Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste foto's op bd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn eerste foto's op bd

    Hier zijn mijn eerste foto's.
    of




  • #2
    Re: mijn eerste foto's op bd

    ff een dikke stamp geven

    Comment


    • #3
      Re: mijn eerste foto's op bd

      Volgens mij een ervaren medekijker van dit forum, want je hebt de techniek van het plaatsen al aardig onder de knie. Ook het stampen lukt je al aardig zie ik.

      Het zijn twee verschillende foto's, dus niet altijd vanzelfsprekend te beoordelen door anderen. Foto 1 mooie belichting hoewel er geen gegevens onder staan, en ik geen zin heb in het zoveelste kopie te maken, waar je het bospad mooi in compo laat slingeren.
      2e foto had van mij de beweging in de bladen zichtbaar mogen zijn, dus lagere ST en het bos mocht iets worden opgelicht.
      Goede binnenkomers, hoewel ik denk dat je al een tijdje meekijkt of ervaren bent op het forum

      Comment


      • #4
        Re: mijn eerste foto's op bd

        Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
        Volgens mij een ervaren medekijker van dit forum, want je hebt de techniek van het plaatsen al aardig onder de knie. Ook het stampen lukt je al aardig zie ik.

        Het zijn twee verschillende foto's, dus niet altijd vanzelfsprekend te beoordelen door anderen. Foto 1 mooie belichting hoewel er geen gegevens onder staan, en ik geen zin heb in het zoveelste kopie te maken, waar je het bospad mooi in compo laat slingeren.
        2e foto had van mij de beweging in de bladen zichtbaar mogen zijn, dus lagere ST en het bos mocht iets worden opgelicht.
        Goede binnenkomers, hoewel ik denk dat je al een tijdje meekijkt of ervaren bent op het forum
        Alle forums werken hetzelfde Purmer.
        Ik zit ook op een forum van land en waterschildpadden en dat werkt precies hetzelfde als dit forum.
        Ook het geven van schoppen is daar af en toe nodig. En ja je hebt gelijk ik kijk al x aantal maanden mee als passief viewer maar heb me vandaag pas geregistreerd.
        wat betreft de foto's...
        deze zijn afgelopen zondag gemaakt. zoals je misschien weet was het zondag windstil en dus draaiden de molens niet.

        exif gegevens van de eerste foto
        s:1/25
        f: 9
        iso 800

        exif gegevens 2de foto
        s: 1/800
        f: 7
        iso: 200

        thx voor de reactie
        Last edited by marrepentax; 29 oktober 2012, 18:28.

        Comment


        • #5
          Re: mijn eerste foto's op bd

          Ik vind vooral de eerste foto geslaagd, de foto laat de diepte van de scene goed uitkomen!
          Mvg,
          Wim
          Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
          500px.com/wimdekoster

          Comment


          • #6
            Re: mijn eerste foto's op bd

            Oorspronkelijk geplaatst door wdk Bekijk bericht
            Ik vind vooral de eerste foto geslaagd, de foto laat de diepte van de scene goed uitkomen!
            Mvg,
            Wim
            In het echt is het nog veel indrukwekkender. Spijtig ben ik er nog niet in geslaagd om dit goed op beeld vast te leggen.
            Op de foto's lijkt het altijd veel vlakker

            Comment


            • #7
              Re: mijn eerste foto's op bd

              Ik vind bij de tweede vooral de horizontale lijnen een meerwaarde geven en dan die kleuren...
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: mijn eerste foto's op bd

                Ik zag de foto's laden, en dacht... Die gaat het wel nog verder schoppen.
                Je bent duidelijk al langer dan vandaag bezig !
                Welkom hier, en veel fun ook. Ik ga voor de tweede, heel eenvoudige foto,
                hou er wel van.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: mijn eerste foto's op bd

                  En waarom gekozen voor F9 en F7? Vooral voor die tweede vraag ik mij dat af.

                  reactie 9 het gaat goed
                  Flickr één
                  Flickr two

                  Comment


                  • #10
                    Re: mijn eerste foto's op bd

                    Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                    Ik zag de foto's laden, en dacht... Die gaat het wel nog verder schoppen.
                    Je bent duidelijk al langer dan vandaag bezig !
                    Welkom hier, en veel fun ook. Ik ga voor de tweede, heel eenvoudige foto,
                    hou er wel van.
                    ik heb sinds vorige week een nieuw toestel.
                    daarvoor had ik een compactje waar je nie echt veel mee kon aanvangen.
                    het eerste wat ik heb gedaan met mijn nieuwe toestel is voor volle battetrijen gezorgd en alle mogelijke instellingen uitgeprobeerd.
                    mijn conclusie...
                    foto's maken met een DSLR is niet makkelijker dan met een compactje maar het resultaat is o zoveel beter

                    Comment


                    • #11
                      Re: mijn eerste foto's op bd

                      Oorspronkelijk geplaatst door bigfoot46 Bekijk bericht
                      En waarom gekozen voor F9 en F7? Vooral voor die tweede vraag ik mij dat af.

                      reactie 9 het gaat goed
                      je moet goed weten dat er in mijn prullenmand een hele hoop foto's zitten van datzelfde bosje en diezelfde molens.
                      die f9 heb ik gekozen omdat ik dan ongeveer alles scherp had (zowel voorgrond als achtergrond aanvaardbaar scherp)
                      en dan voor die tweede die f7...
                      goede vraag... ik denk dat de f waarde hier niet zoveel uitgemaakt had. het had hier ook een f5 mogen zijn of een f12

                      Comment


                      • #12
                        Re: mijn eerste foto's op bd

                        Oorspronkelijk geplaatst door marrepentax Bekijk bericht
                        foto's maken met een DSLR is niet makkelijker dan met een compactje maar het resultaat is o zoveel beter
                        Bij mij net van't zelfde, 4 maand geleden.
                        Ik dacht dat ik geen foto meer kon nemen in het begin !!
                        Veel plezier ermee!
                        facebook
                        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                        Comment


                        • #13
                          Re: mijn eerste foto's op bd

                          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                          Bij mij net van't zelfde, 4 maand geleden.
                          Ik dacht dat ik geen foto meer kon nemen in het begin !!
                          Veel plezier ermee!
                          lol
                          Op dat gebied een koppige ezel.
                          De auto stand weiger ik te gebruiken.
                          ik heb geen 1200 euro op tafel gegooid om de auto-stand te gebruiken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: mijn eerste foto's op bd

                            je tweede vind ik wel een heel goeie.
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: mijn eerste foto's op bd

                              Ik ben ook totaal beginner, maar moet toch wat gaan mee babbelen. (ook daar leer ik van )
                              Ik vind de eerste lekker mysterieus, je vraagt je af waar het pad naartoe leidt.
                              met de tweede heb ik minder feeling, hoewel ik het zeker geen slechte foto vindt.
                              http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                              Comment

                              Working...
                              X