Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade 450d

    Hallo

    Ik fotografeer sinds een jaar of 2 met een canon 450D. Nu ben ik aan het overwegen om een stapje hoger te gaan in de Canonreeks, namelijk de xxD. Ik ben op zoek naar een 2dehands body, dit omdat mijn budget niet extreem groot is. Nu zat ik te overwegen over te stappen naar een canon 40D of 50D. Is er veel verschil tussen deze 2 body's en is het de moeite om over te stappen van een 450D naar een van deze 2? Het laatste jaar heb ik mij vooral bezig gehouden met macrofotografie, maar zowel landschap als dieren (de grotere dan) spreken mij ook aan.

    Groeten Stef

  • #2
    Re: Upgrade 450d

    Ik vond destijds toch de overgang van de 350D (een voorganger van jouw 450D) naar de 50D toch een mooie stap voorwaarts. D'er zit inderdaad toch wel verschil tussen de 50D en diens voorganger de 40D, met name het LCD scherm is veel beter. LiveView gaat tot de mogelijkheden behoren, wat toch nuttig kan zijn (bij mij voor landschapsfotografie, bij mijn vrouw voor macrofotografie).
    De ergonomie tussen de xxxD en de xxD is merkelijk beter.

    Belangrijker echter dan een 'nieuwere' body zijn 'betere' objectieven.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade 450d