Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

    Hallo, ik bezit nu een tijdje een Canon 60D en overweeg om me daarbij een batterijgrip aan te kopen.
    Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die dat al zo gebruiken en natuurlijk wat hun ervaringen zijn. Ik heb eerder een 400D gehad en daar zat ook een grip op, maar de 60D is van zichzelf al wat forser en zwaarder dacht ik.
    Vanwege mijn ietwat fysieke probleempjes ben ik bang dat de combinatie wat fors en zwaar is in gebruik en/of dat dit wel zal meevallen.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

  • #2
    Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

    Met grip en zonder is bij mijn D7000 een wereld van verschil, het is veel leuker werken en je kan dubbel zo lang zonder batterij.
    Het gewicht vergroot ook wel mee, die 200gram lijkt niet veel, totdat je ze samen met je camera vastneemt.
    De grip helpt ook enorm om bv een 70-200 2.8 in balans te houden.

    Comment


    • #3
      Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
      Hallo, ik bezit nu een tijdje een Canon 60D en overweeg om me daarbij een batterijgrip aan te kopen.
      Nu wilde ik vragen of er mensen zijn die dat al zo gebruiken en natuurlijk wat hun ervaringen zijn. Ik heb eerder een 400D gehad en daar zat ook een grip op, maar de 60D is van zichzelf al wat forser en zwaarder dacht ik.
      Vanwege mijn ietwat fysieke probleempjes ben ik bang dat de combinatie wat fors en zwaar is in gebruik en/of dat dit wel zal meevallen.
      Had op mijn 60D ook een originele Canon grip met twee batterijen in. Ikzelf had geen problemen met het gewicht, ben zelf nogal gewichtig en fors gebouwd ;-) Met de grip erop kon ik vrij lang met de camera in de hand wandelen omdat de camera ahw goed in je hand hangt. In combinatie met mijn 17-55 f/2.8 viel het gewicht nogal mee, maar met mijn sigma 70-200 f/2.8 + 1.4 TC sleur je toch al iets mee. Voor mij pluspunten van een grip: leuker/ergonomischer om portret te shooten, langere batterijduur, betere grip voor grotere handen.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

        Als je vaak de portretstand gebruikt , is een grip erg handig.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

          Of een grip prettig is moet je toch zelf ervaren.

          Merk dat ik bij de 5D III deze niet altijd nodig vind

          Comment


          • #6
            Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Als je vaak de portretstand gebruikt , is een grip erg handig.
            Ontspanknop met de duim bedienen gaat ook.
            Tenzij je erg grote handen hebt zie ik geen verdere argumenten om een DSLR nog zwaarder en groter te maken.
            Je haalt 1000 opnamen op een accu en een reserve zit op een klein plaatsje.

            Comment


            • #7
              Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

              Bericht overbodig

              Comment


              • #8
                Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Ontspanknop met de duim bedienen gaat ook.
                Maar dan moet je nog steeds je hand in een rare positie houden met je elleboog omhoog.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Maar dan moet je nog steeds je hand in een rare positie houden met je elleboog omhoog.
                  Dat valt best mee hoor, ik doe het ook regelmatig, en je kunt er een soort van handigheid in krijgen.
                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

                    Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                    Dat valt best mee hoor, ik doe het ook regelmatig, en je kunt er een soort van handigheid in krijgen.
                    Paul
                    In onzen tijd stond de ontspanknop gewoon van boven en niet zo raar schuin vooraan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijgrip gebruik bij een Canon 60D

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      In onzen tijd stond de ontspanknop gewoon van boven en niet zo raar schuin vooraan
                      "Vroeger" hadden ze ook nog niet veel van ergonomie gehoord he
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment

                      Working...
                      X