Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade 450d

    Hallo

    Ik fotografeer sinds een jaar of 2 met een canon 450D. Nu ben ik aan het overwegen om een stapje hoger te gaan in de Canonreeks, namelijk de xxD. Ik ben op zoek naar een 2dehands body, dit omdat mijn budget niet extreem groot is. Nu zat ik te overwegen over te stappen naar een canon 40D of 50D. Is er veel verschil tussen deze 2 body's en is het de moeite om over te stappen van een 450D naar een van deze 2? Het laatste jaar heb ik mij vooral bezig gehouden met macrofotografie, maar zowel landschap als dieren (de grotere dan) spreken mij ook aan.

    Groeten Stef

  • #2
    Re: Upgrade 450d

    Ik vond destijds toch de overgang van de 350D (een voorganger van jouw 450D) naar de 50D toch een mooie stap voorwaarts. D'er zit inderdaad toch wel verschil tussen de 50D en diens voorganger de 40D, met name het LCD scherm is veel beter. LiveView gaat tot de mogelijkheden behoren, wat toch nuttig kan zijn (bij mij voor landschapsfotografie, bij mijn vrouw voor macrofotografie).
    De ergonomie tussen de xxxD en de xxD is merkelijk beter.

    Belangrijker echter dan een 'nieuwere' body zijn 'betere' objectieven.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade 450d

      Mijn 450D heeft ook al liveview en ik moet inderdaad toegeven dat het handig is en dit zou ik dus niet willen missen. Ik besef ook dat betere objectieven een grotere vooruitgang is dan een nieuwere body. Ik beschik op het moment over de 18-55 kitlens van canon en de 100mm macro van canon. Nu ik wil in de toekomst zowiezo nog een telelens en/of groothoek bijkopen. Is het dan misschien beter om mijn geld te sparen voor deze lenzen en verder blijven doen met deze body of toch voor een nieuwere body opteren?

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade 450d

        Ik persoonlijk zou het geld investeren in goede objectieven.

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade 450d

          Ik heb na 2 jaar mijn 450D vervangen door de 60D.
          Dat was een hele goede ervaring, alle dingen die de 60D heeft zijn echte verbeteringen.
          De 60D kan ik je ook echt aanraden.
          Mocht je daar het geld niet voor hebben dan kun je beter een 50D nemen. Toch aardig wat beter dan de 40D.
          Of koop een beter objectief en ga sparen voor de 60D of wellicht volgend jaar de 70D.
          Veel succes
          Paul
          Last edited by paulmedusa; 31 oktober 2012, 07:30. Reden: typefout

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade 450d

            Na 2 jaar al een body vervangen met de lenzen die hebt zou ik niet doen. Een goede lens zou voor mij toch duidelijk prioriteit zijn. Ik heb wel nog geen xxD in handen gehad.

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade 450d

              Bedankt voor de info allemaal. Ik ga er nog eens over nadenken!

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade 450d

                Ik zou ook investeren in lenzen ipv een nieuwe body. Ik gebruik zelf ook nog de 450D en dat is een prima toestel mijns inziens. Hier en daar loop ik tegen de grenzen aan van het toestel, maar ik wacht sowieso op de volgende generatie aps-c sensoren, de huidige vind ik te weinig verschil met mijn 450D om zo'n investering te doen. Er is veel meer te winnen met goed glas. Je macro lens is prima, maar de kitlens gebruik ik persoonlijk bijna niet meer.
                70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade 450d

                  Oorspronkelijk geplaatst door houben stef Bekijk bericht
                  Mijn 450D .....
                  Ik beschik op het moment over de 18-55 kitlens van canon en de 100mm macro van canon......

                  Das heel simpel, die 450 is nog niet versleten en daar heb je zeker nog niet het onderste uit de kan gehaald met jou huidige lenzen.

                  Mijn advies: koop degelijke lenzen, een wereld van verschil zal voor je opengaan.
                  En het leuke is dat je meer keuze hebt bij lenzen

                  Mss ook eens denken aan een flits

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade 450d

                    Fijne commentaren eerlijkgezegd...ik heb ook een 450D en ben er nog steeds enorm tevreden van..nuja ik heb wel geen ambities om echt prof te worden of zo .
                    Ik heb de hobby een tijdje moeten laten varen en ga nu terug beginnen om me verder te verdiepen in de wondere wereld van fotografie .
                    Maar ik zie feitelijk geen punt om de body al te vervangen..een beestige lens of zo daarentegen.
                    Iets wat je dan na enige tijd ook weer kan meenemen nr een duurdere body en dan eens zoveel plezier van je nieuwe body kan hebben
                    Enige wat ik sommigen hoor zeggen is bv geen video etc , trage usb..maar eerlijkgezegd vind ik dat allemaal maar nonsens in 'fotografie' .
                    Verschillende lensen etc idd kan je weer een andere wereld mee betreden
                    Canon EOS 450D (15/12/08)
                    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                    Statief : Velbon Sherpa 450R

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade 450d

                      Wij hebben gisteren nog foto's genomen met onze 350D (die als reserve dienst doet ) en de 24/105 die foto's in vergelijking met de kit lens is hemelsbreed.Een andere body heeft ook zijn voordelen maar dat is elk zijn keuze , ik gebruik raar of zelden de 5DmkII maar de 7D is bijna niet uit mijn handen en het liefst met de 100/400 er op maar dat is elk zijn keuze.Maar zoals hierboven reeds vermeld lenzen zijn heel belangrijk , misschien moet je eens een heel goede lens van iemand testen om het verschil te zien op je 450D.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade 450d

                        Jullie hebben mij toch overtuigd om eerder voor een nieuwe/ betere lens te gaan dan voor een body. De kitlens kan inderdaad vervangen worden, maar het is nu niet dat ik deze zoveel gebruik. Vooral de macrolens heb ik dit jaar gebruikt. Dit is toch al een kwalitatieve lens. Dan ga ik nu eerder uitkijken naar een telelens. Ik vermoed dat het in de richting van een 2dehands 100-400 zal gaan.

                        Comment

                        Working...
                        X