Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gele bloem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gele bloem

    Graag opbouwende informatie zodat ik kan bijleren uit mijn fouten .


    Bedankt om te kijken .

  • #2
    Re: Gele bloem

    Dit zal geen gemakkelijke geweest zijn. Had mooier geweest stonden de onderste blaadjes er volledig
    op, en het ander bloempje weg was, maar ik vind dit zowieso wel al heel knap !! Hele mooie DOF, heb je
    veel naverscherping toegepast?
    Wilde eens zien hoe het was als je de achtergrond een beetje oplichte, maar vind hem toch mooier zo!
    Well done zou ik zeggen.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Gele bloem

      Ik heb de scherpte met 15 procent verscherpt en daarna een onscherp masker opgezet omdat ik de foto heb verkleind . ik kon hem niet uitsnijden omdat hij zo dicht bij is genomen .
      Is hij teveel verscherpt ? Op mijne laptop is het heel moeilijk om foto's te bewerken staat het scherm iets anders heb je meteen een heel andere kleur .Weet niet hoe ik de achtergrond moet oplichten als ik de foto verlicht doe ik hem helemaal omdat ik niet weet hoe ik het moet doen .In de kerstvakantie gaat mijne zoon mij wat bijleren hoe ik het beste foto's kan bewerken .

      Comment


      • #4
        Re: Gele bloem

        Je ziet het ook door de ruis op de achtergrond, meestal selecteer ik die apart, en haal de ruis eruit, sommigen werken met een programma daarvoor.
        Ik vind de bloem zelf niet te veel verscherpt, alleen jammer dat het effect heeft op de rest. 't Is nu ook vakantie he.
        Wel oppassen met onscherp masker, want dat is soms een grote dosis en niet altijd geschikt.
        Beter is bv (bij mij toch) 2x 20% of zo. Ik heb de indruk dat zachter werkt.
        Gewoon proberen en uittesten.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Gele bloem

          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          Dit zal geen gemakkelijke geweest zijn. Had mooier geweest stonden de onderste blaadjes er volledig
          op, en het ander bloempje weg was, maar ik vind dit zowieso wel al heel knap !! Hele mooie DOF, heb je
          veel naverscherping toegepast?
          Wilde eens zien hoe het was als je de achtergrond een beetje oplichte, maar vind hem toch mooier zo!
          Well done zou ik zeggen.
          Ben het eens met Jill. Vooral wat betreft het onderste blaadje en het wegclonen van het rechtse halve bloempje.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Gele bloem

            en ik volg hier volledig
            mooie foto trouwens
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Gele bloem

              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              en ik volg hier volledig
              mooie foto trouwens
              Ik ook, is idd een mooie foto.
              Mvg.

              Comment


              • #8
                Re: Gele bloem

                Schittert hier op mijn laptopscherm en vind het zeer mooi!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Gele bloem

                  Ik volg ... Rechts onder de gele bloem weg en onderaan het bloemblaadje er volledig op zou beter geweest zijn .
                  Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gele bloem

                    ik volg qua compo, voor de rest een knappe!!
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment

                    Working...
                    X