een mooie, maar ik ben te weinig (om niet te schrijven NIET) onderlegd om hierover verder commentaar te geven.
                    Weet zelfs niet wat low key betekent en ga er me ook niet in verdiepen. Het gewone is al moeilijk genoeg voor mij.
                    Groetjes
                    Op technisch vlak ken ik daar ook (bijna) niets van hoor. Als ik hier commentaar geef op foto's is dat meestal puur op gevoel.
                    Je kan een foto mooi vinden of niet, los van het technisch aspect. Ik geef dus gewoon gevoelscomment, de rest laat ik aan de kenners over
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: poging tot low-key

                      sorry maar niet geslaagd voor mij.

                      tzal moeilijk worden om (weet niet wie het is iemand uit vriendenkring of zelfportret?) commentaar te geven zonder dat het verkeerd begrepen wordt.

                      ik had hier liever een veel kleinere DoF gezien.
                      nu loopt het helemaal tot achter de oren en deze komen mij wat raar over nu, alsof ze erna bijgezet geweest zijn.
                      standpunt en het licht doen het kale hoofd weinig flaterend overkomen.

                      waarom frontaal en hard licht gebruiken?
                      oogwit is me veeeeeeeeel te wit (denk zelfs dat eraan geprutst geweest is, wel niet zeker), catchlights in de ogen zijn hier storend en nemen teveel van de pupil weg.
                      tlicht op het voorhoofd (blinkend) en de hotspot op de neus storen me ook.

                      begrijp me niet verkeerd he, ik wil hiermee het model en de fotograaf zeker niet afbreken...

                      grtz david

                      Comment


                      • #12
                        Re: poging tot low-key

                        Nee, de update is ook voor mij niet goed. Het origineel kan wel wat hebben, maar niet in een vierkant m.i. Ik probeer altijd de portretverhouding aan te houden, wat meestal de foto ten goede komt. Low-key symboliseert zich in het histogram aan de linkerzijde waar je als het ware de mount Ventoux oprijdt Dus mag je nog wat contrast erin brengen richting het spooky gehalte van mij tenminste. Eindelijk eens iemand die hier met low-key komt, misschien heb ik er al wat gemist, maar vind het wel de moeite. Leuk man

                        Comment


                        • #13
                          Re: poging tot low-key

                          vind 'em goed hoor.
                          Ikzelf had een veel groter diafragma gebruikt (naar 't schijnt doe ik dat veel )
                          ogen vind ik wel 'raar'
                          aan gefoefeld?
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment

                          Working...
                          X