Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

brugje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • brugje

    klein brugje achterkant kasteel Terlinden - Aalst



    Camera: Canon EOS 550D
    Lens: Canon EF 50mm f/1.8 II
    ISO: 200
    Focal length: 50 mm
    Aperture: F/1.8
    Exposure time: 1/2000 sec

    Update:



    Camera: Canon EOS 550D
    Lens: Canon EF 50mm f/1.8 II
    ISO: 400
    Focal length: 50 mm
    Aperture: F/2.8
    Exposure time: 1/160 sec
    Last edited by dmeerpa; 5 november 2012, 21:27.
    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

  • #2
    Re: brugje

    ik had graag iets meer willen zien aan de linkerkant van het brugje (boog en reling)
    Ook de afgesneden ramen storen me iets.
    kwa omzetting had ik ook iets anders genomen
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: brugje

      Ik had graag dat de kromming in de onder hoek was begonnen en dat je de ronding van de leuning geheel zichtbaar was.
      Ik zou hem ook even rechtzetten.

      Comment


      • #4
        Re: brugje

        ik ga akkoord met jessy en zou nog wat aanpassen aan het witte kozijn van het raam rechtsboven, dat is iets witter dan de rest en mijn aandacht wordt er steeds naartoe getrokken, terwijl het interessante deel van je foto vooral dat brugje is natuurlijk. Ik vind de combinatie van die krommingen en de rechte lijnen in je gebouw wel een leuk zicht.
        mvg,
        Wim
        Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
        500px.com/wimdekoster

        Comment


        • #5
          Re: brugje

          Bedankt dit zijn allemaal handige tips. Als het weer het toelaat ga ik de foto hermaken.
          Ik probeer opnieuw, en ga proberen
          • horizontale lijn recht te houden
          • de boog onderaan te laten starten
          • de leuning volledig zichtbaar te hebben
          • te zorgen dat ik niet de ramen afsnijd


          @noenkelmie, wat had je in gedachten qua omzetting. Nu heb ik in Adobe Lightroom de photo omgezet met behulp van een Z+W blauw filter, en daarna omgezet naar Sephia.
          Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

          Comment


          • #6
            Re: brugje

            Ik volg de voorgangers ivm de compo. Wanneer je ze allemaal probeert toe te passen en er bovendien nog in slaagt ook zal ie top worden.
            Wat de omzetting betreft "....met behulp van een Z+W filter en daarna omgezet naar Sephia....."...... dit zijn zaken die mijn petje te boven gaan hier in beginnershoek .
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: brugje

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik volg de voorgangers ivm de compo. Wanneer je ze allemaal probeert toe te passen en er bovendien nog in slaagt ook zal ie top worden.
              Wat de omzetting betreft "....met behulp van een Z+W filter en daarna omgezet naar Sephia....."...... dit zijn zaken die mijn petje te boven gaan hier in beginnershoek .
              Groetjes
              lol, eerlijk ik heb nog maar 10 dagen een reflex camera. Maar als informaticus trek ik mijn streng met een computer. En via Google vindt je heel wat tips.
              Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

              Comment


              • #8
                Re: brugje

                Omzetting is vooral een kwestie van smaak.
                De een vindt zuur lekker en de ander zoet. Zo zijn wij mensen nu eenmaal.
                Als u toch teruggaat zou ik ook overwegen om de brug(het onderwerp) helemaal scherp te krijgen. En de rest buiten de DOF.
                Dit kan bereikt worden door het diafragma wat dichter te zetten, en dan ter controle de scherptedieptecontroleknop (onthouden voor Scrable) even in te drukken.
                Maar ook dit idee kan een kwestie van smaak zijn !
                In ieder geval vind ik, dat u voor een eerste kennismaking met een spiegelreflex een goede indruk heeft gemaakt.
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: brugje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Omzetting is vooral een kwestie van smaak.
                  De een vindt zuur lekker en de ander zoet. Zo zijn wij mensen nu eenmaal.
                  Als u toch teruggaat zou ik ook overwegen om de brug(het onderwerp) helemaal scherp te krijgen. En de rest buiten de DOF.
                  Dit kan bereikt worden door het diafragma wat dichter te zetten, en dan ter controle de scherptedieptecontroleknop (onthouden voor Scrable) even in te drukken.
                  Maar ook dit idee kan een kwestie van smaak zijn !
                  In ieder geval vind ik, dat u voor een eerste kennismaking met een spiegelreflex een goede indruk heeft gemaakt.
                  Groeten,
                  Johan
                  Weer iets nieuws geleerd, het scherptedieptecontroleknop, zal mij moeten verplichten morgen toch eens die handleiding door te nemen...
                  Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                  Comment


                  • #10
                    Re: brugje

                    In de late namiddag ben ik het brugje terug geen opzoeken en heb een nieuwe poging gedaan, en heb deze ook in zwart-wit gelaten

                    Ik heb geprobeerd de horizontale lijn recht te houden, de boog onderaan te laten starten, de leuning volledig zichtbaar te hebben en te zorgen dat ik niet de ramen afsnijd.

                    Graag jullie meningen.

                    Ik ben er nog niet in geslaagd om de volledige brug scherp te hebben en de rest DOF. De rest blijft te scherp. Maar ik ben nog niet goed mee met die scherptedieptecontroleknop (en ben niet wijzer geworden van de handleiding, dat wordt googlen ).
                    Canon Eos 5D mkIV & 7D / EF 16-35 2.8L USM II / EF 24-70 2.8L USM II / EF 70-200 4L IS USM / EX-RT 600 & 430EX II | Sigma 50 1.4 DG HSM Art / 150-600 5-6.3 DG OS HSM Sports | Elinchrome d-lite 2&4 | PocketWizards MiniTT1 & FlexTT5 | Sekonic L-758DR

                    Comment


                    • #11
                      Re: brugje

                      Diafragma nog te wijd open voor een volledig scherpe brug.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: brugje

                        die is al veel beter hoor

                        mooi recht
                        zw omzetting ook goed
                        nu zit je met het dilemma van de bovenste reling van de brug die niet uit het hoekje vertrekt en het afsnijden van de gebogen stenen boven het raam

                        brug volledig scherp... hmmm ik vind het mooi zo. Indien je die echt volledig scherp wou, dan had je voor diafragma 4 - 5.6 oid moeten gaan.
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: brugje

                          Vindt de update wel al veel verbeterd

                          Comment


                          • #14
                            Re: brugje

                            Update is echt een verbetering hoor ! Snelle leerling. Naar mijn smaak z/w veel mooier !
                            Volgende keer gewoon vanaf statief, en met verschillende diafragma's schieten. En die u het mooiste/beste vindt houden.
                            Of was uw rolletje vol ?
                            Als u een smartphone heeft is Dofmaster een handig hulpmiddel.
                            Groeten,
                            Johan
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: brugje

                              Tweede vele beter, op goeie weg hoor, je ziet het allesinds al, da's al veel.
                              facebook
                              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                              Comment

                              Working...
                              X