Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omkeerringbloemekesprobeersel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • omkeerringbloemekesprobeersel



    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: omkeerringbloemekesprobeersel

    Ewel Sien jong, da's nu eens scherp si! Scherp waar het scherp moet zijn.
    Je zou die beter laten staan die omkeerring hihi.
    Ik vind het een hele mooie DOF, heb je aan de linkse bloembladen een blur toegevoegd?
    Lijkt wel bewegingsvervaging, dat vind ik net iets minder maar voor de rest echt wel een dikke

    Hopelijk denkt de rest er nu ook zo over...
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: omkeerringbloemekesprobeersel

      Inderdaad, dit moet een van je scherpste foto's tot nu toe zijn. Vind hem ook heel mooi, hele mooie kleuren en dof.
      De 'blur' links zou beweging door wind kunnen zijn? Stoort me niet echt. Houden zo!
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: omkeerringbloemekesprobeersel

        heel mooie en scherpe!
        inclusief blur.
        Springt hier bijna uit mijn scherm

        om toch maar iets te hebben om te ziften: jammer van de rechterblaadje waar een klein stukje van af is
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: omkeerringbloemekesprobeersel

          Ik durf niet anders meer dan mijn voorgangers volgen .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: omkeerringbloemekesprobeersel

            Ik kan helaas, de voorgangers niet volgen Ik wil zeker uw poging, zoals u dit omschrijft waarderen Maar hij is niet gelukt. Scherptediepte ligt niet goed. Als je over scherptediepte praat dan heb je in de voorgrond scherpte en langzaamaan, afhankelijk van je instellingen wordt het minder scherp. Op de voorgrond is het onscherp, en twee druppels(hooguit) zijn (bijna)scherp. Ik denk toch dan de focus beter anders had kunnen liggen, maar helaas geen efix om tebeoordelen. Je kunt toch onder de foto je belangrijkste drie gegevens even plaatsen? Das toch niet zo moeilijk? Het bespaart mensen een hoop kopieerwerk. Ik ga ervan uit dat je het origineel toch bewaard?
            Een upload programma zal ook je efix nooit verwijderen, tenzij u het van tevoren het zo hebt ingesteld, en misschien is het goed om daar eens naar te kijken, zodat wij u beter kunnen adviseren. Het nadeel van een omkeerring is dat alles manueel gaat, en de handelingen tegengesteld moeten worden uitgevoerd op de lens. Deze poging is ondernomen met een te open diafragma, das zeker. Met een omkeering altijd statief gebruiken, als dit niet het geval was tenminste. Nogmaals, ik bedoel het goed, en wil alleen maar helpen.
            Ga even uit van deze calculator http://www.dofmaster.com/dofjs.html
            Last edited by purmer; 31 oktober 2012, 15:42.

            Comment


            • #7
              Re: omkeerringbloemekesprobeersel

              ik vind deze foto heel mooi, maar had hem denk ik nog mmoier gevonden mscherpte over een groter oppervlak.
              voor de rest vind ik de foto top

              Comment


              • #8
                Re: omkeerringbloemekesprobeersel

                Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                Ik kan helaas, de voorgangers niet volgen Ik wil zeker uw poging, zoals u dit omschrijft waarderen Maar hij is niet gelukt. Scherptediepte ligt niet goed. Als je over scherptediepte praat dan heb je in de voorgrond scherpte en langzaamaan, afhankelijk van je instellingen wordt het minder scherp. Op de voorgrond is het onscherp, en twee druppels(hooguit) zijn (bijna)scherp. Ik denk toch dan de focus beter anders had kunnen liggen, maar helaas geen efix om tebeoordelen. Je kunt toch onder de foto je belangrijkste drie gegevens even plaatsen? Das toch niet zo moeilijk? Het bespaart mensen een hoop kopieerwerk. Ik ga ervan uit dat je het origineel toch bewaard?
                Een upload programma zal ook je efix nooit verwijderen, tenzij u het van tevoren het zo hebt ingesteld, en misschien is het goed om daar eens naar te kijken, zodat wij u beter kunnen adviseren. Het nadeel van een omkeerring is dat alles manueel gaat, en de handelingen tegengesteld moeten worden uitgevoerd op de lens. Deze poging is ondernomen met een te open diafragma, das zeker. Met een omkeering altijd statief gebruiken, als dit niet het geval was tenminste. Nogmaals, ik bedoel het goed, en wil alleen maar helpen.
                Ga even uit van deze calculator http://www.dofmaster.com/dofjs.html
                ik heb mijn exifs toegevoegd met opanda maar toch verdwijnen ze telkens
                iso 400 en 1/60s en ondersteuning(rijstzak), geen diafragma door omkeerring. Bedankt voor de reactie
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: omkeerringbloemekesprobeersel

                  Als je dat zo doet Sien, kan je misschien nog je zelfsontspanner gebruiken. Nog beter dan.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: omkeerringbloemekesprobeersel

                    Sien, ik vind het een pracht van een foto!
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: omkeerringbloemekesprobeersel

                      Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                      ik heb mijn exifs toegevoegd met opanda maar toch verdwijnen ze telkens
                      iso 400 en 1/60s en ondersteuning(rijstzak), geen diafragma door omkeerring. Bedankt voor de reactie
                      Sien, met een omkeerring heb je wel een diafragma. Die stel je immers handmatig op je lens in!! Die moet je zo hoog mogelijk zetten, maar je zult inboeten in licht. Met een omkeerring heb je eigenlijk heeeeel veel licht nodig.

                      Ik volg wel de eerste berichten dat het een verademing is om zo een scherpe foto van je te zien, maar ik volg Purmer ook dat ik het focuspunt niet goed gekozen vind. Het ging je vermoedelijk wel om de druppels. Ik zou dan links alvast er nog een heel stuk afdoen. Maar je DOF-gebied is dan ook heel klein met omkeerring.

                      Blijf zeker oefenen, want je probeersel is zeker zo slecht niet.
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: omkeerringbloemekesprobeersel

                        leuke aparte foto.
                        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                        Comment


                        • #13
                          Re: omkeerringbloemekesprobeersel

                          een omkeerring is een heel moeilijke oefening, dit kan veel beter, diafragma leren gebruiken
                          te weinig DOF in deze foto, maar oefening baart kunst
                          scherp is hij wel maar niet diep genoeg
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment

                          Working...
                          X